۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » زرند
احداث موزه نمادها در زرند
احداث موزه نمادها در زرند

احداث موزه نمادها در زرند

شهردار زرند گفت: موزه‌ نماد‌ها را برای اولین‌بار در سطح کشور، در زرند راه‌اندازی می‌شود. به گزارش گروه شهرستان‌ها پایگاه خبری «راه‌آرمان»، علی ضیاءالدینی در بازدید میدانی از سطح شهر باتوجه به اهمیتِ معرفی داشته‌های تاریخی، طبیعی، معنوی و فرهنگی در میادین ورودی شهر زرند گفت: مبادی ورودی شهر اولین و شاید ماندگارترین تصویر را در ذهن مسافران و […]


شهردار زرند گفت: موزه‌ نماد‌ها را برای اولین‌بار در سطح کشور، در زرند راه‌اندازی می‌شود.

احداث موزه نمادها در زرند

به گزارش گروه شهرستان‌ها پایگاه خبری «راه‌آرمان»، علی ضیاءالدینی در بازدید میدانی از سطح شهر باتوجه به اهمیتِ معرفی داشته‌های تاریخی، طبیعی، معنوی و فرهنگی در میادین ورودی شهر زرند گفت: مبادی ورودی شهر اولین و شاید ماندگارترین تصویر را در ذهن مسافران و رهگذران می‌سازد لذا باید فکر کنیم که ما به‌عنوان متولیان امورِ شهری، تا چه اندازه می‌خواهیم زیبایی‌های مادی و معنوی را در ذهن آنها حک کنیم. 

شهردار زرند بیان کرد: زرند شهری است که زیباترین و ناب‌ترین تعاریف از فرهنگ و مذهب و روحیه‌ سلحشوری زرندی‌ها در دوران دفاع‌مقدس و خالقانِ حماسه و ایثار و نیز حضور باشکوه مردم در اجتماعات انقلابی بویژه نمازجمعه را باید در کلام زیبای رهبر فرزانه انقلاب امام‌خامنه‌ای جستجو کنیم که در سفر تاریخی‌شان به زرند بیان فرمودند.

وی در ادامه به جذابیت‌های تاریخی، طبیعی، صنعتی و معدنی نیز اشاره کرد و گفت: تلفیق زیبایی‌های معنوی و زیبایی‌های تاریخی طبیعی، تبدیل به یک آلبوم کوچک ولی تاثیرگذار در ذهن مخاطبان هدف خواهد داشت.

ضیالدینی اظهار کرد: قطعاً به همان دلیلی که عرض شد باید در مبادی ورودی جلوه‌های مرتبط با زرند را طراحی کنیم لذا خواستم تا هرچه سریع‌تر نماد «زاغ بور زرندی» که تنها پرنده‌بومی و ملی ایرانی در سطح جهان است و زرند نیز از معدود زیستگاه‌های این پرنده‌ بسیار ارزشمند است ساخته و جایگزین طوطی در میدان ورودی شود.

شهردار زرند افزود: خیلی از شهروندان و حتی مسافران بار‌ها از من در این مورد سوال کرده بودند که آیا شهرستان زرند زیست‌بومِ طوطیان است که در ورودی شهر به‌عنوان یک نماد از محیط‌‌ زیست قرار گرفته؟ برای همین‌ منظور از همکاران خواستم نسبت به جایگزینی یک پرنده دیگر که اتفاقاً یک گونه بسیار نادر در جهان محسوب می‌شود و مخصوص مناطقی از زرند است، اقدام شود.

وی تصریح کرد: هنر ما باید این باشد تا از هر موضوعی به‌عنوان فرصتی برای استفاده در افزایشِ زیبایی‌های بصری در سطح شهر استفاده کنیم و نماد‌هایی را که با پارامتر‌های طبیعی و زیست‌بومِ شهرستان سازگاری ندارد را جمع‌آوری و در یکی از نقاط شهری که به‌زودی جانمایی خواهد شد در قالبِ موزه‌ نماد‌ها حفظ و نگهداری کنیم .
منبع: صبح زرند
انتهای خبر/


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 × دو =