۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » جیرفت
صف‌های طولانی بنزین یکی از معضلات جیرفت
صف‌های طولانی بنزین یکی از معضلات جیرفت

صف‌های طولانی بنزین یکی از معضلات جیرفت

معاونت فرهنگی روزنامه کشوری سراج گفت: صف‌های طولانی بنزین و مدیریت سوخت یکی از مشکلات مهم جیرفت است که تبدیل به معضلی بزرگ شده. به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ محمدمهدی سعیدی در خصوص مشکلات عرضه بنزین و مدیریت سوخت و ایجاد صف‌های طولانی بنزین در شهرستان جیرفت گفت: مشکلاتی که […]


معاونت فرهنگی روزنامه کشوری سراج گفت: صف‌های طولانی بنزین و مدیریت سوخت یکی از مشکلات مهم جیرفت است که تبدیل به معضلی بزرگ شده.

صف‌های طولانی بنزین یکی از معضلات جیرفت

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ محمدمهدی سعیدی در خصوص مشکلات عرضه بنزین و مدیریت سوخت و ایجاد صف‌های طولانی بنزین در شهرستان جیرفت گفت: مشکلاتی که پیگیری می‌کنم در سطح شهرستان، استان و کشور هستند و از نزدیک با مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف اشتغال، کارآفرینی، نیازمندی‌ها، درمان و سلامت آشنا هستم و در شهرها و استان‌های مختلف دغدغه‌های مردم را می‌شنوم. 

 
معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج بیان کرد: در شهرستان جیرفت علاوه بر اینکه مردم با معضلاتی در بخش کشاورزی و اشتغال درگیر هستند، موضوعی که دغدغه شده و روزانه می‌بینم که مردم درگیر این معضل هستند و تا الان هم برطرف نشده، مشکل عرضه بنزین و مدیریت سوخت است. 
 
وی افزود: در شهرستان جیرفت با جمعیت بسیار زیادی که دارد و بحث استان شدن این شهرستان مطرح شده، ادارات کل نیز در این شهرستان مستقر شده‌اند، در واقع نقش یک استان را ایفا می‌کند اما عرضه بنزین به مردم در این شهرستان بزرگ به معضلی عظیم تبدیل شده به‌ طوری که برای سوخت‌گیری خودرو با کارت آزاد جایگاه، مردم باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی باشند. 
 
مسئول هسته حمایت از حقوق مستضعفان جبهه ملی همت کشور اظهار کرد: این موضوع رسانه‌ای شده و واقعا دیگر وقت آن است که مسئولان کشوری وارد این موضوع شوند و این معضل را مدیریت کنند، مشکل بنزین قابل حل است، کارشناسان، نخبگان و افرادی که صاحب نظر هستند می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی سعیدی ادامه داد: مشکلاتی که در بحث عرضه بنزین وجود دارد از جمله صف‌های طولانی است که حیثیت شهرستان جیرفت را زیر سئوال برده، مردم استان‌ها و شهرهای دیگر و مسئولان بالارتبه وقتی این صف‌های طولانی بنزین را در جیرفت می‌بینند چه فکری با خود می‌کنند؟ مطمئناً با خود می‌گویند این مورد درست مدیریت نمی‌شود، بنده و خیلی از رسانه‌ها از نزدیک با مردمی که در صف‌های طویل بنزین منتظر سوخت‌گیری هستند ارتباط گرفتیم و آن‌ها به صورت روزانه و یا ساعتی گلایه‌های شدید خود را به رسانه‌ها منتقل می‌کنند. 
 
وی اذعان کرد: مردم وقتی ساعت‌ها در صف طولانی بنزین باید انتظار بشکند قطعاً معضل بزرگی در زندگی روزمره آن‌ها به وجود می‌آید، مشاهده کردم فردی که معلم است باید هرچه سریع‌تر به مدرسه برسد اما در صف بنزین برای اینکه بتواند از بنزین آزاد استفاده کند معطل شده است و در پی آن نمی‌تواند به موقع در مدرسه و محل کار خود حاضر شود و تعداد زیادی دانش‌آموز نیز از درس خود عقب می‌مانند.
 
مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی سردار دل‌ها تهران عنوان کرد: مردم از این وضع بسیار گلایه‌مند هستند، در مورادی حتی فرد مریضی که از روستا می‌خواهد برای درمان به شهر بیاید نیز باید در صف‌های طولانی پمپ‌های بنزین در مسیر روستاها به شهر ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری باشد، متاسفانه روستا‌ها نیز دچار این صف‌های طویل سوخت‌گیری شده‌اند که دلیل آن هم فقط یک معضل به نام قاچاق سوخت است.
 
سعیدی مطرح کرد: به دلیل جلوگیری از قاچاق سوخت مشکلات زیادی گریبان‌گیر مردم منطقه جنوب کرمان و شهرستان جیرفت که در محرومیت هستند شده، متاسفانه فقط یک جایگاه عرضه سوخت گاز سی‌ان‌جی فعال وجود دارد که اغلب خراب است، مردم در هوای بالای ۵۰ درجه باید سختی زیادی را در این صف‌های طویل متحمل شوند. 
 
وی تصریح کرد: به عنوان مثال، در خودرو به دلیل بالا رفتن مصرف بزنین و نیاز به سوخت‌گیری مجدد با دردسر‌های آن نمی‌توان کولر را روشن کرد در حالی که در آن خودرو فرد مسن و بیماری است که باید به بیمارستان برسد، یا در بعضی موارد به دلیل اینکه مصرف بنزین خوردو بالا نرود کولر ‌‌‌آن خاموش است و خانواده‌ای که داخل خودرو بودند در گرمای شدید گرمازده شدند، این‌ها بخشی از مشکلات است. اگر مصرف سوخت و عرضه بزنین حل شود مردم خوشحال می‌شوند و رضایت‌مندی خوبی را به ارمغان می‌آورد. 
 
معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج و مؤسسه راه روشن تأکید کرد: دادستان محترم شهرستان جیرفت در بحث قاچاق سوخت وارد شده و جایگاه‌هایی که عرضه سوخت به صورت قاچاق داشتند پیگیری قضایی شده و افرادی که دخیل بودند دستگیر شدند، اما نسبت به صف‌های طولانی متأسفانه کار خاصی صورت نگرفته؛ مسئولان و نهادهایی که در این زمینه می‌توانند اقدام کنند، شامل فرماندار شهرستان، شورای تأمین و شرکت پالایش‌های نفتی می‌شود. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در خصوص مدیریت مصرف و عرضه سوخت راه‌ حل‌های زیادی وجود دارد از جمله پلاک خوان کردن خودروها، راه‌اندازی جایگاه سوخت سی‌ان‌جی و پمپ‌های گاز طبیعی در شهرستان. انتظار می‌رود که مسئولان شهرستانی و به خصوص استانی از طریق زیر مجموعه‌های خود این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنند. 
 
وی اظهار کرد: با توجه به تجربیات و حضوری که در سایر استان‌ها داشتم، مشاهده کردم در خیلی از استان‌ها جایگاه‌های سوخت به تعداد دستگاه‌های نازل کارت آزاد سوخت دارند و حتی حجم سوخت نیز بالای ۵ هزار لیتر است اما در شهرستان جیرفت فقط یک کارت سوخت برای چندین نازل وجود دارد و در نتیجه آن صف‌های طولانی بنزین تشکیل می‌شود، اگر می‌توانند سهمیه بنزین هر جایگاه و تعداد کارت سوخت‌های آزاد را افزایش دهند، اگر هم نمی‌توانند همان سهمیه را در سه کارت سوخت تقسیم کنند که خودرو‌ها بتوانند خیلی زودتر سوخت‌گیری کنند و صف طولانی تشکیل نشود. 
 
مسئول هسته حمایت از حقوق مستضعفان جبهه ملی همت کشور اذعان کرد: به نظر بنده وقتی که فقط یک کارت سوخت آزاد در جایگاه وجود داشته باشد احتمال قاچاق سوخت بیش‌تر می‌شود چرا که خودرویی که سوخت‌گیری کرده می‌تواند برود در آخر صف قرار بگیرد و دوباره سوخت‌گیری کند ولی وقتی سهمیه در چند کارت سوخت تقسیم شود خودروها با هم می‌توانند سوخت‌گیری کنند و از این موارد کمتر اتفاق می‌افتد. 
 
سعیدی بیان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به حل مشکل صف‌های طولانی بنزین کمک کند راه‌اندازی حداقل یک یا دو جایگاه عرضه سوخت طبیعی سی‌ان‌جی در شهرستان است، درحال‌حاضر تنها یک جایگاه سی‌ان‌جی فعال در شهر داریم که خیلی از اوقات نازل‌های آن خراب است و صف طولانی دارد و مردم از این وضع ناراحت هستند، از این‌ رو راه‌اندازی جایگاه دوم و سوم سی‌ان‌جی در مبادی ورودی شمال شرق و غرب شهر بسیار حائز اهمیت است. 
 
وی تأکید کرد: ریشه این مشکل در استفاده نکردن از تجربه‌های شهرستان‌های دیگر در این موضوع است، در واقع این معضل ریشه در عدم مدیریت صحیح و استفاده نکردن از تجربیات شهرها و استان‌های مختلف دارد، هر کدام از مسئولین ما می‌توانند در حل این معضل نقش ایفا کنند، ازجمله دادستان محترم شهرستان و مسئولان شرکت پالایش نفت، باید همگی به این مشکل ورود کنند که هرچه سریع‌تر حل شود و مردم نیز باید پشتیبانی کنند.
 
مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی سردار دل‌ها تهران در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه تا الان در جهت حل این مشکل کار خاصی صورت نگرفته است و نارضایتی مردم را به همراه داشته، پیشنهادم ورود دادستان به این موضوع است که پيشنهادات کارشناسان و مردم را ابلاغ کند و مدت زمانی را برای حل آن تعیین کند که ان‌شاءالله این مشکل هرچه سریع‌تر در بازه زمانی تعیین شده حل و فصل شود، حتی ورود مسئولان استانی و قوه قضائیه نیز می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد و مردم از این مشکل و دغدغه روزانه‌ای که برای آن‌ها به وجود آمده رهایی یابند. 
 
انتهای خبر / فلاح 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

ده − نه =