۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کوهبنان
آغاز عملیات بهسازی آسیاب هشتم در کوهبنان
آغاز عملیات بهسازی آسیاب هشتم در کوهبنان

آغاز عملیات بهسازی آسیاب هشتم در کوهبنان

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهبنان از آغاز عملیات بهسازی و مرمت منطقه ویژه گردشگری آسیاب هشتم در این شهرستان خبر داد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»، مهدی احمدی در خصوص عملیات عمرانی آسیاب هشتم کوهبنان گفت:‌ عملیات بهسازی شامل محوطه اصلی اطراف آسیاب، ورودی، داخل آسیاب و تنوره […]



رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهبنان از آغاز عملیات بهسازی و مرمت منطقه ویژه گردشگری آسیاب هشتم در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات بهسازی آسیاب هشتم در کوهبنان

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»، مهدی احمدی در خصوص عملیات عمرانی آسیاب هشتم کوهبنان گفت:‌ عملیات بهسازی شامل محوطه اصلی اطراف آسیاب، ورودی، داخل آسیاب و تنوره شده که با اعتباراتی بیش از ۹ میلیارد ریال آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهبنان افزود: این فاز شامل مرمت، آجرکاری، اندودکار، بندکشی، نصب تجهیزات روشنایی و  سنگ چینی برای ساماندهی و تسهیل در بازدید انجام می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: در شهرستان کوهبنان نزدیک به ۳۰ آسیاب با معماری خاص وجود دارد که براساس نظر کارشناسان دومین شهر آسیابی ایران است و ساماندهی این آثار پتانسیل خوبی در جذب گردشگر ایجاد می‌کند.

احمدی‌ ابراز‌‌کرد: مهم‌ترین چالش موجود در این منطقه خشک شدن قنات ده‌ملک درسال گذشته به عنوان تغذیه‌کننده آسیاب‌ها و درختان کهنسال بوده که با حفر چاه عمیق در این منطقه ایجاد شده است و میراث‌ فرهنگی کوهبنان با انجام مکاتبات و‌ طرح مسئله در جلسات اداری شهرستان،‌ مخالفت خود را نسبت به موضوع اعلام کرده و خواستار رفع این مشکل و احقاق حق‌آبه درختان کهنسال، آسیاب‌ها و کشاورزان منطقه از این قنات شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و‌ صنایع‌دستی کوهبنان در پایان خاطرنشان کرد: به‌دنبال احیای قنات‌ ده‌ملک با همکاری‌ فرمانداری و جهاد کشاورزی بوده و این کار در دستور مطالعه و بررسی است.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*