برگزاری دادگاه بین المللی به صورت الکترونیک در کرمان

برگزاری دادگاه بین المللی به صورت الکترونیک در کرمان

یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان گفت: کرمان نخستین دادگاه بین المللی را در حالی برگزار کرده که یکی از طرفین پرونده در منچستر انگلستان حضور داشته است.

برگزاری دادگاه بین المللی به صورت الکترونیک در کرمان

به گزارش”اقطاع خبر” یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان گفت: اقدامات بنیادین و خوبی در راستای توسعه خدمات الکترونیک در قوه قضایی اجرایی شده است و در حال حاضر ۱۰۰ درصد اقدامات دفتری و بخش عمده‌ای از خدمات قضایی به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا که اعزام و بدرقه مددجویان زندان‌ها با دشواری‌ها و خطرات بسیاری روبرو بود؛ با تدابیر انجام شده و ایجاد زمینه‌های دادرسی‌های الکترونیک، تمامی دادرسی‌های مربوط به زندانیان به صورت الکترونیکی برگزار شد و استان کرمان در این زمینه نیز پیشقدم بوده است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا ۹۰ درصد از دادرسی‌های مربوط به زندانیان به صورت الکترونیکی برگزار شده است و دغدغه ورود ویروس کرونا به زندان‌ها برطرف و از تبعات بهداشتی و حتی امنیتی پس از آن جلوگیری شد.
موحد افزود: در ادامه به منظور کاهش مراجعات به دستگاه قضایی، زمینه‌های توسعه خدمات الکترونیکی قضایی برای عموم مردم نیز فراهم شد و در حال حاضر آمادگی لازم وجود دارد که ۸۰ درصد دادرسی‌ها به صورت الکترونیک برگزار شود.
او با بیان اینکه تمامی شعب قضایی استان کرمان به تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای دادرسی‌های الکترونیک تجهیز شده اند، تاکید کرد: اگر رسانه‌ها مزایای دادرسی الکترونیک را به جامعه اعلام کنند، تحولات بسیار خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان نخستین دادگاه بین المللی را در حالی برگزار کرده که یکی از طرفین پرونده در منچستر انگلستان حضور داشته است و در ادامه دادگاه‌های متعدد الکترونیکی بین استانی نیز برگزار شده است و باید زمینه‌های لازم ایجاد شود که مردم از مزایای دادرسی‌های الکترونیک مطلع شده و از آن‌ها بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد ابلاغیه‌های قضایی به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود، تاکید کرد: دستگاه قضایی با ساخت اپلیکیشن عدالت همراه زمینه‌ای را فراهم کرده که دسترسی مردم به خدمات قضایی بسیار کوتاه و تسهیل شده است و افراد با بهره گیری از یک دستگاه تلفن همراه می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/امیر
———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

اهدای ۲ هزار سری جهزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد کرمان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: رزمایش ملی اهدای ۴۲ هزار جهیزیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *