تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری ساختاری بسیار وسیع دارد.
اگر حواسمان نباشد و نتوانیم این ساختار رسانه ای بازی را برای خودمان و یا خانواده مان کنترل کنیم.
اتفاقات تلخی رقم خواهد خورد.
اثرگذارترین رسانه ها فضای مجازی و بازی های کامپیوتری هستند. دلیل آن نیز واضح است؛
چون رسانه هایی مانند موسیقی، تصویر، فیلم و انیمیشن و سریال شما یک مخاطب یکسویه هستید.
پیامی ارسال می شود و به شما میرسد.
ولی در بحث بازی های رایانه ای و فضای مجازی و فضای سایبر تعامل دو سویه است.
پست که میگذارید بازخورد میگیرید و با قرار دادن نظرات هم با دیگران تعامل میکنید.
در بازی های رایانه ای هم شما یک دکمه میزنید و حرکتی انجام میدهید و یک بازخورد از سمت مقابلتان دریافت میکنید.
این اتفاق به غایت میتواند اتفاقی درگیر کننده و همچنان هیجنان انگیزی باشد.
به طوری که آینده ما و یا فرزندان ما را رقم بزند. به همین دلیل اثرگذاری و اثرپذیری این رسانه بسیار زیاد است.
به همین دلیل سازندگان بازی المان هایی که در بازی های استفاده میکنند. از فضاسازی و موسیقی گرفته تا مراحل مختلف و چیدمان داستان.
تمامی این ها میتواند به صورت یک پیام در فکر فرد و زندگی او موثر باشد.