برداشت گندم و جو از مزارع نرماشیر آغاز شد

برداشت گندم و جو از مزارع نرماشیر آغاز شد

با آغاز برداشت گندم و جو از مزارع نرماشیر ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان از افزایش سطح زیرکشت محصولات زراعی نرماشیر نسبت به سال های زراعی قبل خبر داد.

برداشت گندم و جو از مزارع نرماشیر آغاز شد

به گزارش اقطاع خبر، رضا قهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نرماشیر گفت: کشاورزان نرماشیر بعد از چندسال دوباره سطح زیر کشت مزارع خود را توسعه دادند.

وی افزود: در سال های قبل به دلیل مشکلات آب کشاورزان حاضر به کشت محصولات زراعی نمی شدند اما با همکاری جهادکشاورزی و آب منطقه ای آب مورد نیاز کشت و بذر به موقع به کشاورزان تحویل داده شد تا سطح زیرکشت ۷۰۰ هکتاری گندم و جو در سالهای گذشته امسال به ۲هزار هکتار افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نرماشیر تصریح کرد: سال های قبل سطح زیر کشت گندم فقط ۵۰۰ هکتار بود ولی امسال ۱۵۰۰ هکتار از ۲هزار هکتار مزارع کشت شده  متعلق به گندم است و اشتیاق کشاورزان نیز برای سال آینده بیشتر شده است.

قهری همچنین از خرید تضمینی گندم به قیمت ۵۲۰۰ تومان خبرداد و گفت: کشاورزان می توانند با هماهنگی جهادکشاورزی گندم خود را تحویل سیلوها بدهند و مبلغ توافقی ۵۲۰۰ تومان خود را نقدا دریافت کنند.

 شهرستان نرماشیر در طول ۱۰تا ۱۵سال گذشته سطح زیر کشت محصولات زراعی خود به بیش از ۵ هزار هکتار می رسید اما با توجه به عدم همکاری آب منطقه ای و سد نساء کشاورزان از کشت محصولات زراعی دلسرد شده بودند.

انتهای پیام/س

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

کشف مزدا سرقتی در نرماشیر

کشف مزدا سرقتی در نرماشیر

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نرماشیر گفت: تلفن سرقتی، سارقان خودروی سرقتی را به دام پلیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *