۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » جیرفت
آیا زخم‌های کهنه جنوب کرمان ترمیم می‌شود؟
آیا زخم‌های کهنه جنوب کرمان ترمیم می‌شود؟

آیا زخم‌های کهنه جنوب کرمان ترمیم می‌شود؟

با ورود کمیسیون امنیت ملی به مشکلات جنوب کرمان انتظار می‌رود زخم‌های کهنه مردمان جنوب کرمان ترمیم شود. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «اقطاع خبر»؛ هر نماینده‌ای پس از ورود به مجلس شورای اسلامی به‌جز رئیس مجلس ملزم به عضویت در یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.   کمیسیون امنیت ملی […]


با ورود کمیسیون امنیت ملی به مشکلات جنوب کرمان انتظار می‌رود زخم‌های کهنه مردمان جنوب کرمان ترمیم شود.

آیا زخم‌های کهنه جنوب کرمان ترمیم می‌شود؟

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «اقطاع خبر»؛ هر نماینده‌ای پس از ورود به مجلس شورای اسلامی به‌جز رئیس مجلس ملزم به عضویت در یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.

 
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌هاست که هفت وظیفه ازجمله ماموریت تسهیل‌گری، مشاوره و راهنمای تسریع در پیش‌برد امور سیاست خارجه، امنیت ملی، اموردفاعی و انتظامی کشور را بر عهده دارد.
 
در حال‌ حاضر جنوب کرمان با دو چالش اساسی مواجه است که برطرف نشدن آن‌ها بدون شک در آینده مشکلات زیست محیطی و امنیتی فراوانی را برای کشور در پی‌ خواهد داشت.
 
یکی نفس‌های پایانی هلیل‌رود، شاهرگ حیاتی جنوب کرمان که توسط گروهی قلدرمابانه در حال غارت است و دیگری استقلال جنوب کرمان که سال‌هاست جهت رفع محرومیت‌ها به مطالبه به حق اکثر مردم منطقه تبدیل شده است. 
 
عضویت در کمیسیون امنیت ملی امری مهم و توانمندی جناحی و فردی مکمل آن است، به نظر می‌رسد بهنام سعیدی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد انتخاب کاملاً هوشمندانه و حسابگرانه داشته است، چرا که سریع‌ترین راه موجود در مجلس برای رفع چالش‌ها و درمان زخم‌های کهنه مردم جنوب کرمان از تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌هاست. 
 
جدا از عضویت، قرار گرفتن در هیات رئیسه دومین گام اساسی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد بود که توانست در نقش دبیر اعتماد اعضاء را جلب نماید.
 
حال وقت آن فرا رسیده بود تا در کم‌ترین زمان ممکن نیازها و چالش‌های حوزه انتخابیه را در این کمیسیون مطرح نماید و چه شناختی بهتر از حضور میدانی در منطقه؟ و نهایتا در بازدید میدانی، چه بازدیدی بهتر از آسمان و نشستن بر بالگرد و آشنایی دقیق با چالش‌ها و ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان؟
 
سال‌هاست چانه‌زنی با مدیران استانی خصوصا کانون‌های شکل‌گیری قدرت در مرکز استان دستاوردی جز محرومیت و اختلاف‌افکنی برای مردم جنوب استان نداشته است.
 
بهنام سعیدی‌نیک می‌داند تنها راه رفع بزرگ‌ترین چالش‌های مردم جنوب کرمان پیوند عمیق با نهادهای مرکزی قدرت در پایتخت است از این رو گام‌های بلند خود را ابتدا با محمدباقر قالیباف سپس کمیسیون امنیت و سیاست خارجه مجلس و در حال‌ حاضر با نوع حضور و بازدید از منطقه به‌خوبی نشان داد، گرچه می‌توانست با همراهی نماینده هفت شهرستان جنوبی پازل را کامل نماید.
 
اما امیدواریم اکثر ظرفیت‌های سیاسی دو جناح و پتانسیل‌های حاکمیتی جنوب کرمان که بیش‌ترین ارتباط را با لایه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی دارند این بار نه همراه بهنام سعیدی بلکه پشت نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و نه منصور شکرالهی بلکه نماینده ۶ شهرستان جنوبی برآیند تا زمینه جهشی جدید را در جنوب کرمان فراهم سازند.
 
منبع : دقیانوس 
نویسنده: ذبیح‌الله سالخورده
انتهای خبر / فلاح


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

1 × دو =