۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
دولت چهاردهم بدون نگاه‌های بسته جناحی فعالیت کند
دولت چهاردهم بدون نگاه‌های بسته جناحی فعالیت کند

دولت چهاردهم بدون نگاه‌های بسته جناحی فعالیت کند

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دولت چهاردهم راهی را که رهبری عظیم‌الشان مشخص کردند دنبال و کار خود را بدون نگاه‌های بسته جناحی، شروع کند.  به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان که در محل مصلای امام علی علیه‌السلام […]


نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دولت چهاردهم راهی را که رهبری عظیم‌الشان مشخص کردند دنبال و کار خود را بدون نگاه‌های بسته جناحی، شروع کند. 

دولت چهاردهم بدون نگاه‌های بسته جناحی فعالیت کند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان که در محل مصلای امام علی علیه‌السلام این شهر گفت: هم خودم هم شما بزرگواران را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز ضمن سفارش به تقوای الهی، با تسلیت رحلت جانگداز پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رضا(ع) گفت: امیدوارم به سیره و سنت این بزرگواران عمل کنید و زندگی خود را بر مبنای خواست آن‌ها سامان دهید.

وی شهادت آیت‌الله قدوسی، شهادت شهید وحید دستجردی و شهادت رئیسعلی دلواری شخصیت‌های بزرگ جامعه اسلامی را تسلیت گفت و افزود: به همین مناسبت روز مبارزه با استعمار انگلیس که سال‌ها ناجوانمردانه در جوامع بشری با شعارهای جذاب اما در عمل خلاف آن، بر ملت‌ها حکومت و ظلم می‌کند و هنوز از این استعمارگری خود دست برنداشته و در صحنه بین‌المللی هم شاهد این حرکت ظالمانه استعمار انگلیسی نسبت به ملت‌ها هستید.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: روز پدافند هوایی و تجلیل از چشم‌های بیدار، چهره‌های مجاهد و فداکاری که به کشور خدمت می‌کنند و مراقب هوای این کشور هستند تا کسی اجازه کوچک‌ترین تعرض را به کشور و منطقه نداشته باشد.

وی ادامه داد: روز ناپدید شدن شخصیت مبارز و برجسته امام موسی صدر که سال‌ها از او خبری نیست و تجلیل از اسرا، و آزادگان، روز شکست آمریکایی‌ها در افغانستان و خروج همراه با رسوایی آن‌ها در این کشور، یکی پس از دیگری تاریخ معاصر ما را شکل می‌دهد؛ روز‌های تلخ و شیرین، آن‌جا که پیروزی اسلام و مسلمانان هست برای ما دارای حلاوت است و آن‌جا که جریان اسلامی مورد تعرض قرار می‌گیرد برای جامعه اسلامی روزهای تلخ است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره با شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) گفت: در زندگی نورانی امام حسن مجتبی(ع) دو بخش بسیار برجسته را در دوران امامتش شاهد هستید، یک بخش جریان حرکت‌های سیاسی و مدیریت سیاسی جامعه است که محور آن در صلح امام حسن مجتبی(ع) می‌توانید ببینید، صلحی کاملا حکیمانه و مناسب آن وقت است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: همین صلح زمینه‌ساز نهضت نورانی، هدایت‌گر و پرقدرت امام حسین(ع) شد، که امروز شما صدای رسای این نهضت را در دنیای امروز علی‌رغم همه سانسور‌های تبلیغاتی می‌بینید و می‌بینید که چگونه اربعین جلوه کرده است و عاشقان حسینی پیاده خود را در روز اربعین به این کانون هدایت و شهادت می‌رسانند.

وی عنوان کرد: محور دوم اخلاق برجسته امام حسن مجتبی(ع) است، جلوه‌های اخلاقی این امام در تاریخ آن‌چنان برجسته و درخشنده است که هرکدام از آن جلوه‌های اخلاقی جامعه‌ای را هدایت می‌کند.

 علیدادی‌سلیمانی با اشاره به شهادت امام رئوف حضرت رضا(ع)، بیان کرد: در رابطه با این امام عزیز محورهایی قابل توجه است، اولین محور حضور شخصیت برجسته و ممتاز حضرت رضا(ع) در ایران است که جریان اصیل اسلامی را به بهترین وجه در جغرافیای وسیعی توانست تبیین کند، جریان ناب اسلامی را که تلاش می‌شد، آن را تحریف کنند، حضور امام در این مقطع تاریخی خط بطلانی بر این نگاه به دور از انصافی که علیه این جریان حق در بخش‌های مختلف کشیده بودند، کشید و توانست اسلام ناب را به بهترین وجه تبیین کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: محور دیگر به دنبال حضور حضرت رضا(ع) حرکت تاریخی امام‌زاده‌های متعدد به جغرافیای ایران است که این امام‌زاده‌ها در حفظ اعتقادات مردم، حفظ معنویت و در اعتقاد ارکان اسلامی در این کشور نقش‌شان کم‌نظیر است، هرجا زیارت‌گاهی است آن‌جا کانون دیانت است.

امام جمعه کرمان مطرح کرد: نکته دیگر عبارت‌ است‌ از کرسی‌های درس امام رضا(ع) چه آن‌جا که به نگاه اعتقادی مردم توجه می‌شد و چه در آن‌جا که اخلاق را برای مردم بیان می‌فرمودند و این کلمات نورانی هم‌چنان در بین ما به‌عنوان سندی است که ما می‌توانیم خود را عرضه و ارزیابی کنیم و بتوانیم راه هدایت انسان را به بهترین وجه در خود مواظبت کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی در دیدار با هیات دولت، عنوان کرد: اولین نکته که بسیار حائز اهمیت است، تعامل رهبری و دولت است که حکیمانه و بسیار با ظرافت و دقیق این تعامل را بیان فرمودند.

علیدادی‌سلیمانی افزود: نکته دوم ابراز رضایت از همکاری دولت و مجلس و شکل‌گیری دولت است، اما رهنمود‌های مهم و اساسی رهبری نظام در حرکت کلان کشور به دولت چهاردهم و دولت‌مردان بسیار حائز اهمیت است و مسیر را کاملا روشن بیان فرمودند و حساسیت‌های رهبری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به بهترین وجه بیان شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان مطرح کرد: شناخت ظرفیت‌ها و استعداد‌های کشور، فراهم کردن بستر مناسب برای حضور جوانان متعهد، مؤمن و انقلابی در بخش‌های کشور، حضور مسئولان در بین مردم و فاصله نگرفتن از مردم، توجه به اجرایی کردن عدالت در بخش‌های مختلف کشور، علاج پیری جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن و توجه به معنویت و گسترش آن در بخش‌های مختلف کشور، بخشی از مطالبات و رهنمودهای رهبر عظیم‌الشان انقلاب است.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت چهاردهم بتواند در این راهی که رهبری عظیم‌الشان مشخص کردند، کار خود را مخصوصاً با شعار وفاق ملی و به کار گرفتن ظرفیت‌های متعدد کشور به خصوص ظرفیت انسانی در حوزه‌های مختلف بدون نگاه‌های بسته جناحی، شروع کند. 

وی ادامه داد: مطلب دیگر توجه به غزه و فلسطین اشغالی است که هر روز مسلمانان در غزه قتل‌عام می‌شوند، آمریکایی‌ها پشتیبان این رژیم جلاد و تبهکار و هر روز جریا‌سازی می‌کنند و به دنبال هستند که این جنگ و درگیری را به همه‌ بخش‌های فلسطین‌نشین بکشانند، ولی به فضل خدا نیروهای مجاهد و از خودگذشته فلسطین و مردان سلحشور جبهه مقاومت در کشور‌های اسلامی آن‌چنان عرصه را بر این رژیم غاصب تنگ خواهند کرد که این رژیم در آتشی که خود فراهم کرده، خواهد سوخت.

انتهای خبر/ کارگرزاده


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 × چهار =