۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
تشریح اقدامات بسیج سازندگی کرمان در ۶ ماهه سال
تشریح اقدامات بسیج سازندگی کرمان در ۶ ماهه سال

تشریح اقدامات بسیج سازندگی کرمان در ۶ ماهه سال

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در گفتگویی اقدامات این سازمان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری را تشریح کرد. محمدصالح شهریاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ گفت: در طرح اعتلای بسیج که به امضا و تأیید مقام معظم رهبری رسیده است، یکی از قرارگاه‌های ۱۱گانه این طرح قرارگاه اقتصاد مقاومتی است که […]


مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در گفتگویی اقدامات این سازمان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری را تشریح کرد.

تشریح اقدامات بسیج سازندگی کرمان در ۶ ماهه سال

محمدصالح شهریاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ گفت: در طرح اعتلای بسیج که به امضا و تأیید مقام معظم رهبری رسیده است، یکی از قرارگاه‌های ۱۱گانه این طرح قرارگاه اقتصاد مقاومتی است که این قرارگاه با فرماندهی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و دبیری سازمان بسیج سازندگی استان مشغول فعالیت است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: از جمله فعالیت‌های انجام شده در این قرارگاه می‌توان به برگزاری ۵۵ نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتیِ صندوق‌های قرض‌‎الحسنه اشتغال‌زا توسط نواحی مقاومت در شهرستان‌های استان اشاره داشت.

وی با اشاره به اینکه یک نمایشگاه استانی محصولات اقتصاد مقاومتی به‌همت بسیج جامعه زنان استان برگزار شد، عنوان کرد: برپایی همایش بزرگ طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان و برخی از مسئولان استانی از دیگر اقدامات انجام شده، بوده است.

شهریاری ابراز کرد: تجلیل از ۳۰ نفر از برترین‌های اقتصاد مقاومتی شامل مسئولان صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها، بانک‌ها و گروه‌های جهادی برتر و اقشار از دیگر اقدامات مهم‌ترین اقدامات انجام شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در سطح استان توسط قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان کرمان انجام شده و تقریباً جز برترین‌های اجرای این طرح در سطح کشور هستیم، اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال است که قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان با همکاری ادارات کل منابع طبیعی شمال و جنوب استان ۹ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۸۶۴ اصل نهال با همکاری نیروها کاشته است.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف و کارهای قرارگاه اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ است که به بسیجیان و اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه و افرادی که توانایی و قصد ایجاد اشتغال دارند، است که تاکنون هزار و ۷۷۵ نفر جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد تقریباً ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات به افراد داده شده و توانسته‌اند اشتغال ایجاد کنند.

شهریاری ادامه داد: در تسهیلات تبصره ۱۶، ۲ هزار و ۱۴ نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۱۹۷ میلیارد تومان به ۱۶۶ نفر پرداخت شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان تصریح کرد: ۲۳ طرح کارفرمایی داشتیم که با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ و با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در کمیته‌های تخصصی اقشار بسیج استان بررسی شدند که ۱۳ نفر از این افراد به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند که این طرح‌ها باعث اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر در سطح استان کرمان شده است.

وی بیان کرد: ثبت ۳۰۰ درصدی اشتغال از اقدامات و عملکردهای مثبت قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان در سامانه رصد وزارت تعاون و کار رفاه اجتماعی و همچنین گسترش کمی و کیفی ۱۰۱ تعاونی تولیدی و توزیع اشتغال‌زا و هزار و ۴۱۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا از دیگر اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.

شهریاری گفت: پیگیری مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه از طریق مکاتبه با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اداره‌کل مالیاتی استان کرمان، راه‌اندازی سه بازارچه دائمی فروش محصولات صندوق‌های قرض‌الحسنه در سه شهرستان ریگان، کهنج و بم و همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا از دیگر اقدامات انجام شده در قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ابراز کرد: دوخت و تولید ۸ هزار و ۳۶۰ دست لباس بسیجی گردان‌های بیت‌المقدس با پیگیری قرارگاه اقتصاد مقاومتی توسط کارگاه‌های خیاطی صندوق‌های اشتغال‌زا در سطح استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: کمک به حقوق شعار سال با اجرای طرح جهش تولید گوشت قرمز توسط بسیج مهندسین کشاورزی، کمک به رشد تولید با برگزاری کارگاه‌های بهره‌وری دام عشایر توسط بسیج عشایری، برگزاری قرارگاه‌های امنیت غذایی در سطح نواحی مقاومت، ارتقا بهره‌وری در محصولاتی همچون گندم، کلزا، کنجد، ذرت، سیب زمینی، گوجه و پیاز با محوریت بسیج مهندسین کشاورزی، پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و معدنی نیمه‌فعال و راکد توسط بسیج مهندسین از اقدامات مهم و تاثیرگذار قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان است.

شهریاری اظهار کرد: یکی از جشنواره‌هایی که امسال با حضور فرمانده سپاه استان، مسئول سازمان بسیج کارگری کشور، کلیه اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، استاندار و مسئولان دولتی با محوریت سازمان بسیج کارگری اجرا شد، جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی بود که در این جشنواره به ۴۰ واحد تولیدی برتر در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و صندوق‌های قرض‌الحسنه این نشان اقتصاد مقاومتی داده شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۵۸ کارگاه تولیدی عرصه‌های مشاغل خرد و خانگی و دو طرح کارفرمایی در هفته بسیج سازندگی، از پیگیری‌ها و اقدامات سازمان قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.

انتهای خبر/م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

15 − 3 =