آبگرفتگی معابر درد بی درمان خیابان های کرمان/ خریداری پمپ و حل مشکل از بارندگی های بعدی

آبگرفتگی معابر درد بی درمان خیابان های کرمان/ خریداری پمپ و حل مشکل از بارندگی های بعدی

به گفته مسئولین شهری در سال های اخیر مشکلات آبگرفتگی توسط احداث ۵ حوضچه با پمپ در ۵ نقطه شهر حل شده است، اما همچنان شاهد این معضل در بارندگی های اخیر هستیم.

آبگرفتگی معابر درد بی درمان خیابان های کرمان/ خریداری پمپ و حل مشکل از بارندگی های بعدی

 به گزارش اقطاع خبر؛ بالاخره پس از گذشت یک ماه از فصل پاییز، کرمان نیز از باران رحمت الهی بی نصیب نماند، این بارندگی ها از روز شنبه شروع شده  که متاسفانه باعث آبگرفتی سطح معابر و خیابان های شهر شده است.
 
این معضل مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه سالیان سال است که شهر کرمان با چنین مشکلی روبرو است و هنوز چاره حل شدنی برای آن اندیشیده نشده است.
 
محمدرضا نخعی شهردار منطقه یک کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: سطح منطقه یک که آّبگرفتگی بحرانی بود ۵ حوضچه جمع آوری آبهای سطحی را ایجاد کردیم که دو نقطه آن در بزرگراه  و سه نقطه در خیابان های  دادبین، حکیم و چهارراه باهنر (ناصریه) احداث شده اند که می بایست در این رابطه  پنج پمپ خریداری می شد.
 
شهردار منطقه یک کرمان افزود: لوله گذاری در بزرگراه نیز انجام شده است و به محض اینکه پمپ ها خریداری شوند آب را  از طریق لوله ها به سمت جنگل قائم هدایت  خواهیم کرد که مشکل آبگرفتگی حل شود .
 
وی تشریح کرد: در حال حاضر با بارندگی اولیه پمپ ها هنوز خریداری نشده و نیروها توسط پمپ های سیار اقدام به جمع آوری آب های سطح شهر می کنند.
 
نخعی گفت: امیدواریم هر چه زودتر پمپ ها خریداری شوند که این جزو اعتبارات شهرداری مرکز است و مربوط به منطقه یک نمی شود که این امر توسط حوزه خدمات شهری در حال پی گیری است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید امروز صبح  شعرباف شهردار مرکز از مناطق یک وچهار که آبگرفتگی بیشتری داشتند دستور اکید صادر شد که هر چه زودتر این پمپ ها خریداری و در اختیار شهرداری های مناطق قرار گیرند تا  در بارندگی های دیگر شاهد این آبگرفتگی ها نباشیم.
 
رامین امیرمداح سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: از قبل این آمادگی برای نیروهای شهرداری جهت چنین بحران هایی ایجاد شده بود که از ابتدای بارندگی نیز جهت جمع آوری آب های سطح شهر  با پمپ های گذاشته شده و پمپ های سیار عملیات صورت گرفته است.
 
وی گفت: در پنج منطقه ۲۰ تانکر آماده داریم که همراه با بارندگی جمع آوری آب را انجام می دهند.
 
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان افزود: تمامی مناطق  سرویس دهی پمپ ها را از قبل انجام داده بودند و از ساعات اولیه بارندگی نیز پمپ ها شروع به کار کردند.
 
امیر مداح خاطرنشان کرد: متاسفانه معضلی که در شهر کرمان وجود دارد این است که برخی از مناطق  شهر حالت کاسه ای و گود دارد و نقاطی که آب جمع می شود به این دلیل است که برخی از معابر شیب داشته و در سطح بالایی قرار دارند و آب از آن نقاط به سمت گودی روان شده و باعث آبگرفتگی در برخی نقاط می شود.
 
وی بیان کرد: تمامی نیروها از ابتدای بارندگی به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و از تمامی امکانات نیز جهت رفع مشکل استفاده می کنند.
 
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان بیان کرد: البته این مسئله مربوط به امسال نیست و سعی کردیم که این معضلات حل و فصل شود و برخی از مناطق مشکل آبگرفتگی در فصول بارندگی حل شده است از جمله اینکه مشکل میدان رسالت به طور کامل حل شده و چهارراه باهنر (ناصریه) و مدیریت بخشی از مشکل رفع شده است اما با این حال قبول داریم که دربرخی از مناطق شهر هنوز مشکل داریم منتهی نیروهای شهرداری بصورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند.
 
امیرمداح با اشاره  به اینکه عصر امروز هم بارندگی ها ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: نیروهای شهرداری همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا مسئولان به فکر یک چاره همیشگی نیستند، اذعان کرد: این مسئله درست نیست و مسئولان همیشه رفع این معضل آبگرفتگی را در برنامه خود داشته اند و کارهایی هم انجام شده است که قبلا متذکر شدم.
 
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان تصریح کرد: مشکلات بسیاری از نقاط شهر در سال های اخیر رفع شده است واینکه بخواهیم مشکل شهر به طور کامل حل و فصل شود زمان می برد.
 
امیرمداح در رابطه با این سوال که کند و کاری های سطح شهر که توسط فاضلاب شهری صورت گرفته و هنوز آسفالت انجام نشده و این امر سبب شده تا چاله های آب ایجاد شود، گفت: این مربوط به معاون عمرانی شهر می شود اما با این حال قراردادی که فاضلاب شهری با شهرداری دارد باید سریعا نسبت به این امر اقدام کنند و البته همکاران شهرداری در این مورد پی گیر هستند.
 

انتهای پیام/نامجو
 
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *