۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
ائمه جماعات باید طبابت معنوی کنند
ائمه جماعات باید طبابت معنوی کنند

ائمه جماعات باید طبابت معنوی کنند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: در مساجد باید هم آرامبخشی کنند و هم روح و روان اهالی مسجد را طبابت معنوی کنند. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» احمد مرادی در دومین همایش  گرامیداشت مسجد در کرمان گفت: به تراز رسیدن مساجد از مؤکدات رهبر انقلاب است و امام علی […]


معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: در مساجد باید هم آرامبخشی کنند و هم روح و روان اهالی مسجد را طبابت معنوی کنند.

ائمه جماعات باید طبابت معنوی کنند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» احمد مرادی در دومین همایش  گرامیداشت مسجد در کرمان گفت: به تراز رسیدن مساجد از مؤکدات رهبر انقلاب است و امام علی هم در خطبه ۲۵ نهج‌البلاغه به همین مسئله اشاره کرده است و مسجد را حق عنوان کرده است. 

وی افزود: آن‌قدری که باطل بر ناحق بودن خودش محکم است، ما بر حق بودن خودمان محکم نیستیم و این بیان امام علی (ع) است. 

معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه ثارالله کرمان اذعان کرد:  در تمام دوران‌های تاریخ  مگر مسجد چیزی  جز وحدت و اتحاد مسلمین بوده است؟ اصلا انقلاب،های ما از مسجد شکل گرفت. 

مرادی اذعان کرد: درحالی که مساجد حق هستند اما این مکان مورد غفلت قرار گرفته و منیّت‌ها اجازه توسعه فعالیت مساجد را نمی‌دهند. ضمن اینکه امام جماعت هم فقط ماله مسجد و برای اقامه نماز نیست بلکه متعلق به کل محله و برای جذب جوانان است. 

وی اذعان کرد: باید در مسیر توسعه و حمایت از مسجد، راه مردم‌بینی و توجه به آنان را هم مورد توجه قرار دهیم و در دل محله‌ها ائمه جماعات شناخته و حضورشان ملموس باشد. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله گفت:  هر مسجد باید محل توسعه اسلام و توجه مردم باشد و امام جماعت باید طبابت دینی و معنوی مردم را انجام دهد. 

وی به منویات رهبر انقلاب در خصوص ویژگی‌های تراز امام جماعت اشاره کرد و گفت:  آرایه‌های ظاهری مسجد و معنویت مد نظر باید باشد و البته جوان پسند و آرامش بخش باشد. 

مرادی ادامه داد: آموزش تجربه و مفاهیم  روح نماز به مردم و جوانان، سنگ صبور مردم بودن،  توجه به اخلاق و ارتباط مثلث سه‌گانه مسجد مدارس و منزل، مساجد زیبا و…  را از عوامل جذب مسجد معرفی کرد. 

وی اذعان کرد: مسجد باید رابطه خودش را با جوانانی که ازدواج می‌کنند یا تولد فرزندی را تجربه کرده‌اند، دارای مدارج علمی و ورزشی  هستند و یا کسی از آن‌ها فوت شده باید مستحکم کند و ارتباط قوی داشته باشند. 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله  با بیان اینکه دومین آئین تکریم فعالان مساجد برگزار شد،  خاطرنشان کرد: گرچه اندکی مساجد مورد غفلت قرار گرفته‌اند، اما امیدواریم که با تشکیل سه ضلع مدرسه مسجد و منزل، منشاء وحدت و دلبستگی در مسجد شویم.  

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

2 × یک =