۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » جیرفت
امر به معروف از موارد کم‌توجه در جیرفت
امر به معروف از موارد کم‌توجهی در جیرفت

امر به معروف از موارد کم‌توجهی در جیرفت

معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج گفت: یکی از مواردی که در شهرستان جیرفت کم‌تر به آن توجه شده امر به معروف و کشف حجاب است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» در خصوص کم‌‌توجهی به موضوع امر به معروف و کشف حجاب در شهرستان جیرفت گفت: […]



معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج گفت: یکی از مواردی که در شهرستان جیرفت کم‌تر به آن توجه شده امر به معروف و کشف حجاب است.

امر به معروف از موارد کم‌توجهی در جیرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «اقطاع خبر» در خصوص کم‌‌توجهی به موضوع امر به معروف و کشف حجاب در شهرستان جیرفت گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به شهیدان شهرستان جیرفت این گونه گفته است؛ «بروید و به شهدایی که در این شهر هستند متوسل شوید، چراکه خون پاک این شهدا همچنان در شهر جاری است» لذا در این شهرستان شهیدپرور نباید در خصوص امر به معروف و کشف حجاب کم‌کاری صورت بگیرد که متأسفانه نه تنها در این شهرستان بلکه این معضل در کل کشور وجود دارد. 

 
وی افزود: در شهرستان جیرفت سابقه نداشتیم که در ماشین کشف حجاب صورت گیرد، همچین در پارک‌ها سابقه بدحجابی و کشف حجاب نداشتیم اما متأسفانه این موضوعات حالا رنگ و لعاب گرفته و مواردی از این دست، دیده می‌شود. 
 
معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج بیان کرد: مسئولان شهرستان جیرفت از کسانی که در موضوعات امر به معروف و نهی از منکر دخیل هستند گرفته تا آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج، حوزه علمیه خواهران و برادران، مبلغانی که در طرح امین مدارس هستند، امام جمعه‌ بزرگوار و همه دلسوزان شهرستان بایستی یک تقسیم کلی را در جهت کنترل و حل این معضل انجام دهند.
 
سعیدی ادامه داد: ان‌شاءالله این معضل در شهرستان جیرفت تبدیل به یک فرصت خواهد شد چراکه این منطقه مردم بسیار نجیب و اصیلی دارد که حتماً خودشان نیز در حل این معضل همکاری خواهند کرد. 
 
مسئول هسته حمایت از حقوق مستضعفان جبهه ملی همت کشور اظهار کرد: شهرداری در خصوص امر به معروف و کشف حجاب می‌تواند اقدامات مؤثری را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز با تدوین طرح حجاب و عفاف می‌توانند بسیار تأثیرگذار عمل کنند. 
 
وی اذعان کرد: در کل همه دستگاه‌های شهرستان بایستی به موضوع امر به معروف و کشف حجاب اهمیت دهند و یک سند فرهنگی در رابطه با آن در حیطه کاری خود تدوین کنند. 
 
مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی سردار دل‌ها در تهران عنوان کرد: مباحث حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام هستند و قوانین جمهوری اسلامی نیز مؤید بر آن‌هاست، لذا رعایت این موارد از تکالیف هر فرد مسلمان و به خصوص ایرانی است. 
 
سعیدی مطرح کرد: رعایت حجاب و عفاف، تحکیم خانواده‌ها و ازدواج‌های موفق را در پی‌ خواهد داشت، مادران و بانوان ما با مراعات حد شرعی و قانونی قطعاً بر تحکیم خانوده بسیار تأثیرگذار هستند. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که نابه‌هنجار هستند و قانون را تمکین نمی‌کنند، با برنامه‌ریزی ویژه برای‌شان مطمعناً اصلاح خواهند شد و ان‌شاءالله شهرستان جیرفت دارالولایه بوده و خواهد ماند.
 
انتهای خبر / فلاح 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*