۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » زرند
آش هنگو ( آماچو ) به ثبت ملی رسید
آش هنگو ( آماچو ) به ثبت ملی رسید

آش هنگو ( آماچو ) به ثبت ملی رسید

محمد اسلامی گفت: شهرستان های زرند، کوهبنان و راور بدلیل اشتراکات طبیعی که در بحث رویش گیاه دارویی هنگو داشتند، در این گستره ی فرهنگی قرار دارند. به گزارش اقطاع خبر، محمد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره هنگو و نیز  جشنواره های نوروزی روستای ختم سربنان پیرامون  پخت و توزیع  آماچو هنگو گفت: خوشبختانه […]


محمد اسلامی گفت: شهرستان های زرند، کوهبنان و راور بدلیل اشتراکات طبیعی که در بحث رویش گیاه دارویی هنگو داشتند، در این گستره ی فرهنگی قرار دارند.

آش هنگو ( آماچو ) به ثبت ملی رسید

به گزارش اقطاع خبر، محمد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره هنگو و نیز  جشنواره های نوروزی روستای ختم سربنان پیرامون  پخت و توزیع  آماچو هنگو گفت: خوشبختانه این اثر نیز  به ثبت ملی رسید و شهرستانهای زرند کوهبنان و راور  هم بدلیل اشتراکات طبیعی که در بحث رویش گیاه دارویی هنگو داشتند نیز در این گستره ی فرهنگی قرار دارند.

رئیس میراث فرهنگی زرند ضمن قدردانی از رضاپور کارشناس ثبت آثار معنوی و میراث ناملموس استان افزود: چندین اثر و آئین زرندی دیگر  هم مستند سازی شده و منتظر گزارش دفاعیه ی همکارانم در وزارتخانه هستیم.

اسلامی افزود: ثبت هر اثر ملی یک خبر خوشایند و  افتخارآفرین برای شهرستان است و سعی داریم  کمبود آثار تاریخی مان که در گذشته نابود شده اند را با   آثار معنوی و میراث ناملموس بطریقی جبران کنیم.

انتهای پیام/قنبرزهی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 + 1 =