۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
برابر قانون، استفاده از لامپ زنون ممنوع
برابر قانون، استفاده از لامپ زنون ممنوع

برابر قانون، استفاده از لامپ زنون ممنوع

علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: برابر قانون، استفاده از لامپ های زنون در خودرو که باعث خروج از حالت استاندارد می شود، جزو نقص فنی وسیله نقلیه محسوب شده و پلیس با آن تخلف برخورد قانونی کند. به گزارش “اقطاع خبر” علی رضایی در تشریح این موضوع بیان کرد: در بررسی […]


علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: برابر قانون، استفاده از لامپ های زنون در خودرو که باعث خروج از حالت استاندارد می شود، جزو نقص فنی وسیله نقلیه محسوب شده و پلیس با آن تخلف برخورد قانونی کند.

برابر قانون، استفاده از لامپ زنون ممنوع

به گزارش “اقطاع خبر” علی رضایی در تشریح این موضوع بیان کرد: در بررسی میدانی شاهدیم که برخی رانندگان وسایل نقلیه باری، مسافری، عمومی و شخصی اقدام به تعویض لامپ های خودرو خود کرده و از لامپ های زنون استفاده می کنند.

وی افزود: استفاده از لامپ زنون با توان تابش بالا و بعضا تغییر رنگ نور اصلی لامپ وسیله نقلیه سبب خیرگی چشم سایر رانندگان شده و حوادث ناگواری را هنگام شب در جاده ها رقم می زند.

رئیس پلیس راه شمال استان تاکید کرد: هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری چراغ های وسیله نقلیه از قبیل موقعیت و یا محل نصب، استفاده از برچسب بر روی چراغ ها، تعویض لامپ و کاربرد لامپ غیر استاندارد ، جایگزینی با چراغ دیگر خودروها و موارد دیگر، باعث خروج خودرو از حالت استاندارد می شود.

وی اظهار کرد: خروج خودرو از حالت استاندارد به معنای نقص فنی آن بوده و این تعریف در بند “پ”  ماده یک آیین نامه اجرایی و بند های ” الف”  و” ب” ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، به صراحت قید شده و پلیس نیز موظف است برابر بند ۹۴ ماده “یک” آئین نامه راهنمایی و رانندگی با نقص فنی  برابر بند ۲۰۳۶ جدول تخلفات رانندگی برخورد کند.

انتهای پیام/تاج الدینی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

یک × چهار =