۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
اجازه نمی‌دهم هیچ خیری وارد بروکراسی اداری شود
اجازه نمی‌دهم هیچ خیری وارد بروکراسی اداری شود

اجازه نمی‌دهم هیچ خیری وارد بروکراسی اداری شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: اجازه نمی‌دهم هیچ خیری درگیر بروکراسی اداری شود. تمام مراحل کار را خودم پیگیری می‌کنم؛ خیّر کافی‌ست بیاید تا تفاهم کنیم. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در ابتدای نشست، سید محمد واعظی‌نژاد هدف جلسه را ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های نوسازی مدارس استان […]


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: اجازه نمی‌دهم هیچ خیری درگیر بروکراسی اداری شود. تمام مراحل کار را خودم پیگیری می‌کنم؛ خیّر کافی‌ست بیاید تا تفاهم کنیم.

اجازه نمی‌دهم هیچ خیری وارد بروکراسی اداری شود

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ در ابتدای نشست، سید محمد واعظی‌نژاد هدف جلسه را ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های نوسازی مدارس استان کرمان عنوان کرد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به تغییر رویکرد دولت چهاردهم گفت: بعد از ۴۷ سال از انقلاب، برای اولین‌بار آموزش‌‌ پرورش به‌عنوان اولویت اول دولت مطرح شد. دولت چهاردهم بلافاصله پس از استقرار، بحث آموزش و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار داد و نهضت مدرسه‌سازی را آغاز کرد. این نهضت شامل دو بخش است: فضاهای آموزشی و محتوای آموزشی که مسئولیت بخش اول به سازمان نوسازی مدارس کشور سپرده شد.
 
واعظی‌نژاد با اشاره به نقش مؤثر خیران در مدرسه‌سازی گفت: اجازه نمی‌دهم هیچ خیری درگیر بروکراسی اداری شود. تمام مراحل کار را خودم پیگیری می‌کنم؛ خیر فقط کافی‌ست بیاید، بنشیند، تفاهم کنیم که چقدر می‌خواهد کمک کند، نقشه را تحویل بگیرد و کار را شروع کند، این موضوع را با اطمینان کامل به خیران اعلام می‌کنم.
 
وی ادامه داد: در ابتدای کار، همه استان‌ها نظام مسائل‌شان را شناسایی کردند. در حوزه فضای آموزشی، این مسائل به شش دسته تقسیم شد: مدارس کانکسی مستقل با بیش از ۱۰ دانش‌آموز، مدارس سنگی و دارای عارضه، مدارس تخریبی، مدارس نیمه‌تمام، مناطقی با سرانه فضای آموزشی زیر ۳ متر مربع، و مناطقی با تراکم دانش‌آموزی بالای ۳۵ نفر در کلاس.
 
تعریف ۱۵۸ پروژه مدرسه‌سازی در استان کرمان
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان، بر اساس همین نظام مسائل، ۱۵۸ پروژه با یک هزار و ۶۲ کلاس درس تعریف شد. مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر تا مهرماه ساماندهی شده‌اند و طبق گزارش‌ها، دیگر نباید چنین و مدارسی در استان وجود داشته باشد. مدارس سنگی نیز حتی با یک دانش‌آموز، غیرمقاوم تلقی می‌شوند و برای جمع‌آوری آن‌ها تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی امضا شده است.
 
تحویل ۵۳ پروژه با ۳۴۰ کلاس درس
 
وی عنوان کرد: میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی ۵/۴۵ متر مربع است، اما در استان کرمان این عدد ۵/۲ متر مربع است. در شهرستان‌های منوجان، رودبار و ریگان، سرانه زیر سه متر مربع است. در ناحیه دو شهر کرمان، سرانه مدارس ابتدایی به ۲/۲ متر مربع رسیده و تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها به ۴۴ نفر رسیده است. در ناحیه یک این عدد ۳۴ نفر است. طبق آمار آموزش و پرورش، امسال حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کلاس درس با بیش از ۴۰ دانش‌آموز داریم.
 
واعظی‌نژاد توضیح داد: برای حل موقت این مشکل، در مهرماه ۵۳ پروژه با ۳۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش شد و بقیه پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارند. در سال ۱۴۰۳ حدود یک همت اعتبار جذب شد و برای سال ۱۴۰۴ اما امسال این اعتبار به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.
 
مشارکت صنایع کرمان در ساخت ۸۵۰ کلاس 
وی عنوان کرد: با حمایت استاندار کرمان، صنایع استان پای کار آمدند. در مردادماه با پنج شرکت بزرگ صنعتی تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا ۱۵۰ کلاس درس بسازند، صنایعی از جمله شرکت ملی مس، گل‌گهر، گوهر زمین، کرمان موتور و مدیران خودرو. این شرکت‌ها از محل مسئولیت اجتماعی خود، تعهد ساخت ۸۵۰ کلاس درس را پذیرفته‌اند. با سه شرکت تفاهم‌نامه نهایی شده و با دو شرکت دیگر در حال مذاکره هستیم.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: در مهرماه امسال، ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه در کشور تحویل آموزش و پرورش شد. در حالی‌که در سال‌های گذشته معمولاً سالانه یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ پروژه تحویل داده می‌شد.
 
وی با اشاره به نهضت ملی مردمی‌سازی مدرسه‌سازی گفت: تا پایان سال مالی جاری، یعنی اول مهر ۱۴۰۵، تعهد داده‌ایم ۷ هزار و ۷۰۰ مدرسه در کشور تحویل آموزش و پرورش شود. مردمی‌سازی فقط مالی نیست، بلکه هویتی است؛ یعنی مردم در کنار دولت قرار بگیرند و در ساخت مدارس مشارکت کنند.
رونمایی از پویش «بساز مدرسه» با طرح‌های متنوع
 
واعظی‌نژاد عنوان کرد: در همین راستا، پویش «بساز مدرسه» توسط ریاست جمهوری رونمایی شد. این پویش شامل طرح‌هایی برای شفاف‌سازی و تسهیل مشارکت مردم است از جمله طرح شهید عجمیان برای شاداب‌سازی مدارس، طرح سراج برای هوشمندسازی مدارس، طرح با همکلاسی‌ها که استان کرمان پایلوت آن بود؛ دانش‌آموزان سابق یکی از مدارس جیرفت مدرسه خود را بازسازی کردند، طرح اولیا که در آن اولیای دانش‌آموزان و مربیان با هم همکاری می‌کنند تا مدرسه بسازند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: در حوزه استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، از سال ۱۳۹۴ که ۱۵ هزار کلاس درس ناایمن وجود داشت، حالا این عدد به  ۲ هزار کلاس رسیده است. بخاری‌های گازی استاندارد اما غیرایمن نیز در یکی دو سال آینده جمع‌آوری خواهند شد. همچنین تعمیرات اساسی موتورخانه‌ها در ۱۰۹ مدرسه در حال انجام است.
 
وی بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی، مدارس جدید با تجهیزات نوین تحویل آموزش و پرورش می‌شوند. در سال ۱۴۰۳، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس هزینه شد که در شهریور ماه تحویل داده شد. این نهضت ادامه دارد و تمرکز ویژه‌ای بر توسعه هنرستان‌ها وجود دارد.
 
ساخت ۶ هنرستان با مشارکت شرکت‌های صنعتی
 
واعظی‌نژاد بیان کرد: اولین کلنگ هنرستان در مردادماه در شهر اختیارآباد زده شد. در تفاهم‌نامه با پنج شرکت صنعتی، ساخت ۶ هنرستان پیش‌بینی شده از جمله دو هنرستان در شهر کرمان و چهار هنرستان در شهرهای صنعتی مثل سیرجان، رفسنجان و بم. همچنین پیش‌بینی ساخت هنرستان در شهرستان‌های زرند، راور، جیرفت و منطقه بابک نیز انجام شده است.

انتهای خبر/ پسند


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*