۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کوهبنان
بخش دیالیز بیمارستان کوهبنان نیازمند توسعه است
بخش دیالیز بیمارستان کوهبنان نیازمند توسعه است

بخش دیالیز بیمارستان کوهبنان نیازمند توسعه است

بخش دیالیز بیمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنان از جمله بخش‌هایی است که مراجعه‌کنندگان خاص دارد اما هنوز وضعیت مساعدی ندارد و نیازمند توجه مسئولان است. به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «اقطاع خبر»؛ بخش دیالیز بیمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنان از جمله بخش‌هایی است که مراجعه‌کنندگان خاص دارد و نیازمند عنایت ویژه مسئولان در جهت […]


بخش دیالیز بیمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنان از جمله بخش‌هایی است که مراجعه‌کنندگان خاص دارد اما هنوز وضعیت مساعدی ندارد و نیازمند توجه مسئولان است.

بخش دیالیز بیمارستان کوهبنان نیازمند توسعه است

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «اقطاع خبر»؛ بخش دیالیز بیمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنان از جمله بخش‌هایی است که مراجعه‌کنندگان خاص دارد و نیازمند عنایت ویژه مسئولان در جهت احداث ساختمان جدید است.

کلیه‌ها از جمله عضوهای حیاتی بدن انسان به شمار می‌روند که بروز مشکلاتی در عملکرد آن‌ها می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد، گاه این شرایط به حدی بحرانی می‌شود که بیمار چاره‌ای به‌ جز پیوند کلیه ندارد، عمل کلیه‌ تا محقق شدن شرایط پیوند آن و یا در مواقعی که امید به موفقیت پیوند از بین رفته باشد، باید به‌طور مصنوعی انجام شود.

در این وضعیت همودیالیز (دیالیز خونی) و دیالیز صفاقی، دو راه پیش روی بیماران نارسایی کلیوی است تا بتوانند به زندگی عادی خود ادامه بدهند.

بخش دیالیز بیمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنان از جمله بخش‌هایی است که مراجعه‌کنندگان خاص دارد و نیازمند عنایت ویژه مسئولان در جهت احداث ساختمان جدید است.

این بخش در ساختمان قدیمی اورژانس مستقر شده که قدمتی بالای ۵۰ سال دارد و با توجه به زلزله‌خیز بودن شهرستان بر روی گسل معروف و مشهور کوهبنان و قدمت ساختمان و غیر استاندارد بودن این بیمارستان، احداث ساختمان جدید جهت دیالیز در این بیمارستان ضروری است.

همین امر که به مطالبه مردمی بدل شده است، سبب آن شد تا در یکی از روزهای پایانی فصل تابستان به حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان برسیم تا در این خصوص موانع را از نزذیک بررسی کنیم که با روی باز پذیرای ما شد و حدود دو ساعت با سعه‌صدر به سئوالات ما پاسخ داد.

عباس فتاحی گفت: بخش همودیالیز يكی از بخش‌های ويژه بيمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنان است که خدمات بسیار خوبی را به بیماران با مشکلات حاد یا مزمن کلیوی، طبق دستور پزشک متخصص ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: بخش دياليز کوهبنان‌ در ساختمان قدیمی اورژانس در مجاورت بیمارستان ابوحامد پس از زلزله شب یلدای سال ۹۶ در پی سفر وزیر بهداشت به شهرستان کوهبنان پیگیری شد و در سال ۱۳۹۷ افتتاح و راه‌اندازی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان افزود: اين بخش هم‌اكنون با پنج تخت همراه با دستگاه دياليز و يک اتاق ايزوله در دو شيفت‌ كاری صبح و عصر به جز روزهای تعطیل در حال ارائه خدمات به بیماران در این مرکز است.

وی عنوان کرد: بخش دیالیز بیمارستان کوهبنان با دارابودن جدیدترین دستگاه‌ها، پرسنل مجرب، فضایی آرام و کاملاً بهداشتی موجب شده که بسیاری از بیماران از روستاها و مناطق اطراف به این بیمارستان مراجعه‌ کنند.

فتاحی ادامه داد: با توجه به قدمت بالا، کمبود فضا و فاصله بخش دیالیز با بیمارستان پیگیر احداث ساختمان جدید بخش دیالیز هستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: با پیگیری‌های فراوان و مساعدت نماینده مردم در مجلس، فرماندار شهرستان و مساعدت ریاست و همکاران دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان طبق ماده ۲۳ به همراه موافقت احداث ساختمان جدید، توسه بخش دیالیز نیز با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع اخذ شده‌ است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: در همین راستا کمیته برنامه‌ریزی شهرستان حدود ۱۴ میلیارد تومان به این مهم اختصاص داده و مقرر شده است که مابقی هزینه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان تامین شود.

وی ابراز کرد: مطالعات ساختمان جدید صورت گرفته و به دنبال جانمایی، اخذ پروانه شروع شده که پس از طی مراحل قانونی عملیات اجرایی احداث ساختمان آغاز خواهد شد.

فتاحی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ بیمار دیالیزی در شهرستان کوهبنان داریم که تیم پرستاری جداگانه و مجرب به این بیماران ارائه خدمات می‌کنند، پیگیر هستیم که هم‌زمان با احداث ساختمان جدید تجهیزات و امکانات این بخش نیز بروزرسانی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان افزود: یکی از نیازهای بخش دیالیز حضور پزشک متخصص داخلی در بیمارستان است تا بتواند خدمات بهتر و بیش‌تری به بیماران ارائه کند که در این راستا مشکل خاصی نداریم.

فتاحی بیان کرد: بانک خون در آزمایشگاه بیمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنان مستقر شده است و اکثر آزمایشات در  همین بیمارستان انجام می‌شود و فقط در موارد خاص آزمایش بیماران دیالیز به استان ارسال می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه بیماران دیالیزی باید برنامه غذایی ویژه‌ای داشته باشند، در پایان خاطر نشان کرد: لازم است به بیماران کلیوی حاد توصیه می‌کنیم که برای حفظ سلامتی خودشان پروتکل‌های بهداشتی و تغدیه‌ای را رعایت کنند.

تهیه گزارش: محمدجواد توکلی

انتهای خبر/ کوهبنانی

 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 × 2 =