۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کوهبنان
ایمنی معادن اولویت ماست
ایمنی معادن اولویت ماست

ایمنی معادن اولویت ماست

رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان‌ گفت: با روسای معادن که ایمنی و بهداشت معادن را رعایت نکنند و وسایل و تجهیزات مورد نیاز را تامین نکنند به شدت و طبق قانون برخورد خواهدشد. به گزارش گروه شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» کمیسیون کارگری کوهبنان به ریاست فرماندار ، مسئولان اجرایی شهرستان و نماینده کارگران معادن ذغالسنگ، سرب […]



رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان‌ گفت: با روسای معادن که ایمنی و بهداشت معادن را رعایت نکنند و وسایل و تجهیزات مورد نیاز را تامین نکنند به شدت و طبق قانون برخورد خواهدشد.

ایمنی معادن اولویت ماست

به گزارش گروه شهرستان‌ها پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» کمیسیون کارگری کوهبنان به ریاست فرماندار ، مسئولان اجرایی شهرستان و نماینده کارگران معادن ذغالسنگ، سرب و روی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 
در ابتدای این نشست علی محبوب‌پور گفت: یکی از مفیدترین کارها در هر جامعه تولید است که جا دارد به کارگران در خط مقدم این عرصه خدا قوت بگوییم.
 
وی تاکید کرد: ایمنی و بهداشت در معادن باید سرلوحه کارها قرار گیرد در حالی که دستگاه قضا در راستای افزایش تولید گام بر می‌دارد.
 
رئیس دادگستری کوهبنان افزود: دستگاه قضا طی سالیان گذشته با پیگیری، بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که راکد و تعطیل شده بودند را به چرخه تولید برگرداند.
 
محبوب‌پور افزود: ایمنی و بهداشت معادن باید در دستور کار قرار گیرد چرا که طبق ماده قانونی ۱۰۵ در راستای ارتقای ایمنی و سلامت کارگران ادامه کار معدن متوقف می‌شود.
 
وی ابراز کرد: حداقل امکانات بهداشت باید در معادن استقرار پیدا کند آمبولانس همواره آماده برای ارائه خدمات به کارگران حادثه‌دیده باشد.
 
رئيس دادگستری کوهبنان افزود: بر اساس  قانون مجازات اسلامی و قانون کار در هر معدنی که بر اثر حادثه فوتی داشته باشد بعد از تعیین مقصر بر اساس نظر کارشناس مقصران بازداشت خواهند شد.
 
فرماندار کوهبنان گفت: محیط کار باید بهترین مکان برای کارگر باشد تا کارگر با آرامش و بدون استرس وارد محیط کار شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که کوهبنان بهشت معادن ذغالسنگ و سرب و روی است بنابراین تلاش شود با رعایت ایمنی شاهد حوادث در معادن نباشیم.
 
رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان‌ ادامه داد: جا دارد در بین کارگران معادن شیر، ماسک، فیلتر و…..توزیع شود تا آنان کم‌تر دچار بیمارهای تنفسی و ریوی شوند.
 
وی ابراز کرد: جان انسان بسیار اهمیت دارد، باید وسایل ایمنی و خودحفاظتی در اختیار جامعه کارگری باشد تا شاهد حوادث جرحی و فوتی در معادن نباشیم.
 
توکلی گفت: با روسای معادن که ایمنی و بهداشت معادن را رعایت نکرده و وسایل و تجهیزات مورد نیاز را تامین نکنند به شدت و طبق قانون برخورد خواهد شد. 
 
رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان‌ بیان کرد: انجام آزمایش‌های ادواری باید در دستور کار مدیران معادن ذغالسنگ قرار گیرد در حالی‌ که این مهم در معادن سرب و روی شهرستان به خوبی انجام می‌شود. 
 
توزیع ماسک و فیلتر بین کارگران، خرید تجهیزات مورد نیاز ایمنی، توجه بیش‌تر به نظافت سرویس‌های بهداشتی و حمام معادن، نظارت بر آب آشامیدنی، جذب و استخدام نیروی جدید زیر نظر شرکت ذغالسنگ، ارائه آموزش‌های ایمنی، سامان‌دهی پیمانکاران، حضور مدیران صندوق بازنشستگی در جلسات کمیسیون کارگری، ارائه خدمات به خانواده فوت‌شدگان جامعه کار و تولید و… از مهم‌ترین درخواست‌های نماینده کارگران معادن شهرستان کوهبنان بود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/کوهبنانی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*