آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی بُنگان بافت

علی نجفی،  نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به اینکه حمام تاریخی بُنگان به دوره قاجاریه باز می‌گردد، اظهار کرد: پس از پایان مرمت و بازسازی این حمام، نخستین موزه مردم‌شناسی شهرستان بافت در این بنای تاریخی راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد:  این موزه می‌تواند نقش مهمی در رشد و توسعه گردشگری این منطقه ایفا کند؛ زیرا روستای بُنگان هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر استان و استان‌های همجوار است.

نجفی با بیان اینکه ثبت ملی این حمام تاریخی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پرونده ثبت ملی حمام بُنگان پس از تکمیل شدن به اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال می شود.

وی افزود: روستاهایی همچون انجرک، جفریز، چارطاق و خبر دارای حمام‌های تاریخی هستند که قابلیت ثبت شدن و مرمت و بازسازی را دارند که از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می کنیم در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری کنند.

بُنگان روستایی در دهستان بزنجان بخش مرکزی شهرستان بافت است و از طبیعت خاص و منحصربفردی بهره می برد و واژه بُنگان در قدیم به معنی پیاله تقسیم آب بوده ‌است.

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *