فعال رسانهای کرمانی تصریح کرد: رسانه با ترویج گفتمان علمی و نخبهمحور در حوزه توسعه، میتواند به شناخت ابعاد مثبت و سازنده توسعه از مسیر آگاهی، دانش و شناخت کمک کند.
وی افزود: اگر میخواهیم کرمان بر فراز باشد، اگر لبخند دنیا به کرمان را میخواهیم، باید ابتدا خودمان به دنیا لبخند بزنیم؛ به سرمایهگذاری اقتصادی، جذب سرمایهگذاری، تولید و همه آنچه رهبر فرزانه انقلاب در حوزه اقتصاد تبیین فرمودهاند.
اهمیت نقش رسانه در توسعه
عباسپورادامه داد: باتوجهبه تیم مدیریت اقتصادی استان شامل استاندار و تیم اقتصادی وی، دستیابی به توسعه و تعالی کرمان ممکن است؛ بهشرطیکه رسانهها با انعکاس نظرات نخبگان، دانشگاهیان و افراد باتجربه، مسیر و راهبرد توسعه استان را رصد و در کنار مجموعه تصمیمسازان اقتصادی به حکمرانی مطلوب کمک کنند.
فعال رسانهای کرمانی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه در توسعه گفت: رسانه، آیینه تمامنمای آنچه هست و آنچه باید باشد است. برای بهرهگیری از ظرفیت رسانه در مسیر توسعه، ابتدا باید شناخت و دانش کافی نسبت به نقش رسانههای جمعی، گروهی، نوشتاری و مجازی در پیشرفت جامعه داشته باشیم.
وی با اشاره به ظرفیتهای گسترده کرمان در حوزههای معدن، کشاورزی و گردشگری افزود: این استان در کلیت موضوع اقتصاد جایگاه ویژهای دارد و از سوی دیگر، تنوع فرهنگی و قومی آن فرصتی است برای معرفی بهتر کرمان بزرگ به جهان.
باید برای معرفی ظرفیتهای استان از طریق رسانهها تلاش کرد
عباسپور تأکید کرد: در دنیای امروز، شهرها و جوامعی که بیشتر معرفی میشوند، قابلشناختتر و اثرگذارترند؛ بنابراین باید برای معرفی ظرفیتهای استان از طریق رسانهها تلاش کرد.
فعال رسانهای کرمانی در ادامه هشدار داد: رسانه میتواند نقش منفی نیز ایفا کند؛ زیرا با ترویج یأس، ناامیدی و سیاهنمایی میتواند انرژی و امید را از فعالان حوزه پیشرفت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: رسانهها در همه جوامع بازوی سرمایه اجتماعی مردماند و اگر بهدرستی عمل کنند، میتوانند بهعنوان عاملی سازنده و مؤثر در توسعه همهجانبه نقشآفرینی کنند.
انتهای خبر/ م







