۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
مرحله جدید مرمت بافت تاریخی ماهان آغاز شد
مرحله جدید مرمت بافت تاریخی ماهان آغاز شد -اقطاع خبر

مرحله جدید مرمت بافت تاریخی ماهان آغاز شد -اقطاع خبر

کرمان- اقطاع خبر- مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهان از آغاز فاز دوم عملیات مرمت بافت تاریخی این شهر واقع در شهرستان کرمان طی روزهای اخیر خبر داد. به گزارش اقطاع خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، امین ماهانی روز چهارشنبه در خصوص مرمت […]



کرمان- اقطاع خبر- مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهان از آغاز فاز دوم عملیات مرمت بافت تاریخی این شهر واقع در شهرستان کرمان طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش اقطاع خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، امین ماهانی روز چهارشنبه در خصوص مرمت بافت تاریخی ماهان افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای بافت تاریخی در ماهان مسیر عبور قنوات تاریخی در این منطقه است، محور گردشگری وکیل‌آباد ماهان از مظهر قنات وکیل‌آباد آغاز می شود و تا محل عمارت شترگلو و مجموعه آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی ادامه دارد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی ماهان اظهار داشت: فاز دوم عملیات مرمت بافت تاریخی این شهر با اعتباری بیش از هفت میلیارد ریال آغاز شده که شامل جداره‌سازی، کف سازی و بهسازی مسیر است که در بخش مطالعات، طراحی و اجرا انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انجام عملیات اجرایی مرمت در این محور با توجه به اقدام صورت گرفته و پیش‌بینی شده، آینده روشنی در بخش گردشگری و میراث‌فرهنگی ماهان را شاهد خواهیم بود و با توجه به اقدامات مطالعاتی و طراحی انجام شده، الگوی مناسبی برای سایر بخش‌های تاریخی این شهر است.

بخش ماهان که باغ شاهزاده ثبت جهانی، ساختمان تاریخی آرامگاه شاه نعمت الله و ده ها اثر طبیعی، تاریخی و گردشگری زیبا در آن قرار دارد در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز استان کرمان واقع است.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

بیست − ده =