۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
حاج قاسم مانع تجزیه کشور های مسلمان شد/سردار سلیمانی صهیونیست ها را دشمن اصلی می دانست
حاج قاسم مانع تجزیه کشور های مسلمان شد/سردار سلیمانی صهیونیست ها را دشمن اصلی می دانست

حاج قاسم مانع تجزیه کشور های مسلمان شد/سردار سلیمانی صهیونیست ها را دشمن اصلی می دانست

به گزارش اقطاع خبر؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش حماس در ایران در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: حاج قاسم شخصی رزمنده و جهادگری ایرانی بود که در سایه انقلاب اسلامی و افکار امام خمینی رشد کرد کسی که نقش ایران را در جریان آزادسازی از جریان غربی کاملا درک می کرد و متوجه نقش مهم انقلاب اسلامی در […]



به گزارش اقطاع خبر؛ ناصر ابوشریف، نماینده جنبش حماس در ایران در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: حاج قاسم شخصی رزمنده و جهادگری ایرانی بود که در سایه انقلاب اسلامی و افکار امام خمینی رشد کرد

کسی که نقش ایران را در جریان آزادسازی از جریان غربی کاملا درک می کرد و متوجه نقش مهم انقلاب اسلامی در برابر جریان غرب بود.

وی ادامه داد: جریان غرب همان چیزی است که بر امت ما سیطره انداخته و با قدرت زورگیری بر منطقه اسلامی بر ملت ما سیطره انداخته و آنها را فریب داده است.

نماینده حماس در تهران گفت: بعد از آن هم پیمانان و جانشینان و یارانش را در منطقه قرار داد تا اوامرش را انجام دهند ، دولت های مستقل بسیاری را ما می بینیم ولی در اصل مستقل نیستند و دولت های واقعی نیستند.

نماینده جهاد اسلامی در ایران بیان کرد: شاه در ایران همان طور بود که تصمیمات داخلی کلا در اختیار امریکا و اسرائیل بود، حاج قاسم در سایه افکار آزادی بخش و استقلال طلب و عزت بخش رشد کرد، بنابراین شخصیتی ویژه و ممتاز بود که جهاد خودش را از زمان حمله عراق شروع کرد و آن را ادامه داد.

وی افزود: حاج قاسم با منطقه از اواخر دهه ۹۰ میلادی ارتباط پیدا کرد تحت لوای انقلاب اسلامی ، یعنی با تفکر و تئوری انقلاب اسلامی با منطقه مرتبط شد و بر این اساس مقاومت در بیشتر کشورهای اسلامی موجود بود و جنبش های اسلامی و انقلابی و احزابی که جریان غربی رو در رو بودند اینها وجود داشتند ولیکن جریانات عربی با پدیدار شدن انقلاب اسلامی در حاشیه قرار گرفتند و عقب نشینی کردند.

ابوشریف گفت: بعنوان مثال مصر کشور بزرگی که در کمپ دیوید واقعا سقوط کرد و آنچنان صلحی را با رژیم صهیونیستی پایه گذاری کرد و بعد از آن تقریبا جریان عربی فرو ریخت و از هم پاشید، همچنین بعد از وارد شدن عراق به کویت این جریان عربی از هم فرو ریخت و پاشید.

وی ادامه داد: بعضی از پایتخت ها باقی ماندند که باز هم برای نابودی این جریان در عراق و سوریه یک سری اقداماتی شد که این جریان مقاومتی که قبلا در کشورهای عربی بود تقریبا از هم پاشید.

نماینده جهاد اسلامی در ایران گفت: ایران در حال حاضر تنها پایگاه جریان آزادی بخش در منطقه است و حاج قاسم نقش انقلاب اسلامی ایران را در جریان ازادی بخش نسبت به غرب می فهمید.

وی تاکید کرد: جریان غربی همان طور که گفته شد در منطقه شروع به زور گویی و قدرت طلبی و استعمار مستقیم و غیر مستقیم از طریق هم پیمانانش می کند و شروع به تقسیم امت اسلامی، و همیشه به تجزیه امت اسلامی اقدام می کرد،و ضربه هایی چون ایجاد اقتصاد وابسته، تلاش برای جدایی مردم از هویت دینی و از همه مهمتر ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

وی گفت: حاج قاسم تمام ضربه های کشورهای استعمارگر به امت های اسلامی را درک کرده بوده، بنابراین محور و قطب یابی او به سمت قدس شریف و صهیونیست ها را بزرگترین دشمن منطقه می دانست.

نماینده جنبش حماس گفت: حاج قاسم از ابتدای کار شروع به جنبش های مقاومت موجود در منطقه کرد، من جمله حزب الله که بصورت ممتاز و ویژه در برابر اشغالگر ایستادند و توانستند رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان اخراج کنند و موفقیت آنها در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، و در فلسطین اشغالی انقلابی بود که بعد از آن هم به داخل فلسطین منتقل شد، انتفاضه اول که مبارک بود و هفت سال در فلسطین طول کشید.

وی افزود: انتفاضه ۲۰۰۰بسیار قوی و مسلحانه بود که ملت فلسطین مقاوم مستحکم و استوار ایستادند و مقاومت کردند.

ابوشریف گفت: در اصل توسعه مقاومت از سال ۲۰۰۵شروع شد که حاج قاسم نقش بزرگی در توسعه های مقاومت و دفاع غزه داشتند، همچنین تلاش بسیاری کردند و روزانه به شدت و دقت پیگیری می کردند و حتی در نبودشان با سیره و اخلاص و منشی که داشتند و دستیارانی که در کنار جبهه مقاومت اسلامی ایستاده بودند راه او را ادامه دادند و در نهایت توانست معادله نبرد با رژیم صهیونیستی را تغییر داد و همین باعث شد موقعیت های جدید و زیادی فتح شد و بیداری اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: هرج و مرج توسط داعش در محور مقاومت ایجاد شد، همچنین حمله عربستان به یمن ضربه هایی بود که جریان غربی به محور مقاومت می زد ، همه این اتفاقات در زمان حاج قاسم اتفاق افتاد و همراه با او همه طرف های مقاومت تلاش کردند که این اغتشاشی را که امریکا و نیروهای غربی در منطقه ایجاد کردند به نفع مقاومت و فلسطین تغییر دهند، بنابراین جبهه مقاومت را در عراق، سوریه، یمن و غیره توسعه دادند.

ابوشریف گفت: هم اکنون جبهه مقاومت وضعیت خوبی دارد و ممکن است نیروهای دیگر هم حاضر و آماده باشند، اما حاج قاسم و نیروهایش الان بر اساس متحد کردن و اتحاد صفوف شان و یکپارچگی جهت گیری هاشان در برابر جریان غرب و صهیونیست عمل می کنند.

وی با اشاره به تلاش های حاج قاسم گفت: در همه مناطق خروج تقریبی نیروهای امریکایی را داشتیم به عنوان مثال عراق و مطالبه مداوم مردم عراق مبنی بر خروج کامل امریکاییها را هر روز می بینیم.

ابوشریف گفت: در سوریه کشوری که می خواستند او را شکست دهند که در نهایت نظامی که در این کشور حاکم است تثبیت خوبی دارد و در یمن ظهور جنبش انصارالله را می بینیم‌ که بر یمن مسلط شدند چنین دستاوردهایی در جبهه مقاومت محقق شد.

وی افزود: همه این کشورها جهت گیری واحد به سمت دشمن اصلی یعنی صهیونیست را دارند.

نماینده جنبش حماس گفت: اخلاق حاج قاسم از لحاظ نظری و عملی واقعا فرماندهی بود و پشت میز کار نمی کرد و همه کارها حتی جزییات را به شخصه انجام می داد.

وی افزود: بصورت روزانه و دقیق جزییات را پیگیری می کرد و احوال رزمندگان را با ذکر نام جویا می شد، تواضع ، انسانیت و اخلاق و ادب او را تبدیل به یک الگوی بی نظیر فرماندهی کرد و می توان گفت او یک انسان نمونه طراز اول انقلاب اسلامی بود.

ابوشریف ادامه داد: حاج قاسم نمود مرد مناسب در جای مناسب بود و از خدا می خواهیم او را مورد رحمت خود قرار دهد و ما را یاری کند که در راه این آرمان ها و آزادی فلسطین و همه کشورهای اسلامی یاری کند.

عصر همدان

انتهای پیام/ ط https://armanekerman.ir/vdccx1qsx2bqio8.ala2.html


پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

5 × 1 =