وی ادامه داد: نمونه روشنش زنان، کودکان و مادران غزه هستند که با حضور و صبر در کنار هم رژیم صهیونی را دچار ترس کردند؛ چون این خونخوار، سفاک و جنایتکار دید که جهاد و مبارزه فقط از طبقهٔ خاصی نیست، بلکه از دل ملت مظلوم و رنجدیده و ستمکش غزه است.
مسئول نمایندگی ولیفقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت رسول (ص) بیان کرد: در این میان نقش زنان و مادران را باید بهصورت ویژه دید و بیان کرد که اگر این مادران، همسران و زنان نبودند و نقشی نداشتند، جهاد و مبارزه و انتفاضه معنی نداشت.
وی اظهار کرد؛ زنان، ستون پنهان و گاه آشکار انقلابها، مبارزات، جهاد و جنگ هستند؛ زنان در بیشتر مبارزات تاریخ صرفاً ناظر نبودند، بلکه کنشگر و الهامبخش اصلی پایداری و مقاومت و مبارزه بودهاند.
ابراهیمپور تصریح کرد: زنان، مادران و همسران از سه مسیر وارد مبارزه شدند؛ اول نقش فرهنگی و آگاهیبخشی است که در خانه، مدارس و جلسات مذهبی، نسل جوان را با مفاهیم آزادی، عدالت و دین روشنفکرانه آشنا کردند؛ مادران و معلمان بسیاری نسل مبارز، جهادی و انقلابی را پرورش دادند؛ مادرانی مثل مادر شهیدان غزه نمونه بارز هستند.
وی عنوان کرد: دوم نقش سازمانی و اجتماعی است؛ در تظاهرات، اعتصابها، انتفاضهها و مبارزات اطلاعاتی، امنیتی و حفاظتی در کنار مردان حضور داشتند؛ گاه حتی پیشاپیشِ صفوف حرکت میکردند و در سازماندهی پنهان، رساندن پیامها، پناهدادن به مبارزان و درمان مجروحان نقش اساسی داشتند.
مسئول نمایندگی ولیفقیه در ناحیه مقاومت حضرت رسول (ص) خاطرنشان کرد: سوم نقش اخلاقی و انگیزشی است؛ حضور مادران، همسران و دختران شهدا باعث شد انگیزهٔ مردان بالا بماند، در مراسم تشییع و سخنرانیها، زنان بسیاری سخنان آتشین بیان میکردند که ملت را بیدار نگه میداشت؛ به تعبیر امام خمینی (ره): «از دامن زن است که مرد به معراج میرود»؛ یعنی زنان نه در حاشیه، بلکه در متن حرکتهای تاریخی قرار دارند.
وی افزود: در این میان یعنی جنگ غزه، نباید بهراحتی از کنار صبر و ایثار کودکان و مجاهدت ایشان بهراحتی گذشت؛ بلکه آنها در متن جنگ و مبارزه بودند، چرا که کودکان؛ آینهٔ بیگناهی و نشانهٔ ستم هستند و این پیام را به جهانیان ارسال کردند و میکنند؛ کودکان هرچند نقشی نظامی در مبارزات ندارند، اما حضور و رنج آنان از خشونت جنایتکاران باعث بیداری وجدان عمومی میشود.
ابراهیمپور گفت: بهعنوان نمونه، در دوران مبارزات مردم ستمدیده غزه در پی جنایت رژیم منحوس صهیونیستی، صحنههایی از کشته یا مجروح شدن کودکان در خیابانها و حتی در مدارس توسط نیروهای رژیم منتشر شد، همین تصاویر به یکی از عوامل خشم عمومی بدل شد، تصویر کودکان معصوم قربانی، وجدان جهانی را برانگیخت و موجب فشار بینالمللی بر رژیم سرکوبگر شد.
وی تصریح کرد: از منظر روانی و اجتماعی کودکان در مبارزات نماد آیندهای پاک و امید به زندگی بهتر هستند، دیدن کودکی که در برابر ظلم میایستد و لرزهای که شدت صدای انفجار همراه با ترس در اندام او مشاهده میگردد، یا از خانوادهٔ شهیدان درس پایداری میگیرد، جامعه را زنده و مقاوم میسازد.
ابراهیمپور بیان کرد: حال تلفیق این دو یعنی مبارزات زنان و مادران و همسران شهیدان با کودکان غزه در کنار مردان و هماهنگی در مقاومتها، مبارزات، جهاد و جنگ یک سرزمین و یک کشور را آباد و سربلند و باعث ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان هرچند که از نظر نظامی برتر هستند، میشود.
انتهای خبر/کارگرزاده







