۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
امکان کنترل بیش از 126 میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است
امکان کنترل بیش از ۱۲۶ میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است

امکان کنترل بیش از ۱۲۶ میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است

به گزارش اقطاع خبر؛ مهدی رجبی زاده گفت: با احداث سازه های مختلف آبخیزداری وآبخوان داری ظرفیت ذخیره سازی ۷۶/۲میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است . مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان  با داشتن حوزه های وسیع سیل خیز با مساحت حدود۱۰/۶میلیون هکتار همواره […]



به گزارش اقطاع خبر؛ مهدی رجبی زاده گفت: با احداث سازه های مختلف آبخیزداری وآبخوان داری ظرفیت ذخیره سازی ۷۶/۲میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان فراهم شده است .


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان  با داشتن حوزه های وسیع سیل خیز با مساحت حدود۱۰/۶میلیون هکتار همواره شاهد جاری شدن سیلابهای متعدد و ایجاد خسارتهای مالی و بعضا جانی بوده ایم؛ بطوری که از سال ۱۳۷۰ تاکنون بالغ بر  ۶۰۰ مورد سیل در استان به وقوع پیوسته که از این تعداد ۱۶۰  مورد دارای خسارت بوده است.


رجبی زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان، اجرای پروژه های آبخیزداری و پخش سیلاب ضروری است. 

وی بیان کرد: در همین راستا از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۹۹ بیش از۸۰۰۰ مورد سازه های خاکی، سنگ وملات، گابیون و خشکه چین با هدف کنترل سیل، حفظ زیرساخت ها، کاهش فرسایش خاک و تغذیه سفره های آب زیر زمینی در سطح استان اجراء شده است که این سازه ها با توجه به مخازن ایجاد شده پتانسیل لازم برای کنترل بیش از ۱۲۶ میلیون متر مکعب سیلاب در سطح استان را فراهم کرده اند.

 


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان ادامه داد: کنترل سیلاب توسط سازه های احداث شده این امکان را ایجاد نموده است که میزان۷۶/۲ میلیون متر مکعب از حجم سیلاب ها کنترل و  به سفره های آب زیر زمینی نفوذ نموده که در نتیجه باعث  افزایش آب دهی چشمه ها، چاهها و قنوات شده است.

 


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به واقع شدن استان در منطقه خشک ونیمه خشک وهمچنین کاهش بارندگی ها و بروز خشکسالی های اخیر کنترل روان آبهای سطحی می تواند کمک بزرگی در حل چالش کم آبی در استان داشته باشد.

انتهای پیام/تاج الدینی


https://armanekerman.ir/vdci35azpt1arr2.cbct.html


پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

11 + 9 =