۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
طرح‌ تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه
افتتاح مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان در شهر بابک – اقطاع خبر

افتتاح مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان در شهر بابک – اقطاع خبر

قبل از ظهر امروز مجتمع تولید کاتد مس شرکت  بابک مس ایرانیان در شهربابک یکی از مجتمع های دوستدار محیط زیست با سرمایه گذاری۴ هزار میلیارد تومانی و با اشتغال زایی مستقیم ۴۰۰ نفر، همزمان با سایر پروژه ها در ارتباط ویدئوکنفراسی با حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور و با حضور مهرابی معاون هماهنگی امور […]


قبل از ظهر امروز مجتمع تولید کاتد مس شرکت  بابک مس ایرانیان در شهربابک یکی از مجتمع های دوستدار محیط زیست با سرمایه گذاری۴ هزار میلیارد تومانی و با اشتغال زایی مستقیم ۴۰۰ نفر، همزمان با سایر پروژه ها در ارتباط ویدئوکنفراسی با حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور و با حضور مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افتتاح شد. 

به گزارش “اقطاع خبر” این مجتمع در ۲۰ کیلومتری شمال شهربابک، از توابع استان کرمان و در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار احداث شده است. عملیات اجرایی احداث این مجتمع از مردادماه سال ۱۳۹۰ در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که هم اکنون با افتتاح آن، ضمن معرفی جدیدترین فناوری جهانی دوستدار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهان، ۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کاتد مس معادل با ۱۵ درصد به ظرفیت تولید مس کشور افزوده خواهد شد. با افتتاح این پروژ ه اشتغال پایدار برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

مهم ترین عاملی که این مجتمع تولیدی میدکو را در سطح جهان به یک نمونه بی بدیل تبدیل ساخته، استفاد ه از فناوری تانک بایولیچینگ برای اولین بار در جهان در مقیاس صنعتی است. بایولیچینگ شاخه‌ای از علم بایوتکنولوژی است که به دلیل مزایای آن امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

در این روش تولید مس در اثر فعالیت‌های نوع خاصی از باکتری که تحت شرایط کنترل شده کشت می‌شود، از کانسنگ مس جدا شده و پس از طی مراحل تصفیه با حلال آلی و الکترولیز، کاتد مس به عنوان محصول نهایی و با خلوص بیش از ۹۹۷ /۹۹ درصد تولید می‌شود. با افتتاح مجتمع تولید مس میدکو، شاهد معرفی جدیدترین فناوری دوستدارمحیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهانیان خواهیم بود که زمینه ساز ایجاد انقلاب جدیدی در فرآ یند تولید کاتد مس در جهان خواهد شد.

از مهم ترین مزایای استفاده از این روش می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ـ سادگی فرآیند علی رغم پیشرفته بودن آن و پایین‌تر بودن ریسک عملیاتی

ـ راندمان بالاتر نسبت به سایر روش‌ها

ـ مصرف انرژی و آب پایین در مقایسه با رو ش‌های تصفیه حرارتی

ـ انتشار ندادن گاز دی اکسید گوگرد و نیاز نداشتن به احداث کارخانه اسید سولفوریک به منظور کنترل آلایندگی

تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه

در ادامه افتتاح طرح‌های شرکت میدکو در استان کرمان، با حضور سید مصطفی آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندارکرمان طرح‌ تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از  هزار و ۱۰۰ نفر در ارتباط تصویری با روحانی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

از آنجا که حجم عملیات معدنکاری در مجموعه میدکو بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود، شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه در سال ۱۳۸۹ به منظور انجام عملیات معدنکاری و استخراج مواد معدنی موردنیاز کارخانه‌های فرآوری میدکو تاسیس شد. این شرکت با هدف ارائه خدمات با کیفیت به عنوان یکی از مجموعه‌های مطرح کشور، گام‌های بلندی در رابطه با تجهیز و بهره برداری از معادن برداشته است.

پروژه خرید ماشین آلات معدنی میدکو در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و مونتاژ این ماشین آلات به همت متخصصان داخلی و خار جی از دی ماه ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت. پس از انجام این پروژه در دو فاز اجرایی، میدکو امروز به یکی بزرگ ترین شرکت‌های معدنی دارای ناوگان بروز معدنکاری کشور تبدیل شده است.

ناوگان ماشین آلات معدنی میدکو در شرکت کاراوران در حال حاضر، متشکل از ۱۸۱ دستگاه انواع مختلف است. این تعداد شامل ۱۲۵ دستگاه دامپ تراک، ۱۸ دستگاه شاول و ۳۸ دستگاه انواع مختلف بلدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، لودر و سایر است.

شرکت میدکو با تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، علاو ه بر انجام حجم عظیمی از عملیات معدنکاری، زمینه اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو)

در ادامه افتتاح طرح‌های شرکت میدکو در استان کرمان، با حضور حمیده واعظی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندارکرمان طرح‌ مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر در ارتباط تصویری با  حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، امروز  به بهره‌برداری رسید.

آهک و دولومیت پخته یا کلسینه شده، ۲ ماده مصرفی در صنعت فولاد هستند که کیفیت، نحوه نگهداری و استفاده از آن‌ها بر روی محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد. از سوی دیگر ظرفیت فولاد میدکو تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۴.۲ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت که نیازمند حجم بالایی از آهک و دولومیت است.

برای برآورده کردن نیاز مجتمع‌های فولادسازی میدکو، مجتمع پخت آهک و دولومیت به همت شرکت گسترش و نوساز‌ی معادن خاورمیانه (ممرادکو) با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن در سال احداث شده است.

عملیات اجرایی احداث این واحد تولیدی که بزرگ‌ترین مجتمع تولید آهک و دولومیت کلسینه در سطح کشور است از شهریورما ه سال ۱۳۹۴ در شهرستان کرمان و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار آغاز شد.

با آغار بهره برداری از مجتمع آهک و دولومیت ممرادکو، معادن سنگ آهک و دولومیت منطقه کرمان فعال شده و پیش بینی می‌شود، زمینه اشتغال پایدار ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شود.

فناوری مورد استفاده در مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو، کوره‌های دو قلوی پیشرفته است که در نوع خود از کم ترین میزان انتشار آلاینده‌ها و بیشترین بهره وری انرژی برخوردار است.

انتهای پیام/امیر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

پانزده + 5 =