۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » کرمان
برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی از مزارع شهرستان ارزوئیه
برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی از مزارع شهرستان ارزوئیه

برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی از مزارع شهرستان ارزوئیه

پورعبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح 300 هکتار مزارع از اواسط آذرماه از بخش صوغان آغاز شده و تا اواخر دی ماه ادامه می یابد. به گزارش “زاه آرمان” پورعبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح 300 هکتار مزارع […]


پورعبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح 300 هکتار مزارع از اواسط آذرماه از بخش صوغان آغاز شده و تا اواخر دی ماه ادامه می یابد.

برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی از مزارع شهرستان ارزوئیه

به گزارش “زاه آرمان” پورعبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح 300 هکتار مزارع از اواسط آذرماه از  بخش صوغان آغاز شده وتا اواخر دی ماه ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: ارقام کاشته شده سیب زمینی در شهرستان در سال جاری سانته، میلوا، کلمبا و اسپریت می باشد.

پورعبدالله با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار 30 تن محصول برداشت می گردد، افزود: پیش بینی می­شود با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی برداشت وعلاوه بر مصرف داخلی به مرکز استان واستانهای یزد،هرمزگان وفارس ارسال گردد.

وی بیان کرد: تا کنون از سطح بیش از 40درصد مزارع برداشت صورت گرفته است و محصول سیب زمینی به طور متوسط به قیمت 8000-7500تومان در محل مزرعه از کشاورزان خریداری می گردد.

وی اظهار کرد: برداشت محصول سیب زمینی توسط دستگاه برداشت صورت می گیرد وجمع آوری وبسته بندی آن از سطح مزرعه توسط کارگران انجام می شود و در فصل برداشت سیب زمینی، زمینه اشتغالزایی  برای بیش از 20 نفرکارگر در هر هکتار فراهم می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه در پایان ابراز کرد: بالا بودن قیمت وسایل بسته بندی سیب زمینی  و بالابودن هزینه کارگری از جمله مشکلات سیب زمینی کاران این شهرستان می باشد.

انتهای پیام/تاج الدینی


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

یک × چهار =