۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
اجرای طرح «خشک‌منظری» در سه‌راه «معلم»
اجرای طرح «خشک‌منظری» در سه‌راه «معلم»

اجرای طرح «خشک‌منظری» در سه‌راه «معلم»

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از اجرای طرح «خشک‌منظری» در سه‌راه «معلم»، خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان؛ یدالله علیزاده با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهر کرمان، با مشکل کمبود منابع آبی مواجه‌ هستیم، […]


مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از اجرای طرح «خشک‌منظری» در سه‌راه «معلم»، خبر داد.

اجرای طرح «خشک‌منظری» در سه‌راه «معلم»

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان؛ یدالله علیزاده با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهر کرمان، با مشکل کمبود منابع آبی مواجه‌ هستیم، گفت: به‌عنوان راهکاری برای مقابله با این کمبود، طرح جدید «خشک‌منظری» در سه‌راه «معلم» اجرا شد، که در آن از شن‌های رنگی، قلوه‌سنگ، چمن مصنوعی و گونه‌های گیاهی کم‌آب، استفاده شده است.

وی، مساحت طرح اجراشده در سه‌راه «معلم» را ۹۰۰ مترمربع، برشمرد و ادامه داد: طرح «خشک‌منظری»، برای جاهایی که کمبود آب، یا آب با کیفیت پایین دارند، مناسب است و می‌توان از آن در برخی از نقاط شهر که امکان آبیاری وجود ندارد، اما نیاز به زیباسازی دارد، استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، تصمیم گرفته شد به‌جای ساخت بوستان‌های جدید، بوستان‌های قدیمی شهر کرمان، بازسازی و بهسازی شوند، ادامه داد: با ‌دستور شهردار، مقرر شد در طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود»، در هر منطقه شهری، پنج بوستان پرتردد، ازجمله «باغ‌ملی»، «شهید مطهری» و «هدایت»، بازسازی و بهسازی شود، که در مجموع ۲۵ بوستان را شامل می‌شود.

علیزاده، با اظهار اینکه در حال حاضر، بهسازی بوستان «هدایت»، رو به پایان است، گفت: بازسازی و بهسازی بوستان «شهید لنگری‌زاده»، ۸۰ درصد پیشرفت داشته و بهسازی دیگر بوستان‌ها، نظیر «شهید مطهری»، «صبا»، «شهید ایرانمنش» و «نماز» نیز، توسط شهرداری‌های مناطق، معاونت عمرانی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان، در حال اجراست.

وی، با این توضیح که بازسازی و بهسازی این بوستان‌ها، شامل نصب مبلمان، تأمین روشنایی، تعمیر و تجهیز امکانات و وسایل آنهاست، افزود: با دستور شهردار کرمان، مقرر شد تا آخر سال، کار بازسازی و بهسازی این بوستان‌ها، به پایان برسد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته، با توجه به کمبود آب شرب، سرویس‌های بهداشتی و آب‌خوری‌های تعدادی از پارک‌ها دچار مشکل شدند، تا حدی که مجبور شدیم  برخی از سرویس‌های بهداشتی را ببندیم؛ اکنون، برای حل این مشکل حدود ۲۵ مخزن و پمپ آب، برای ۲۵ بوستان تهیه کرده‌‌ایم، که از اول سال‌جاری، حدود ۱۰ پارک، به این مخزن‌ها و پمپ‌ها، مجهز شده تا در صورت قطع آب، مشکلی برای مردم ایجاد نشود؛ البته این کار ادامه دارد و بقیه بوستان‌ها هم تا پایان سال به مخزن و تانکر مجهز خواهد شد.

علیزاده ادامه داد: در پایان سال گذشته، با دستور شهردار کرمان، یک‌سری مبلمان شهری، نیمکت، سطل زباله و میز تنیس خریداری شد و برای بازسازی و بهسازی وضعیت حدود ۱۰۰ مورد در بعضی از بوستان‌ها که مشکل پیدا کرده بودند و وسایل بازی آن‌ها فرسوده شده بود و یا نیمکت و سطل‌های آن‌ها غیرقابل استفاده شده بود، سه میلیارد تومان هزینه و با خریداری قطعات و موارد لازم، مشکل این بوستان‌ها حل شد.

وی افزود: همچنین سه «ست» بازی خریداری شد و در منطقه سه شهر، در بوستان‌های قدیمی که مردم از آن‌ها استفاده زیادی می‌کردند مثل بوستان «میثاق» و «ابوذر»، در یک ماه گذشته نصب شد و یک «ست» بازی دیگر هم ظرف ۱۰ روز آینده در بوستان بلوار «نصر» در منطقه دو نصب خواهد شد؛ ضمن اینکه ۱۵ میز تنیس، ۱۰ میز شطرنج و ۱۵۰ کوش تاب خریداری و ۲۲ تاب کامل هم داخل بوستان‌های شهر، نصب شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیان کرد: همچنین با دستور شهردار کرمان و با حمایت شورای اسلامی شهر کرمان، مقرر شد با ارزشی در حدود ۱۴ میلیارد تومان به‌صورت تهاتری، از یک شرکت تولید‌کننده ایرانی که با کیفیت بالا وسایل بازی برای بوستان‌ها، تولید می‌کند، این وسایل خریداری شود.

علیزاده، با بیان اینکه برخی از بوستان‌های شهر از ابتدا آبسردکن نداشتند، گفت: سال گذشته ۲۰ آبسردکن تهیه و ۱۵ آبسردکن نصب شد که به‌دلیل خطر سرقت قطعات، باید آن‌ها را حفاظ‌‌‌دار کرد و به‌ همین دلیل، بعد از ساخت حفاظ لازم، بقیه این آب‌سردکن‌ها هم نصب خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان، درخواست زیادی برای نصب وسایل تندرستی در برخی بوستان‌ها دارند، اظهار کرد: ۴۰ دستگاه وسایل تندرستی در بوستان‌های مختلف که کمبود داشتند، نصب شد و سه «ست» ۲۴ تایی کامل برای بوستان‌های «مشاهیر»، «طلاب» و «مادر» نصب خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ادامه داد: از دیگر اقدامات این سازمان می‌توان به اصلاح روشنایی بوستان «قلعه‌دختر»، «اکوپارک» میدان «امام حسین (ع)»، بوستان «بهداری»، بوستان «مدرس»، میدان «کوثر»، بوستان «دانش» و بوستان «میثاق» اشاره کرد که سیم‌های برق برخی از آن‌ها به سرقت رفته، یا قدیمی بود و هم‌اکنون، اصلاح و روشنایی آن‌ها تأمین شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

نه − 2 =