۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
الگوسازی قرآنی لازمه رشد و تعالی جامعه
الگوسازی قرآنی لازمه رشد و تعالی جامعه

الگوسازی قرآنی لازمه رشد و تعالی جامعه

امام جمعه کرمان گفت: الگو‌سازی قرآنی یعنی شخصیت‌سازی مبتنی بر دین در جامعه پر رنگ شود، شخصیت‌پردازی هم بسیار مهم بوده و یکی از الگوها در جامعه است و باید تلاش شود که مردم به آن اقتدا کنند. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های این […]


امام جمعه کرمان گفت: الگو‌سازی قرآنی یعنی شخصیت‌سازی مبتنی بر دین در جامعه پر رنگ شود، شخصیت‌پردازی هم بسیار مهم بوده و یکی از الگوها در جامعه است و باید تلاش شود که مردم به آن اقتدا کنند.

الگوسازی قرآنی لازمه رشد و تعالی جامعه

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان که در محل مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد، گفت: هم خودم هم شما بزرگواران را به تقوایی الهی توصیه می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان به سخنان امام علی علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: «بندگان خدا پرهیزکار باشید، مثل آن کسی که بر هوی و هوس خود چیره شده و غلبه کرده است، آن را الگوی خود قرار دهید و مثل کسی که شهوت‌ها و میل‌ها را کنترل کرده است و رضایت خدا برای او بسیار مهم است».

وی افزود: یکی عوامل تربیت اسلامی از نظر قرآن کریم که بر روی آن بسیار تاکید دارد، الگوسازی در جامعه دینی‌ است، این الگو‌ و سرمشق یعنی شخصیت‌سازی مبتنی بر دین در جامعه پر رنگ شود، شخصیت‌پردازی هم بسیار مهم بوده و یکی از الگوها در جامعه است و باید تلاش کنیم که مردم به آن اقتدا کنند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: قرآن کریم در شخصیت‌سازی و شخصیت‌پردازی الگوی بسیار مهمی است و بر حول سه محور نقش تربیت را اجرا می‌کند، اولین محور وجود اشخاصی است که خداوند به آن‌ها تکلیف فرموده و نفس الگو را مانند انبیاء معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: اسوه حسنه، شخصیتی است که به آن توجه کنید و آن را الگوی خود قرار دهید، ابراهیم خلیل‌الله لقب گرفت، کسانی که در کنار ابراهیم در تاریخ درخشیدند و در سختی‌ها کنار او بودند، آن‌ها الگو مهمی می‌توانند باشند.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایید؛ در جنبه عملی و عینی کاری کنید تا مُبَلِغ راه حق و دین باشید زیرا جنبه عملی بسیار مهم است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: حضرت موسی کلیم‌الله، پیامبر مخلص خدا بود و زندگی ایشان با تمام فراز و نشیب‌ها می‌تواند، الگو مهمی برای جامعه باشد و پیامبر می‌گوید؛ که این الگو مخلص است، یعنی نسبت به شیطان و راه شیطان نفوذ‌ناپذیر است و هیچ‌گونه انحراف در رفتار و گفتار آن پیدا نمی‌کنید.

وی محور دوم الگوسازی قرآن را معرفی افراد با القاب و ویژگی‌های اخلاقی خوب دانست و گفت: توجه داشته باشید هر کدام از انبیا الهی در روش هدایت‌شان آیات و نشانه‌هایی وجود دارد که جزو القاب و شخصیت وجودیشان نام‌گرفته و محور سوم، معرفی گروه‌ها و جوامع اسلامی به عنوان الگو است.

علیدادی‌سلیمانی سه محور الگوسازی از نگاه قرآن را وجود انبیا و مکلفان دینی، افراد خوب و جوامع اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شخصیت‌های خاص می‌توانند حتی با عمل خود از بروز مشکلات در جامعه جلوگیری کنند.

امام جمعه کرمان گفت: اهمیت الگوسازی در تربیت اسلامی، به سه محور اصلی در قرآن اشاره دارد، معرفی افراد خاص به عنوان الگو، معرفی افراد با القاب و ویژگی‌های اخلاقی و معرفی گروه‌ها و جوامع اسلامی به عنوان الگو است.

وی خاطرنشان کرد: جناح‌هایی که در عرض هم کار می‌کنند نباید بی‌رحمانه به هم بتازند و در پیروزی‌ها و شکست‌ها از خط رضایت خدا خارج شوند.

علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: امت اسلامی باید در درون خود تقوا را رعایت کند، برای خارج‌کردن رقیب دست به هر کاری نزند و در جبهه خودی کاملاً باید اهل مراعات و رعایت اخلاق باشند تا این رسالت را انجام دهد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: ایران اگر می‌خواهد ام‌القرا باشد، شخصیت‌های سیاسی و متنفذ و صاحبان جایگاه و توده‌های مردم در بخش‌های مختلف باید به الگو بودن در جامعه اسلامی توجه کنند زیرا سختی‌ها و هزینه‌های زیادی در این راه داده شده‌ است.

درحال تکمیل…

انتهای خبر/ طهماسبی

 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

شانزده + 16 =