۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » رودبارجنوب
جشنواره حنا در آبان‌ماه برگزار می‌شود
جشنواره حنا در آبان‌ماه برگزار می‌شود

جشنواره حنا در آبان‌ماه برگزار می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: جشنواره حنا در آبان‌ماه در شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ نشست خبری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب و کارشناسان این اداره با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان در محل دفتر رئیس جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد. یعقوب مرادی […]


رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: جشنواره حنا در آبان‌ماه در شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود.

جشنواره حنا در آبان‌ماه برگزار می‌شود

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ نشست خبری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب و کارشناسان این اداره با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان در محل دفتر رئیس جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

یعقوب مرادی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب در این نشست اظهار کرد: رودبار جنوب در تولید گندم با کشت ۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت رتبه اول استان را دارد.

وی ادامه داد: بیش‌ترین مشکل ما در رابطه با گندم مبارزه با آفت «سن» است که امسال نیز با همکاری کشاورزان و مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی انجام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب از افزایش مراکز خرید در سال جاری خبر داد و گفت: ما در بحث خرید گندم سه مرکز خرید داشتیم که دو کارشناس جهاد کشاورزی را به صورت تمام وقت در این مراکز مستقر و مشکلی در این رابطه نداشتیم.

مرادی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که جشنواره حنا چرا برگزار نشد، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و این جشنواره در آبان‌ماه در شهرستان رودبار جنوب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان رودبار جنوب ما به طور کلی تولید کننده محصولات کشاورزی هستیم، تصریح کرد: در بحث راه‌اندازی مراکز بسته‌بندی گیاهان دارویی و کنجد نیازمند سرمایه‌گذار خصوصی هستیم و ما آمادگی لازم را جهت واگذاری تسهیلات ویژه به این افراد را داریم.

مرادی بیان کرد: برای ایجاد کارخانه‌ تولیدی نظیر نوار طیف و غیره در بحث کشاورزی نیز آمادگی همه‌جانبه را با سرمایه‌گذاران خصوصی خواهیم داشت و با آغوشی گرم از آن‌ها استقبال خواهیم کرد چون ما در بحث وسایل کشاورزی همه امکانات را باید از استان‌ها دیگر تأمین کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: اسناد اراضی کشاورزی دو روستای تمیری و محمودآباد دو زیارتی به طور کامل انجام شده است و به زودی به صورت نمادین در یکی از این دو روستا با حضور مسئولان به کشاورزان اهدا خواهد شد.

وی به وضعیت دامی شهرستان اشاره کرد و افزود: رودبار جنوب با ۱۰ هزار گاو، ۴ هزار نفر شتر و ۱۷۵ هزار دام سبک و ۲۰ واحد صنعتی یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه دامداری است.

رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب با بیان اینکه بیش‌ترین آمار خروج دام را داریم، عنوان کرد: کشتارگاه شهرستان رودبار جنوب با پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب تعیین مکان شده است و کار ساخت آن بر عهده شهرداری است که به زودی انجام خواهد شد.

وی خواستار شد: کشاورزان به کاشت محصولات کم‌آب بروند چرا که ما با بحران کم‌آبی در استان رو به‌ رو هستیم و همچنین کاشت و ایجاد محصولات باغی نظیر خرما و انگور که بازدهی بهتری دارند.

مرادی اظهار کرد: در بحث حمایت از صنایع دستی ۲۵ صندوق خرد روستایی را راه‌اندازی کردیم و به دنبال این هستیم که یک غرفه دائمی را در بازارچه شهرداری اجاره و به فروش محصولات صنایع دستی و خانگی بانوان شهرستان اختصاص دهیم.

منبع: رودبار ما
انتهای خبر/پورحیدر


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

هجده + یک =