۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ویژه استان
بیش‌ از سه هکتار از اراضی جنگلی شهرستان بافت طعمه آتش شد
بیش‌ از سه هکتار از اراضی جنگلی شهرستان بافت طعمه آتش شد -اقطاع خبر

بیش‌ از سه هکتار از اراضی جنگلی شهرستان بافت طعمه آتش شد -اقطاع خبر

کرمان- اقطاع خبر- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت گفت: بیش‌ از سه هکتار از مراتع اطراف روستای رستاق گوغر از توابع این شهرستان طعمه آتش شد. به گزارش اقطاع خبر و به نقل از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت؛ فریبرز امام‌بخش روز چهارشنبه افزود: در پی تماس مردمی با کد […]



کرمان- اقطاع خبر- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت گفت: بیش‌ از سه هکتار از مراتع اطراف روستای رستاق گوغر از توابع این شهرستان طعمه آتش شد.

به گزارش اقطاع خبر و به نقل از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت؛ فریبرز امام‌بخش روز چهارشنبه افزود: در پی تماس مردمی با کد امداد جنگل و مرتع (۱۵۰۴) مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در مراتع اطراف روستای رستاق گوغر، مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری و پایگاه هلال احمر شهرستان سریعا به منطقه وقوع آتش سوزی رفته و با کمک افراد بومی پس از ۲ ساعت تلاش بی وقفه موفق به اطفا کامل حریق شدند.

وی اظهار کرد: وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مهمترین عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی است که آثار و پیامدهای زیاد و گاهی جبران ناپذیری در ابعاد انسانی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی به دنبال دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت خاطرنشان کرد: از جمله پیامدهای آتش‌سوزی جنگل‌ها می‌توان به از بین رفتن بخشی از پوشش جنگلی و مرتعی، به طبع آن از بین رفتن حیات وحش، کاهش تنوع زیستی گیاهی و جانوری، آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین و تشدید فرسایش خاک اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ از ۹۰ درصد از آتش سوزی عرصه‌های طبیعی منشا انسانی دارد گفت: مردم طبیعت دوست ضمن خودداری از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب درختان، قاچاق گیاهان دارویی و محصولات جنگلی آن را با شماره‌گیری کدهای ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که بصورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش های مردمی است اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری شود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

شانزده + ده =