آیت الله جعفری محور وفاق و همدلی در استان بود/ احداث یادمان امام جمعه فقید کرمان در مصلی امام علی (ع)

آیت الله جعفری محور وفاق و همدلی در استان بود/ احداث یادمان امام جمعه فقید کرمان در مصلی امام علی (ع)

حجت الاسلام عربپور گفت: در طول زندگی ایشان شاهد خدمات زیادی بودیم، وی وزنه ای برای استان بود وسعی می کرد در همه دوران بویژه دوران سیاسی همدلی و وفاقی بین همگان ایجاد کند.

آیت الله جعفری محور وفاق و همدلی در استان بود/ احداث یادمان امام جمعه فقید کرمان در مصلی امام علی (ع)

به گزارش اقطاع خبر؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی عربپور رئیس ستاد برگزاری اولین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان، صبح امروز به مناسبت اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه سابق کرمان طی نشست خبری اظهار کرد: آیت الله جعفری از اوایل پیروزی انقلاب  یکی از روحانیون متعهد و انقلابی شهر کرمان بود که  در اکثر سخنرانی ها شرکت می کرد بویژه در مسجد حافظ  برای انقلابیون سخنرانی و آنها را راهنمایی می کرد.
 
رئیس ستاد برگزاری اولین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان، بیان کرد: در دهه پنجاه که انقلاب پیروز شد آیت الله جعفری از انقلابیونی بود که فعالیت های زیادی در قبل و بعد از انقلاب انجام داد که حتی ساواک سعی داشت او را ترور کند که در این راستا یک جلد کتاب در رابطه با مبارزات انقلابی وی وسوقصد ساواک به وی منتشر و در زمان حیات وی  رونمایی شد.
 
عربپور عنوان کرد: بعد از انقلاب به عنوان امام جمعه موقت و پس از آن نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان فعالیت خود را آغاز کرد و  پس از آغاز جنگ ۸ ساله در جبهه ها حضور داشت و همچنین  در حمایت از دعوت نیروها و اعزام آنها به جبهه ها در نماز جمعه و در دوران دفاع مقدس فعال بود.
 
وی تصریح کرد: زمانی که امام رحلت کردند به عنوان نماینده رهبری برنامه ها را با جدیت دنبال می کرد و پس از آن  در سن کهولت، خود از نمایندگی ولی فقیه کناره گیری کرد.
 
رئیس ستاد برگزاری اولین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان، خاطرنشان کرد: از ویژگی های آیت الله جعفری صداقت، صفا، صمیمیت و یکی از مبارزان با طاغوت بود که حضرت آقا نیز در رابطه با آن به خانواده وی فرموده بودند،  وی در ارتباط با رعایت بیت المال وسواس بسیار بالایی داشت ونظم ایشان زبانزد همه بود.
 
عربپور با تاکید بر اینکه در اسلام در رابطه با  تجلیل از علم، عالم و دانشمند دستورات زیادی آورده شده است، اذعان کرد: اگر یک عالمی از دنیا برود یک رخنه ای در اسلام ایجاد خواهد شد که هیچ چیزی نمی تواند این رخنه را پر کند.
 
وی با بیان اینکه ما باید از آیت الله جعفری این عالم ربانی تکریم کنیم، عنوان کرد:در طول زندگی ایشان شاهد خدمات زیادی  بودیم، وی وزنه ای برای استان بود وسعی می کرد در همه دوران بویژه دوران سیاسی همدلی و وفاقی بین همگان ایجاد کند.
 
رئیس ستاد برگزاری اولین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان، بیان کرد: ما نیز باید در قبال خدمات ارزشمند وی ادای دین کنیم و در رابطه با اولین سالگرد ایشان اقدامات ویژه ای داشته باشیم.
 
عربپور تصریح اکرد: به همین دلیل از سه ماه قبل با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان اقدام به تشکیل کمیته هایی از جمله  کمیته رسانه و فضای مجازی، تبلیغات شهری، فعالیتهای اجتماعی با مسئولیت سپاه ثارالله با ارائه یکسری خدمات اجتماعی و کمک های مومنانه با نام ایشان و کمیته پشتیبانی  کردیم که همگی برای برگزاری هر چه باشکوهتر برگزار کردن مراسم برنامه هایی داشته و ارایه شده است که امید بخوبی انجام شود.
 
وی همچنین از ایجاد یک یادمان در مصلی امام علی (ع) کرمان خبر داد و گفت:  بخشی از آثار آیت الله جعفری در این یادمان قرار داده خواهد شد  تا مردم یادی از وی کنند و همچنین قرار شد توسط شهرداری در سطح شهر کارهایی  انجام شود و  در مرقد وی نیز فضای مناسبی احداث شود.

رئیس ستاد برگزاری اولین سالگرد ارتحال آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان،ادامه داد: قرار شد با پی گیری های خانواده آیت الله جعفری و سایر دستگاه ها، بنیاد فرهنگی ایجاد و آثار این عالم ربانی در آن ثبت و ضبط شود.
 
انتهای پیام/نامجو
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *