امسال تمهیداتی اندیشیده ایم که هیچ هیئتی تعطیل نشود/ «نسل به نسل در پناهت هستیم» «زیر علمت امن ترین جای جهان است» شعار امسال محرم

امسال تمهیداتی اندیشیده ایم که هیچ هیئتی تعطیل نشود/ «نسل به نسل در پناهت هستیم» «زیر علمت امن ترین جای جهان است» شعار امسال محرم

حجت الاسلام حقانی گفت: امسال از مدتها قبل تیم کارشناسی و بهداشتی وارد کار شدند و بازنگری کردند و شیوه نامه هایی که شاید سال قبل توجیهی نداشت اما امسال با توجه به اینکه ویروس را بهتر شناختند شیوه نامه ای را نوشتند که برگزاری مراسم در فضای باز و با فاصله و استفاده از ماسک و عدم ازدحام جمعیت برگزار شود.

امسال تمهیداتی اندیشیده ایم که هیچ هیئتی تعطیل نشود/ «نسل به نسل در پناهت هستیم» «زیر علمت امن ترین جای جهان است» شعار امسال محرم

به گزارش اقطاع خبر، حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار و تسلیت به جهت نزدیک شدن ایام محرم اظهار کرد: سال گذشته به دلیل گستردگی شیوع کرونا در ایام محرم دغدغه هایی بین فضای محرم و سلامت مردم وجود داشت.
وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت برای جمعیت هیئتی و مذهبی امر مهمی است، اذعان کرد: در گذشته هنوز آشنایی زیادی با کوید ۱۹ وجود نداشت به همین دلیل برای اینکه از شیوع این بیماری جلوگیری شود و همچنین پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی بیشتر رعایت شود سعی کردیم از برگزاری مراسم به صورت پرشور و با ازدحام جلوگیری شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: در سال های گذشته قبل از اینکه فضاهای کشور وارد محرم شود، به دلیل بیماری کرونا، ورود کادر درمان جهت نجات مبتلایان، توزیع بسته های حمایتی و معیشتی توسط مردم، هیئت های مذهبی، ارگانهاو نهادها، ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها توسط گروه های جهادی که همه و همه بدون هیچ توقعی وارد میدان شدند که این ها همه کار مذهبی  بود زیرا دغدغه سلامت برای همه مهم بود.
حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: در سال جاری قبل از برگزاری مراسم شیوه نامه های متفاوتی وجود دارد مبنی بر اینکه سلامت مردم حفظ و  مراسم نیز به خوبی برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم  برای ما خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با رعایت شیوه های بهداشتی مراسم به صورت مختصر و با جمعیت کم در فضاهای باز مساجد و تکایا برگزار شد که این امر سبب شد در شهرها میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم مذهبی بیشتر شود که این یکی از دغدغه های مهم مراسم بود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه  تبعیت از شیوه های بهداشتی یک تکلیف شرعی و تبعیت از ولایت مداری است عنوان کرد: حضرت آقا از مردم خواستند از حضور در مکان های پر ازدحام که سبب شیوع و گستردگی بیماری کرونا می شود پرهیز کنند که این تکلیف شرعی است و همه ما می بایست به آن عمل کنیم.
حجت الاسلام حقانی گفت: هر چند رعایت  شیوه نامه ها بسیار سخت بود و هزینه ها چندین برابر شد اما با همه این احوال تمامی مردم با جدیت پای کار آمدند و مسئله جنبه جهانی پیدا کرد.
وی افزود: امسال از مدتها قبل تیم کارشناسی و بهداشتی وارد کار شدند و بازنگری کردند و شیوه نامه هایی که شاید سال قبل توجیهی نداشت اما امسال با توجه به اینکه ویروس را بهتر شناختند شیوه نامه ای را نوشتند که برگزاری مراسم در فضای باز و با فاصله و استفاده از ماسک و عدم ازدحام جمعیت برگزار شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: تجمع دسته های عزاداری در یک مکان ممنوع است اما هیئات می توانند از  طبل و سنج استفاده کنند.
حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: از توزیع نذورات در مکان هایی که سبب ازدحام جمعیت می شود جلوگیری خواهد شد و همچنین از برپایی ایستگاه های صلواتی که باعث تجمع و تماس است نیز ممنوع است.
وی خاطرنشان کرد: هیئات می توانند بجای استفاده از موکبهای صلواتی برای توزیع چای و نذورات از صوت استفاده کنند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان تاکید کرد: برای بحث سیاه پوش کردن شهر متولیان امر باید جدیت وارد میدان شوند و همچنین در بحث حمایتی  تمهیداتی برای توزیع اقلام مشخص خواهد شد.
حجت الاسلام حقانی ادامه داد: چه خوب است که سیاه پوش کردن محلات  توسط خود مردم  صورت گیرد و کار مردمی پیش رود‌.
وی شعار «نسل به نسل در پناهت هستیم» «زیر علمت امن ترین جای جهان است» شعار اصلی امسال در فضای محرم اعلام کرد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به پویش «هر خانه یک پرچم، یک حسینیه» افزود: امسال تمهیداتی جهت برگزاری روضه های خانوادگی دیده شده و خانواده ها  می توانند برای استفاده از  مبلغین به سازمان تبلیعات مراجعه کنند.
حجت الاسلام حقانی خاطرنشان کرد: امسال تمهیداتی اندیشیده ایم که هیچ هیئتی تعطیل نشود و اگر در گذشته به دلایلی برخی از هیئات مذهبی برگزار نشدند سعی کردیم نواقص کار را ببینیم تا به برپایی مجدد او کمک کنیم.
وی با بیان اینکه طریقه دریافت مجوز همچون سال گذشته است، ابراز کرد: هیئت های مذهبی و دسته های عزاداری  می توانند جهت دریافت مجوز به «سامانه بیرق» مراجعه و ثبت نام کنند.
 
انتهای پیام/نامجو
 

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

شهید سلیمانی بین مسلمانان منطقه وحدت ایجاد کرد/ جنوب کرمان چشم انتظار حضور رئیس جمهور است

شهید سلیمانی بین مسلمانان منطقه وحدت ایجاد کرد/ جنوب کرمان چشم انتظار حضور رئیس جمهور است

روح الله ایرانژاد گفت: حاج قاسم سلیمانی در منطقه وحدت را بین مسلمانان ایجاد کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *