۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
«نسل زد» چگونه در مسئله فلسطین کنشگری می‌کند؟
چگونگی کنشگری «نسل زد» در مسئله فلسطین

چگونگی کنشگری «نسل زد» در مسئله فلسطین

کارشناس سواد رسانه و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان گفت: نسل زد برای کنشگری در زمینه فلسطین نیاز به دانستن تاریخ نسبت به مسئله فلسطین دارند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ حسین حق‌پناه امشب در نشست برخط استکبارستیزی با موضوع «بررسی چگونگی کنشگری نسل زد در مسائل منطقه» با طرح این […]



کارشناس سواد رسانه و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان گفت: نسل زد برای کنشگری در زمینه فلسطین نیاز به دانستن تاریخ نسبت به مسئله فلسطین دارند.

چگونگی کنشگری «نسل زد» در مسئله فلسطین

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ حسین حق‌پناه امشب در نشست برخط استکبارستیزی با موضوع «بررسی چگونگی کنشگری نسل زد در مسائل منطقه» با طرح این سئوال که نسل زد از کجا آمده است؟ گفت: در ایالات متحده آمریکا نسلی شکل می‌گیرد که با فرهنگ و ارزش‌های خاص آمریکایی در تعارض بوده و برای جامعه‌شناسان عجیب و غریب، که به آن‌ها نسل «ایکس»، به نسل بعد از آن نسل «ایگرگ» و به نسل کنونی نسل «زد» گفته شد.

کارشناس سواد رسانه و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: به نسل «زد»، نسل بومی دیجیتال گفته می‌شود که دنیای بدون اینترنت و فناوری را ندیده‌اند. ما با نسلی طرف هستیم که ابزارهای دیجیتال به این نسل قدرت داده‌اند و نسل دیگر آن را تجربه نکرده است.

وی افزود: اگر از این قدرت اصلی، قدرت ابزارهای دیجیتال به‌درستی استفاده شود، این قدرت به یک فرصت و ابزار تبدیل می‌شود و اگر به‌درستی از این ابزار استفاده نشود، این قدرت به تهدید بالقوه تبدیل می‌شود.

حق‌پناه بیان کرد: نسل جدید فرصت و زمینه‌هایی را پیدا کرده که هیچ زمان وجود نداشته است؛ نسل جدید می‌تواند با استفاده از ابزار دیجیتال در هر زمان و مکان با افراد ارتباطات برقرار کنند. هر زمان که بخواهند به فروشگاه‌ها دسترسی پیدا کنند، فرهنگ‌های مختلف را پیدا و تحلیل کنند که این فرصت در طول تاریخ کم‌نظیر بوده است.

کارشناس سواد رسانه و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان با اشاره به تحولات منطقه و با تأکید بر اینکه مسائلی که در منطقه و جهان رخ می‌دهد از نظر تاریخی منحصر‌به‌فرد است، عنوان کرد: امروزه نبرد تمدنی در حال شکل‌گیری است. نبرد دو فرهنگ، اعتقاد، اندیشه شکل گرفته و به اوج خود رسیده است.

وی اظهار کرد: امروز دعوای بین حماس و رژیم صهیونیستی، ایران و رژیم صهیونیستی، لبنان و رژیم صهیونیستی نیست بلکه دعوای دو اندیشه است که هر دو ادعای جهانی‌ شدن، فرهنگ و قدرت جهانی دارند.

حق‌پناه ادامه داد: یک فرهنگ، فرهنگ صهیونیست است که از طریق زور و قدرت می‌خواهد جهانی‌ شدن خود را اثبات کند، در طرف مقابل فرهنگی است که به واسطه نگاهی که به ظهور و آخرالزمان دارد، پنچه در پنجه شر انداخته و می‌‌خواهد همه مظلومان عالم را متحد علیه شر و ظلم کند تا مظلومان علیه ظالمان پیروز شوند.

کارشناس سواد رسانه و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: از سوی دیگر نسلی را داریم که ابزار دیجیتال و قدرت انتخاب دارد. این نسل گذر هویت‌یابی را تجربه می‌کند و به دنبال این پاسخ است که من کیستم؟ فرق من با دیگران چیست؟ ما چه شباهتی داریم؟ این نسل به نقطه‌ای رسیده است که باید جهان اطراف خود را متوجه شود.

وی با بیان اینکه هویت‌یابی نسل زد سخت است، اظهار کرد: ما با نوجوان سرگشته‌ای که مدام در حال پرسش از خود است مواجه هستیم و در شرایط کنونی این سوال برای او مطرح می‌شود که نسبت من با قضیه فلسطین و غزه چیست؟

حق‌پناه تأکید کرد: قضیه فلسطین بسیاری از سئوالات هویتی بچه‌ها را می‌تواند جواب دهد و خیال بچه‌ها را راحت کند. ما در مسئله فلسطین با معنای بزرگ طرف هستیم و آن این است مقاومت یا سازش؟ استقامت یا تسلیم؟ ایستادگی یا نشستن؟ عزت یا لذت؟ ما با دوقطبی‌ها و دوگانه‌ها طرف هستیم.

کارشناس سواد رسانه و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی و دلایل انجام این عملیات ابراز کرد: با استفاده از این عملیات عظیم و تاریخی می‌توانیم فرصتی را برای گفتگو و اقدام عملی ایجاد کنیم تا نوجوان ما در این زمینه زیست کند.

وی با تأکید بر اینکه کلید طلایی حل مسئله فلسطین در این است که آزادگان عالم احساس مسئولیت کنند، خاطرنشان کرد: فرزندان ما برای کنشگری در زمینه فلسطین و لبنان نیاز به دانستن تاریخ نسبت به مسئله فلسطین و فهم فکری و عمیق از این مسئله دارند که باید به آن توجه شود.

انتهای خبر/ م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*