نتایج ملموس به جای کاغذ بازی
وی افزود: ما از مرحله کاغذبازی و نظریههای صرف، فاصله گرفته و خواهان همکاریهای کوتاهمدت و بلندمدت آموزشی، با نتایج ملموس هستیم.
امیری تصریح کرد: تمرکز برنامههای آموزشی بر حوزههای کارایی و ایمنی اثربخشی مستقیم دارد.
وی افزود: بهروزرسانی دانش فنی در بخشهای نگهداری و تعمیرات، ارتقای مهارتهای جوشکاری متناسب با استانداردهای صنعتی مس و نیازسنجی دقیق و آموزشهای متمرکز برای ارتقای سطح دانش کارکنان شاغل در قلب فرایند تولید مس از حوزههای مهم در بحث آموزش است.

نیازسنجی و تحلیل وضع موجود
این رویکرد جامع، ابهاماتی را پیرامون همکاری با مراکز فنی و حرفهای در مجتمعهای نوبنیاد برطرف میسازد و نشان میدهد که درآلو به دنبال ایجاد یک سیستم آموزشی پویا و سفارشیسازی شده است.
مدیر مجتمع مس درآلو گفت: یکی از نخستین گامهای اعلامشده، اجرای یک فرایند جامع نیازسنجی و تحلیل وضع موجود برای تمامی کارکنان است.
وی افزود: این تحلیل، مبنای تدوین دورههای آموزشی خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که محتوای آموزشی دقیقاً پاسخگوی شکافهای مهارتی موجود در بخشهای مختلف، بهویژه واحد تغلیظ، باشد.
تعهد به جامعه محلی و توانمندسازی خانوادهها
علاوه بر توسعه سرمایه انسانی داخلی، مدیران مجتمع مس درآلو توجه ویژهای به مسئولیت اجتماعی خود دارند، امیری گفت: ما خانوادههایی را در ذینفعان خود داریم که به دلایل مختلفی از برخی مزایا محروم ماندهاند که توانمندسازی این جوامع محلی، بخشی جداییناپذیر از برنامههای ما برای توسعه پایدار است.

مدل جدیدی از مدیریت منابع انسانی
در پایان میتوان گفت: مجتمع مس درآلو با تمرکز بر آموزشهای عملی، رفع نیازهای فنی حوزههای کلیدی تولید و تعهد همزمان به توسعه جامعه، گامی بلند در جهت تبدیل نیروی انسانی به مزیت رقابتی پایدار برداشته است، این رویکرد، مدل جدیدی از مدیریت منابع انسانی را در صنایع سنگین کشور به نمایش میگذارد.
.png)
حسین قاضیزاده رئیس دانشگاه ملی مهارت استان کرمان نیز در نشست مدیران مجتمع معدنی مس درآلو و دانشگاه ملی مهارت استان کرمان، بر لزوم استفاده از فضای تعاملی جدید برای توسعه همکاریها تأکید کرد.
بزرگترین واحد استانی کشور با ۱۰ هزار دانشجو
قاضیزاده با اشاره به رویکرد آموزشی و زیرساختی دانشگاه ملی مهارت در کرمان، اظهار داشت: استان کرمان با دارابودن ۱۵ مرکز در ۹ شهرستان، بزرگترین واحد استانی کشور محسوب میشود و قریب به ۱۰ هزار نفر دانشجو، با تفکیک جنسیتی، مشغول به تحصیل هستند.
وی همچنین با اشاره به کیفیت آموزشها، رکورد اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاه ملی مهارت را در بازار کار و صنایع بهعنوان مصداق بیان کرد.
همکاری هدفمند با مجتمعهای صنعتی و معدنی
قاضیزاده بر لزوم برنامهریزی برای جذب نیروی بومی موردتأکید مجتمعهای صنعتی و معدنی، بهویژه باتوجهبه فرصتهای جدیدی که در بخش معدن درآلو ایجاد شده است، همکاری با دانشگاههای چمران، شهید دادبین و بافت را در رشتههای تخصصی و مهارتی راهکاری مؤثر دانست.
وی گفت: دانشگاه بستهای کامل شامل توانمندسازی مهارتی و فنی برای خانوادههای مجتمع نیز ارائه میدهد.

ایجاد ساختار برای صلاحیت حرفهای
یکی از محورهای اصلی سخنان رئیس دانشگاه، ساماندهی و اعتبارسنجی مهارت نیروهای شاغل و آینده بود، وی در این زمینه به برنامههای زیر اشاره کرد: صدور کارنامه صلاحیت حرفهای که این کارنامه در پایان دورههای آموزشی برای نیروها صادر خواهد شد.
رئیس دانشگاه ملی مهارت استان کرمان افزود: همچنین ایجاد شناسنامه مهارتی که دانشگاه به دنبال ایجاد پایگاهداده برای صلاحیت حرفهای و شناسنامه مهارتی وضعیت موجود نیروهای مجتمع، البته با نظارت مستقیم مجتمع، است.
توسعه زیرساختهای تحقیقاتی
رئیس دانشگاه ملی مهارت استان کرمان در پایان گفت: در کنار آموزش، مرکز پایش سلامت نیز در دستور کار دانشگاه قرار دارد و همچنین مرکز مجهز رشد در کرمان، فضایی ثابت برای کارهای تحقیقاتی و همافزایی شرکتهای دانشبنیان را در خدمت صنعت استان قرار داده است که آمادگی همکاری با مجتمع مس درآلو نیز هست.
انتهای خبر/ شاهحیدریپور







