۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
سرو سرخ به کار خود پایان داد
سرو سرخ به کار خود پایان داد

سرو سرخ به کار خود پایان داد

دومین سوگواره هنری «سرو سرخ» شهرداری کرمان، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» و به نقل از روابط عمومی شهرداری؛ دومین سوگواره هنری «سرو سرخ» شهرداری کرمان برگزار شد.  در این آئین که با حضور رییس کمیسیون «هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری» و نایب‌رئیس کمیسیون […]


دومین سوگواره هنری «سرو سرخ» شهرداری کرمان، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

سرو سرخ به کار خود پایان داد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» و به نقل از روابط عمومی شهرداری؛ دومین سوگواره هنری «سرو سرخ» شهرداری کرمان برگزار شد.

 در این آئین که با حضور رییس کمیسیون «هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری» و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار منطقه دو کرمان، و جمعی از هنرمندان این شهر برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان، و با تقدیر از همراهی شورای اسلامی شهر در برگزاری این سوگواره، گفت: رویدادهای فاخر فرهنگی و هنری، نقش مؤثری در مسیر زیباسازی و پیشرفت شهرها دارند.

وی، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی‌بر استفاده از ذائقه‌های‌مختلف در تولید محتواهای هنری و فرهنگی، خاصه با رویکرد عاشورایی، تاکید کرد: حضور هنرمندان متعدد با سلایق مختلف در هنرهای عاشورایی نظیر سوگواره «سرو سرخ»، نشان‌دهنده ارادت ویژه هنرمندان شیعه به مکتب عاشوراست و انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

تویسرکانی، بر ایجاد دبیرخانه دائمی این سوگواره، با مدیریت و مرکزیت شهرداری منطقه دو کرمان که ابداع‌کننده این سوگواره بوده است، تأکید کرد و افزود: امیدوارم در حوزه اجرای اِلِمان و ساخت مجسمه‌های شهری نیز، متناسب با فرهنگ، ذائقه و پشتوانه هنری کرمان، گام‌های مؤثر و مثبتی برداریم، که گویای فرهنگ و هنر کرمان باشد.

وی از اجرای اِلِمان‌هایی که معرف محله‌های مختلف و قدیم کرمان است، خبر داد و گفت: قصد داریم به‌زودی یک گردهمایی مجسمه‌سازی با محوریت «سنگ و فلز» برگزار کنیم که در شأن مردم کرمان باشد و تولیدات ارزشمندی را شامل شود.

 

هر سال کاستی‌های «سرو سرخ» را نسبت‌به سال قبل برطرف می‌کنیم

شهردار منطقه دو شهر کرمان نیز، در این آئین، گفت: خوشحالیم که این توفیق را داشتیم تا برای دومین‌سال میزبان برگزاری سوگواره هنری «سرو سرخ» باشیم.

علی رحیمی‌راد، استقبالِ هنرمندان از این سوگواره را نسبت‌به سال گذشته، بیش‌تر دانست و افزود: امسال از سراسر استان، ۱۹۸ اثر به دبیرخانه این سوگواره فرستاده، و از بین آنها، ۴۵ اثر برای اجرا انتخاب شد.

وی با تقدیر از همراهی دلسوزانه هیأت داوران، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم کاستی‌های این سوگواره را هر سال، نسبت‌به سال قبل برطرف کنیم و به شرایطی برسیم که بتوانیم فراخوان آن را در سطح ملی منتشر کنیم و میزبان هنرمندان کشوری باشیم.
 

۲۸ هنرمند از بین ۴۵ شرکت‌کننده بانو هستند

در ادامه این آئین، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: از همه بزرگوارانی که با برگزاری سوگواره هنری «سرو سرخ» در ترویج مفاهیم عاشورایی کوشیدند، سپاسگزارم.

عشرت کردستانی، حفظ و گسترش فرهنگ عاشورایی و اسلامی را در بین جوانان، وظیفه مدیران و مربیان جامعه دانست و افزود: امیدوارم این سوگواره هر سال، بهتر و با کیفیت‌تر از سال قبل برگزار، و در سطح ملی مطرح شود.

کردستانی، با بیان اینکه از بین ۴۵ هنرمند شرکت‌کننده، ۲۸ نفر آنان بانوان هستند، اظهار کرد: این اتفاق، نشان‌گر ظرفیت عظیم و توان بالای هنری بانوان است و از ارادت  بی‌شائبه زنان به مکتب عاشورا خبر می‌دهد، که در قالب‌های هنری ارائه می‌شود.

وی، بر استفاده از ظرفیت این سوگواره، در تمام برنامه‌های هنری شهر، نظیر اجرای اِلِمان‌ها و دیواره‌نگاره‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: بزرگی و عظمت حماسه کربلا به‌ اندازه‌ای است که هرچه از آن بهره ببریم، باز هم کم است.

 
تلاش کنیم سوگواره هنری «سرو سرخ» در سطح ملی مطرح شود

مهران رضایی، یکی از داوران این سوگواره نیز در ادامه، به تأثیرگذاری آثار بر فضای هنری شهر اشاره کرد و گفت: اثراتی که برگزاری این رویداد هنری، بر فرهنگ و هنر کرمان می‌گذارد، شایسته این است که دیده شود.

وی، از پیشینه قوی فرهنگی و هنری استان کرمان، به‌عنوان یکی از قدیمی‌‌ترین تمدن‌های تاریخ یاد کرده و افزود: با این‌همه، هنر کرمان و هنرمند کرمانی، آن‌گونه که باید در سطح کشور شناخته شده نیست و جایگاهی ندارد.

این استاد قلم‌زنی، اظهار کرد: متأسفانه در برخی مواقع ارتباط بین هنرمندان و دولت‌مردان خیلی خوب نیست، که باعث تأسف است و معمولاً هیچ نتیجه مطلوبی هم ندارد، اما جایی که هنرمندان و دولت‌مردان با هم همکاری کنند، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد که برگزاری سوگواره هنری «سرو سرخ» یکی از همین موارد است.

وی برگزاری سوگواره‌ای مانند «سرو سرخ» را یک حرکت مستمر دانست که در طول برگزاری، تمام دست‌اندرکاران، ازجمله هنرمندان و مخاطبان، درگیر اثرات آن می‌شوند.

رضایی، خطاب به شهردار کرمان و دیگر مدیران شهری، گفت: تقاضا دارم تلاش کنید این حرکتی را که شروع شده، در سطح ملی مطرح کنیم؛ با این هدف که بین هنر کرمان با هنر دیگر نقاط ایران، ارتباط، و بین هنرمندان کرمانی با دیگر هنرمندان کشور، تعامل برقرار شود.

در ادامه این آئین، عفت تکلو، از دیگر داوران سوگواره هنری «سرو سرخ»، از برخورد مناسب و آزادمنشانه شهردار منطقه دو کرمان، و دیگر همکارانش با هنرمندان شرکت‌کننده در این سوگواره، به‌عنوان یک عامل تشویق‌کننده یاد کرد و متن هیأت داوران را قرائت کرد.

هیأت داوران این جشنواره، هفت نفر از هنرمندان شرکت‌کننده در این سوگواره را بدون تقدم و تأخر برگزیده اعلام کرد و از دیگر هنرمندان شرکت‌کننده، تقدیر کرد.

لازم به ذکر است؛ این آئین، با دمام‌نوازی و چاوش‌خوانی، شعرخوانی حامد حسینخانی و محمدمجتبی احمدی و اجرای موسیقی سنتی و محرمی گروه موسیقی رهاوی همراه بود.

دومین سوگواره هنری «سرو سرخ» به همت شهرداری منطقه دو شهر کرمان، در دهه اول و دوم محرم امسال در بوستان «مادر» برگزار شد.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

15 − 10 =