۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
زیارت امام رضا (ع) زیارت همه امامان است
زیارت امام رضا (ع) زیارت همه امامان است

زیارت امام رضا (ع) زیارت همه امامان است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هرکس تا امام رضا علیه‌السلام را قبول داشته باشد، بعد از آن همه ائمه معصومین علیهم‌السلام را قبول دارد و شیعه جعفری اثنی عشری است و بر همین اساس زیارت امام رضا (ع) در حقیقت زیارت همه ائمه معصومین علیهم‌السلام است. آیت‌الله سید احمد خاتمی در […]


نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هرکس تا امام رضا علیه‌السلام را قبول داشته باشد، بعد از آن همه ائمه معصومین علیهم‌السلام را قبول دارد و شیعه جعفری اثنی عشری است و بر همین اساس زیارت امام رضا (ع) در حقیقت زیارت همه ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

زیارت امام رضا (ع) زیارت همه امامان است

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ ضمن عرض تسلیت ایام پایانی ماه صفر و شهادت خاندان آل‌الله علیهم‌السلام و فرارسیدن شهادت امام رضا علیه‌السلام گفت: افتخار ما ایرانیان این است که مهمان حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی الرضا علیه‌السلام هستیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما به امام رضا علیه‌السلام افتخار می‌کنیم و به خودمان می‌بالیم که امامی این چنین رئوف و مهربان میزبان ماست.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: همه برکاتی که در این کشور داریم، صدقه سر این امام همام، امام رضا علیه‌السلام است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روایات زیادی در فضیلت زیارت حضرت امام رضا علیه‌السلام آمده است که زیارت امام هشتم شیعیان علیه‌السلام ثواب حج، ثواب عمره و غیره را دارد.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: ما چهار امامی داریم کسانی که تا امام سجاد علیه‌السلام را قبول دارند، ۶ امامی داریم کسانی که تا امام صادق علیه‌السلام را قبول دارند، هفت امامی داریم کسانی که تا امام کاظم علیه‌السلام را قبول دارند؛ اما هشت امامی، ۹ امامی و ۱۰ امامی و ۱۱ امامی نداریم.

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: چراکه هرکس تا امام رضا علیه‌السلام را قبول داشته باشد، بعد از آن همه ائمه معصومین علیهم‌السلام را قبول دارد و شیعه جعفری اثنی عشری است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر این اساس زیارت حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی الرضا علیه‌السلام در حقیقت زیارت همه ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حدیثی از امام حواد علیه‌السلام که فرمودند «هرکس قبر پدرم را در طوس زیارت کند، خدا گناهان گذشته و آینده اش را می‌آمرزد»، خاطرنشان کرد: امید که قدردان باشیم و حریم حضرت ثامن الحجج را حفظ کنیم و هم مجاورین و هم زائران، حریم امام رضا علیه‌السلام این امام همام را حفظ کنند تا مشمول دعای حضرت باشند.

انتهای خبر/م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

11 − 3 =