۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
بدنه دولت را با افراد کارآمد تکمیل کنید
بدنه دولت را با افراد کارآمد تکمیل کنید

بدنه دولت را با افراد کارآمد تکمیل کنید

ائمه جمعه استان کرمان گفتند: رئیس جمهور منتخب بدنه دولت را با افراد متعهد و کارآمد تکمیل کند. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.   در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه به مسائلی همچون تقوای الهی، خودسازی، بیان […]


ائمه جمعه استان کرمان گفتند: رئیس جمهور منتخب بدنه دولت را با افراد متعهد و کارآمد تکمیل کند.

بدنه دولت را با افراد کارآمد تکمیل کنید

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

 
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ائمه جمعه به مسائلی همچون تقوای الهی، خودسازی، بیان احادیث، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام اشاره کرده و علاوه‌بر گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز‌ جمعه، از رئیس جمهور منتخب خواستند تا در بدنه دولت از افراد کارآمد استفاده کند.
امام جمعه شهرستان نرماشیر: اشخاص ناکارآمد، نباید مسئول شوند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر منصفی در خطبه‌های این هفته این شهرستان ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور، بیان کرد: امروز در بیش از ۹۰۰ شهر، شهرستان و استان، نماز جمعه برپا می‌شود.
 
وی افزود: نماز جمعه یک واجب تخییری است، ما باید قدردان باشیم.
 
امام جمعه نرماشیر گفت: نماز جمعه، در مردم ایجاد تحول خواهد کرد، نماز جمعه محلی است که مردم می‌توانند هر هفته، ایمان خود را تقویت کنند.
 
منصفی اذعان کرد: نماز جمعه، یک نعمت است، نماز جمعه، حج مستمندان است.
 
وی بیان کرد: دولت باید مسائل مردم را اولویت‌سنجی کند، یکی از الزامات مجلس و دولت، همدلی، هم‌بستگی، اتحاد و هم‌افزایی است.
 
امام جمعه‌ نرماشیر تصریح کرد: برخی افراد می‌خواهند خودی نشان دهند، حرف‌هایی می‌زنند، آن‌ها باید مراقب رفتارشان باشند.
 
منصفی افزود: رئیس جمهور منتخب، باید بداند چه کسی را قرار است به میدان بفرستد، شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند؛ باید مد نظر باشد.
 
امام جمعه نرماشیر گفت: هر کسی شایستگی ندارد، در کشور مسئولیت برعهده گیرد، برخی افراد ناکارآمد، آمده‌اند تا مسئول شوند، رئیس جمهوری منتخب باید دقت کند.

امام جمعه شهرستان بم: تحقق موفقیت رئیس جمهور با تعامل

 
حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان کرد: تعامل سازنده با رئیس جمهور منتخب باید همه‌جانبه باشد، زیرا موفیقت دولت پیروزی ملت را در پی خواهد داشت.
امام نماز جمعه بم بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا حسینی بم در سایه همدلی و تلاش مردم و مسئولان الگویی نمونه در رسیدن به موفقیت در همه زمینه‌ها است.
 
وی افزود: پنجم مردادماه یادآور اقامه اولین نمازجمعه کشور به دستور حضرت امام (ره) توسط آیت الله طالقانی است، این روز را به رهبر معظم انقلاب، تمامی مردم نمازگزاران و همکاران در ستاد نمازجمعه تبریک عرض می‌کنم.
 
دانشی در پایان گفت: تمامی اعضای ستاد نمازجمعه شهرستان بم به‌صورت افتخاری کار کرده و چندین ساعت قبل از نماز جمعه در جهت آماده‌سازی فضای مصلی در اینجا حضور پیدا می‌کنند، که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

امام جمعه شهرستان جازموریان: کشتار مردم غزه، بزرگ‌ترین تراژدی تاریخ

 
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه، موهبت عظیم الهی است که نصیب ملت و مسلمانان شده است.
 
وی در ادامه به آغاز دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم اشاره و اظهار کرد: فصلی نو برای خدمت و انرژی مثبت اولیه آغاز به‌کار این دو بازوی حکمرانی، امید‌های فراوانی را برای روز‌هایی خوب پیش‌روی کشور فراهم آورده است.
 
امام جمعه جازموریان کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی را شرط حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه دانست و عنوان کرد: آن‌طورکه مشخص است گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌ جمهوری منتخب مردم متفاوت است.
 
صادقی امام جمعه جازموریان در ادامه با اشاره به برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس تصریح کرد: حضور رژیم جعلی در این رقابت‌ها مایه شرمساری جهانی‌ست. 
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی علی‌رغم نسل‌کشی در غزه با ۸۸ ورزشکار عازم المپیک می‌شود. زیرا فیفا که قرار بود، جلسه رأی‌گیری تعلیق عضویت اسرائیل از مسابقات را برگزار کند خبر از تعویق این رأی‌گیری داد!
 
امام جمعه جازموریان بیان کرد: نسل‌کشی رژیم خون‌ریز صهیونیستی در غزه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های تاریخ شده است. 
 
صادقی در پایان عنوان کرد: با توجه به شدت گرمای هوا و ضعف زیرساخت‌های حوزه آب و برق از استاندار، مسئولان حوزه وزارت نیرو و نماینده‌ مجلس که خود عضو کمیسیون انرژی است خواستار رسیدگی فوری به مشکل حوزه آب و برق شهرستان جازموریان هستیم.

امام جمعه شهرستان ریگان: کمیته جهانی المپیک شریک‌ جرم صهیونیست‌هاست

 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم عباس‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان به آغاز به‌کار دولت چهاردهم و مجلس جدید اشاره و اظهار کرد: مصوبات مجلس باید صریح و روشن باشد تا کسی سوءاستفاده نکند.
 
امام جمعه شهرستان ریگان اشاره به عملیات موفق حمله پهپادی یمن در عمق سرزمینهای اشغالی کرد و افزود: مردم یمن بدون هیچ ترسی از مردم غزه حمایت می‌کنند.
 
 وی عنوان کرد: هیچ‌ مکان امنی برای صهیونیست‌ها وجود ندارد.
 
امام جمعه ریگان اشاره به بازی‌های المپیک در پاریس داشت و گفت: کمیته جهانی المپیک شریک جرم صهیونیست‌هاست.
 
عباس‌زاده در خاتمه با بیان اینکه محرومیت در ریگان بسیار بالاست، بیان کرد: از خیرین می‌خواهیم به کمک ما بیایند.

امام جمعه شهرستان شهربابک: نماز جمعه مظهر وحدت مردم است

 
حجت‌الاسلام علی‌اصغر انصاری در خطبه‌های این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره نخستین امام جمعه شهید، اولین امام جمعه موقت و شهدای ستاد نماز جمعه گفت: امروز پنجم مرداد ماه، سالروز اولین برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به حکم امام خمینی (ره) توسط آیت‌الله طالقانی است که به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده است.
 
وی با بیان اهمیت نماز جمعه افزود: نماز جمعه مظهر وحدت و هماهنگی بین نهادهای جامعه و مردم است.
 
انصاری با تاکید بر حضور در نماز جمعه تصریح کرد: آن‌چنان که در روایات و گفتار بزرگان دین آمده، نماز جمعه حج فقراست، کسی که نماز جمعه را سه بار پشت سرهم از روی بی‌اعتنایی ترک کند شبیه منافق خوانده می‌شود، اما شرکت در نماز جمعه به مثابه این است که انسان تازه متولد شده است و گناهانش آمرزیده می‌شود.
 
امام جمعه شهربابک با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور چهاردهم و آغاز به‌‌کار رسمی رئیس‌ جمهور منتخب، گفت: تنفیذ به معنای امضا کردن و فرستادن حکم یا نامه و تایید رای مردم است.
 
وی اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اولین خصوصیت درباره انتصاب دولت‌مردان مومن بودن است و ایمان جز با ولایت امیرالمومنین حاصل نمی‌شود و امیدواریم منتخب مردم در انتصاب دولت مردان شاخصه‌های مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار بدهد.
انصاری همچنین به گرمای بی‌سابقه این چند روز اشاره و خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنم در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم از این نعمت‌ها بهره‌مند شویم.

امام جمعه شهرستان عنبرآباد: رئیس جمهور افرادی با شاخص‌های رهبری معرفی کند

 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: نماز جمعه همیشه میعادگاه مسلمانان برای تصمیم‌گیری در امور و مرکزی برای تجمع نیروها، جهت مقابله با خطراتی است که مسلمانان را تهدید می‌کرد، بوده است؛ دشمنان اسلام به همین جهت از یک نماز جمعه جامع‌الشرایط که دستورهای اسلامی، دقیقاً در آن رعایت می‌شود می‌ترسند و به‌دنبال کم‌رونق کردن نماز جمعه هستند. 
 
وی افزود: روزهای آینده اولین مواجهه مجلس و دولت رقم خواهد خورد و وقتی که رئیس جمهور اعضای کابینه را به مجلس معرفی می‌کند و از نمایندگان مردم برای کابینه‌اش می‌خواهد رای اعتماد بگیرد، این اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر انقلاب و انتظارات مردم است. 
 
خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تعیین و تشکیل کابینه دولت ارائه دادند که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد. 
 
وی افزود: رئیس جمهور باید افرادی را با شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند معرفی کند تا در قامت وزارت مشغول به‌کار شوند و از طرفی هم مجلس ضمن اینکه اصل را بر تعامل و همکاری گذاشته و می‌گذارد اما باید وجود این شاخص‌ها در نامزد‌های پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد چرا که مسئولیت در نظام اسلامی امانت است و امانت‌ها را باید به صاحبان آن‌ها داد. 
 
بامری عنوان کرد: امیدواریم که تعاملات مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم در مسیری درست قرار گیرد که حاصل آن هم تحقق منافع ملی و تشکیل کابینه‌ای کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی است، تحقق این امر موجب رضایت مردم و رهبری خواهد بود.
 
امام جمعه عنبرآباد با اشاره به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی ایران در جنگ تحمیلی بود که نماد اتحاد و همدلی پیش‌برنده سپاه، ارتش، بسیج عشایر و گروه‌های مردمی است، این همان چیزی است که ما امروز به آن بیش از هر چیزی نیاز داریم.

امام‌ جمعه شهرستان بافت: مسئولیت در نظام اسلامی امانت است

 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مقام معظم رهبری ویژگی‌های وزرا را مشخص کردند و کار راحت شده است؛ رئیس‌ جمهور در زمان معرفی و نمایندگان مجلس وقت رأی اعتماد دادن باید ببینند وزیر این ویژگی‌ها را دارد یا خیر؛ درصورتی‌که این ویژگی‌ها را نداشت نمایندگان مجلس رأی اعتماد ندهید. 
 
امام‌ جمعه شهرستان بافت ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخاب وزیران افزود: کسی می‌خواهد میدان‌دار و وزیر باشد می‌بایست امین، صادق، متدین، از بن‌دندان معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و مؤمن باشد؛ ایمان یک شاخصه مهم برای کسی که می‌خواهد وزیر شود.
 
وی افزود: شخصی که می‌خواهد وزیر شود باید امید به آینده داشته و نگوید نمی‌شود باید نگاهش به آینده مثبت، متشرع، پاک‌دست، دارای نگرش ملی و غرق در مسائل سیاسی و جناحی نباشد ضمن کارآمدی و داشتن نگاه ملی به کشور دارای سابقه سوء نباشد.
 
محمدزاده تصریح کرد: مسئولیت در نظام اسلامی امانت است؛ رئیس‌ جمهور و مجلس باید مواظب باشند که این ویژگی‌ها در وزرا باشند که حاصل آن تحقق منافع ملی است، در نهایت یک کابینه‌ای سرکار می‌آید که در تراز جمهوری اسلامی است و نتیجه آن رضایت مردم و مقام معظم رهبری خواهد بود.
 
امام‌ جمعه شهرستان بافت عنوان کرد: در تقویم، امروز روز نماز جمعه نام‌گذاری شده؛ اولین نماز جمعه‌ای که بعد از انقلاب در تهران خوانده شد به امامت آیت‌الله طالقانی رحمت‌الله علیه بود و من از مردم دعوت می‌کنم که در نماز جمعه حضور داشته باشید؛ قلب فرهنگی شهر نماز جمعه است و این وظیفه شما را سنگین و وظیفه من را سنگین‌تر می‌کند.

امام‌ جمعه شهرستان انار: قوای مجریه و مقننه سیاست‌بازی را کنار بگذارند

 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته با اشاره به آغاز دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم گفت: اولین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم، هم‌زمانی آغاز فعالیت این دو قوه کشور در خصوص ریل‌گذاری و قانون‌گذاری در نقاط حساس و مختلف کشور است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: قوای مجریه و مقننه باید هدف‌های شخصی را کنار گذاشته و هدف‌های مهم و ملی کشور را سرلوحه کارها قرار دهند، خوی جناحی و سیاسی را رها کرده و توصیه‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار دهند. 
 
امام جمعه شهرستان انار افزود: یک سری معیارها برای افراد پیشنهادی وزارتخانه‌ها  تعیین شده، امین باشند، معتقد به جمهوری اسلامی باشند، ایمان و امید به آینده داشته باشند، نگاه مثبت به افق پیش‌روی جمهوری اسلامی داشته باشند، متشرع باشند و سوءسابقه نداشته باشند، غرق در مسائل سیاسی و جناحی نشود، کارآمد باشد و خستگی‌ناپذیر باشد.
 
وی ادامه داد: معیار تعامل و همکاری مجلس با دولت این‌ است که شاخص‌های افراد پیشنهادی وزارتخانه‌ها مناسب با شاخص‌های مقام معظم رهبری باشد.
 
امام جمعه شهرستان انار تصریح کرد:
امروز سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی است، در آموزه‌های دینی از نماز جمعه به‌عنوان اجتماع هفتگی یاد شده و پیامدهایی را به‌دنبال دارد، نماز جمعه پایگاه اسلام ناب محمدی و پایگاه جمعی انسان‌هاست و باید فضا را برای همه جناح‌های خاص سیاسی مهیا کند.

امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج: برای پیشرفت نظام باید وحدت داشت

 

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رضوانی گفت: آن‌گاه که رئیس جمهور قرار است اعضای کابینه‌ خود را به مجلس معرفی کرده و از نمایندگان رای اعتماد بگیرد، در واقع اولین آزمون دولت و مجلس در تحقق منویات معظم رهبری است.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس فرمودند؛ تنفیذ حکم رئیس جمهور در واقع مشروعیت بخشیدن به دولت است، برای حاکمیت خداوند دو چیز لازم است، اول مقبولیت مردمی و دوم مشروعیت از جانب خداوند، هر کدام از آن‌ها نباشد آن حاکمیت تحقق پیدا نمی‌کند یا مشروع ندارد.
 
رضوانی بیان کرد: مشروعیتی بالاتر از امام حسین (ع) وجود ندارد، اما مقبولیت مردم نبود، مردم بر پرنده شیطان سوار بودند پس حاکمیت اسلام تحقق پیدا نکرد، بسیاری از جاها دموکراسی وجود دارد اما مشروعیت نیست.
 
امام جمعه قلعه‌گنج گفت‌: در تنفیذ حکم ریاست جمهوری مقام معظم رهبری به‌عنوان نائب امام زمان اجازه داده می‌دهد که رئیس جمهور به نفع مردم تصمیم گیرد در واقع مشروعیتی است که از جانب خداوند به دست مقام معظم رهبری به رئیس جمهورها سپرده می‌شود تا زمانی که چهارچوب‌ها را رعایت کند.
 
رضوانی ابراز کرد: اگر رئیس جمهوری چهارچوب‌ها را رعایت نکرد مجلس می‌تواند عدم صلاحیت رئیس جمهور را تصویب کند و مقام معظم رهبری تنفیذ خود را پس می‌گیرد، ما پیرو مقام معظم رهبری هستیم، با سفارشات و تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت ملی برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در سایه ولایت با حاکمیت اسلام تلاش می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان جیرفت: عملیات مرصاد حسن‌ختام جنگ تحمیلی بود

 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: سالروز برگزاری اولین نماز جمعه، پنجم مردادماه را به شما نمازگزاران تبریک عرض می‌کنم و همچنین از شما که در این هوای فوق‌العاده گرم و روز تعطیل در نماز جمعه شرکت می‌کنید و به این فریضه سیاسی و عبادی اهمیت می‌دهید تشکر می‌کنم. 
 
وی مطرح کرد: سالروز عملیات مرصاد را گرامی می‌داریم، در جریان عملیات مرصاد سازمان منافقین با اقدام علیه جمهوری اسلامی، با پیشنهاد و حمایت صدام ملعون ماهیت خود را برای همه مردم ایران اسلامی نمایان ساخت و مردم پی‌بردند که این سازمان حقیقتاً سازمان منافقین است.
 
امام جمعه جیرفت افزود: در این عملیات حقیقت منافقین برای مردم ایران مشخص شد و شکستی که رزمندگان اسلام به آن‌ها دادند فراموش شدنی نیست، یک شکست بسیار بزرگ که آن‌ها جرات نکردند عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهند، با تلفات زیاد عملیات مرصاد ورود جاوید را به غروب جاوید تبدیل کرد، یاد همه شهدای این عملیات را گرامی می‌داریم. 
تارم مطرح کرد: از رئیس جمهور منتخب تشکر می‌کنم که به یاوه‌گویی‌های رئیس دولت نسل‌کش و کودک‌کش اسرائیل در کنگره آمریکا پاسخ قاطع داد، رئیس جمهور دولت اشغالی خیال کرده با این سخنان بی‌محتوای خودش می‌تواند افکار جهانی را برگرداند اما این یک اشتباه راهبردی است. 
 
وی افزود: هنگام سخنرانی بیرون از کنگره آمریکا معترضین و مردم آمریکا پرچم اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند، این پیام هشدار‌دهنده‌ای برای سران جنایتکار آمریکا و اسرائیل است تا بدانند آن‌ها در آستانه فروپاشی هستند و ان‌شاءالله قبل از آن مدتی که مقام معظم رهبری تعیین کردند ما شاهد نابودی رژیم اشغالی صهیونیست باشیم.

امام جمعه شهرستان فاریاب: دولت و مجلس سیاست را کنار گذارند 

 
حجت‌الاسلام عباس گروهی با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور بیان کرد: در آینده نزدیک شاهد مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور و معرفی کابینه دولت به مجلس خواهیم بود، رئیس‌ جمهور و مجلس در معرض آزمون هستند، رئیس‌ جمهور افراد سالم، متدین، ولایت‌مدار و متخصص معرفی کند، از مجلس انتظار می‌رود به لیست وزرای پیشنهادی، نگاه شایسته‌سالاری داشته باشد. 
 
 امام جمعه فاریاب بیان کرد: وقتی رئیس جمهور منتخب و مجلس تعلقات سیاسی را کنار بگذارند و منافع ملی بر منافع جناحی مقدم و ترجیح داده شود موجب استمرار راه شهدا و ایجاد وحدت می‌شود، از طرفی نیز دشمنان دلسرد می‌شوند و نقشه‌های آنان نقش بر آب می‌شود.
 
خطیب نماز جمعه فاریاب اظهار کرد: این روزها شاهد اقدام دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی بودیم، این دیوان در ۲۹ تیرماه امسال، به‌عنوان یک دادگاه جهانی اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را غیرقانونی خواند و اولین پیامد این اقدام این است که مسأله اشغالگری صهیونیست‌ها را برجسته کرد.
 
 وی در ادامه گفت: حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه در نسل‌کشی غزه، سبب نمی‌شود که وجدان‌های بیدار از این جنایت غفلت کنند و شاهد افزایش فشارهای جهانی هستیم.
 
حجت‌الاسلام گروهی بیان کرد: حمله یمن به تل‌آویو حمله به یک شهر عادی نیست؛ بلکه حمله به پایتخت امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی است که هیمنه پوشالی آن‌ها را از بین بُرد، وحشت و احساس ناامنی در سرزمین‌های اشغالی، درصد مهاجرت را افزایش داده است همه این‌ها نشانه‌ اضمحلال رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه شهرستان فهرج: دولت و مجلس در آستانه‌ آزمایش ولایت‌مداری 

 
حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم طالبی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز فهرج به جایگاه، ارزش و مقام نماز جمعه در دین مبین اسلام و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضور در نماز جمعه، از مصادیق حرکت در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی با گرامیداشت ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب، بیان کرد: برگزاری نماز‌های جمعه، یکی از افتخاراتی است، که بر گردن مبارک این نظام مقدس آویزان شد.
 
امام جمعه فهرج در ادامه، به شاخص‌های اعلامی تشکیل دولت چهاردهم توسط رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس اشاره و اظهار کرد: هم دولت و هم مجلس، در آستانه‌ یک آزمایش بزرگ ولایتمداری هستند.
 
طالبی‌فرد گفت: در آینده خواهیم دید، آن‌هایی که ولایت‌مدار هستند، چطور در مقابل فرمایشات رهبر انقلاب تمکین می‌کنند.

امام جمعه شهرستان رابر: نماز جمعه در انسان‌سازی نقش بسزایی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی پنجمین روز از مردادماه با گرامیداشت سالروز اولین نماز جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امر حضرت امام خمینی (ره) به امامت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله طالقانی (ره)  گفت: از آن پس تاکنون، نماز جمعه در سراسر کشور با قریب ۹۰۰ قرارگاه فرهنگی به یک پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی مبدل شده است.
 

وی با بیان اینکه نماز جمعه موهبت عظیم الهی است، افزود:  نماز جمعه از ابتکارات نورانی دین بصیرت‌محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی اجتماعی، تشریح شده است.
 
امام جمعه رابر تصریح کرد: نماز جمعه، علاوه بر رویکردهای عبادی، معرفتی و تربیتی به حکمت‌ها و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی همچون تقویت نظام اسلامی، حمایت از رهبری، آگاهی‌بخشی نسبت به جریان‌های معاند، خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان، امید دادن به مردم، وحدت و همدلی، عدالت و انصاف، صلح و هم‌زیستی توجه دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت بالای نمازجمعه در انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نقشی بسزایی دارد.

انتهای خبر/س


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 + نه =