وی اذعان کرد: در آخرین نشستی که برگزار شد، شکایات مرتبط با ۶۶ رسته صنفی اتحادیه بررسی شد و نتایج آن پس از هماهنگی با کمیسیون فنی و تخصصی اعلام شد، اما بهطور میانگین ۱۵۰ مورد شکایت مراجعهکنندگان در ماه به اتحادیه ارسال میشود که بخش قابل توجهی از آنها از طریق تماس تلفنی رفع و رجوع شده و تعداد دیگری نیز بهصورت کتبی ثبت و از مسیر قانونی رسیدگی میشود.
رئیس اتحادیه صنف الکترونیک، عکاس و فیلمبردار کرمان، درباره اهداف برگزاری این جلسات هم تاکید کرد: این جلسات با هدف بررسی دقیق شکایات و حل اختلافات صنفی برگزار میشود، تلاش ما این است که با رسیدگی سریع و تخصصی، رضایت عمومی را افزایش دهیم و حقوق صنفی اعضا را به بهترین نحو تأمین کنیم.
ودیعتی به شهروندان نیز توصیه کرد: برای دریافت خدمات به واحدهای صنفی مجاز مراجعه کنند، متأسفانه بسیاری از شکایات مراجعهکنندگان مربوط به اعتماد شهروندان به افراد فاقد پروانه کسب است.
وی تاکید کرد: بیشترین شکایات از مجموعههای فاقد مجوز در رستههای فروش گوشیهای موبایل، فروش و نصب دوربینهای مداربسته، و خدمات عکاسی و فیلمبرداری از مجالس است بنابراین مردم شریف باید دقت کنند که خدمات مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز دریافت کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.
رئیس اتحادیه صنف الکترونیک، عکاس و فیلمبردار کرمان تصریح کرد: شهروندان میتوانند از طریق اتحادیه، مجوز فعالیت واحدهای صنفی را بررسی کنند و از انتخاب افراد غیرمتخصص که عمدتاً از طریق فضای مجازی فعالیت میکنند، خودداری کنند.
ودیعتی در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه صنف الکترونیک، عکاس و فیلمبردار کرمان همواره تلاش میکند با اطلاعرسانی و نظارت، از حقوق مصرفکنندگان و فعالان صنفی حمایت کند و فضای کسب و کار امن و مطمئنی را فراهم سازد.
انتهای خبر/ طهماسبی