۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
ایستگاه هواشناسی که بعد از چندسال خراب مانده است
ایستگاه هواشناسی راین لنگ یک قطعه است

ایستگاه هواشناسی راین لنگ یک قطعه است

ایستگاه هواشناسی خودکار راین بیش از یک سال است که به علت خرابی یک قطعه غیرفعال شده و وعده‌های مسئولان راه به جایی نبرده است. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ ایستگاه‌ هواشناسی خودکار راین بیش از یک‌ سال است که خراب و به روز‌رسانی نشده و مسئولان هواشناسی همچنان وعده می‌دهند. […]


ایستگاه هواشناسی خودکار راین بیش از یک سال است که به علت خرابی یک قطعه غیرفعال شده و وعده‌های مسئولان راه به جایی نبرده است.

ایستگاه هواشناسی راین لنگ یک قطعه است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ ایستگاه‌ هواشناسی خودکار راین بیش از یک‌ سال است که خراب و به روز‌رسانی نشده و مسئولان هواشناسی همچنان وعده می‌دهند.

سنسور این ایستگاه در ۲۶ بهمن ۹۹ معیوب شده و پیگیری‌ها هم راه به جایی نبرده است.
 
مسئولان هواشناسی هر بار تعویض قطعه معیوب ایستگاه هواشناسی راین را با بهانه‌هایی از جمله تحریم و عدم وجود اعتبار و بودجه کافی، به تاخیر انداخته و از تعمیر این نوع ایستگاه‌‌ها که اتفاقاً تعدادشان در استان‌ کرمان هم کم نیست، سر‌باز می‌زنند.
 
طبق اطلاعات واصله به‌جز ایستگاه راین ایستگاه‌های‌ ماهان، دشتخاک، کوهبنان، رابر و قلعه‌گنج نیز معیوب هستند، تعمیر این ایستگاه‌ها و به‌ویژه ایستگاه راین که به دلیل وجود بلندترین قله استان و جنوب کشور (هزار) و وجود فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری مستلزم آگاهی و اطلاع از وضعیت هوا است، بسیار ضروری است.

لازم است که مسئولان بیش از پیش بازگشت این ایستگاه‌های هواشناسی را در دستور کار قرار دهند و مدیرکل هواشناسی استان و کارشناسان مربوطه در جهت رفع این‌گونه اشکالات اهتمام ورزند، امید است به‌زودی این دستگاه‌ها تعمیر شوند.

 
اوایل اسفندماه ۱۴۰۰ بود که خبرنگار ما این موضوع را از مسئولان مربوطه نطالبه کرد و در پاسخ مسئولان هواشناسی استان قول دادند که به زودی مشکل حل شود.
 
خبرنگار ما این مشکل را از منصور محسنی بخشدار راین در همان سال نیز پیگیری کرد.
 
محسنی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ایستگاه هواشناسی خودکار راین بیش از یک سال است که خراب است و ما این مورد را از استان پیگیری کردیم و قرار بر این شد جلسه حضوری تشکیل و مقدمات کار انجام شود و ایستگاه هواشناسی را در اسرع‌وقت تعمیر کنند و تا اتمام کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
 
تورج جدیدی رئیس سازمان هواشناسی استان کرمان نیز به خبرنگار ما گفت: قطعه دیتا لاگر (سیستم جمع‌آوری و ذخیره داده‌ها سیستمی مدرن است که به‌صورت ماژولار طراحی‌ شده و عمل جمع‌آوری و ذخیره داده‌ها را با دقت و سرعت بالایی انجام می‌دهد) نیاز به تعمیر دارد.

وی افزود: دیتا لاگر دستگاهی است که می‌تواند انواع سیگنال‌های الکترونیکی را بخواند و با استفاده از آن گزارش‌گیری کند و همچنین قابلیت ذخیره آن‌ها را بر روی حافظه کامپیوتر فراهم می‌آورد، این دستگاه معیوب است و درصدد رفع مشکل آن هستیم و تا لحظه درست‌ شدن این ایستگاه پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

از این قول‌ها بیش از دو سال می‌گذرد اما هنوز ایستگاه هواشناسی مشکل دارد و این موضوع را از مسئولان پیگیری کردیم که پاسخی ندادند.

 
انتهای خبر/ تاج الدینی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

17 − 5 =