تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان بافت/غربالگری 9156 نفر در طرح شهید سلیمانی -اقطاع خبر

 احسان سلطانی‌ در جلسه ستاد کرونا شهرستان اظهار كرد: امکان برگزاری مراسم‌ها باتوجه به قرمز بودن شهرستان نیست و با برگزارکنندگان هر مراسمی برخورد شود. با توجه به بحران کرونا فقط مشاغل گروه یک باز هستند و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در این مشاغل تشدید می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت با بیان اینکه مکان‌های پرخطر و پرتردد شناسی و کنترل می‌شود، تصریح کرد: مردم باید در مورد دورهمی‌های خانوادگی آگاه شوند چون بیشترین انتقال کرونا از دورهمی‌ها است.

وی عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی در شهرستان بافت 13 تیم حمایتی، 13 تیم مراقبتی و 13 تیم نظارتی دارد و شهرستان به 43 منطقه تقسیم شده است و در 13 منطقه‌ شهرستان طرح شهید سلیمانی شروع به‌کار کرده است.

سلطانی گفت: تعداد 978 نفر  افراد در معرض خطر تا امروز در این طرح شناسایی شده‌اند و تیم‌ها در طرح شهید سلیمانی بر قرنطینه بیماران کرونایی نظارت دارند همچنین تاکنون 9 هزار و 156 نفر در این طرح غربالگری شده‌اند.

سجاد علیدادی‌سلیمانی رئیس دادگستری شهرستان بافت در ادامه جلسه با انتقاد از عدم همراهی برخی مسئولان گفت:  مردم باید آگاه شوند که چه نقشی در کنترل بیماری دارند و باید مردم را به نقش‌شان در کنترل کردن بیماری آگاه کنیم.  مراسم‌ها باید  کنترل شود و از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود و کسانی که وظایف‌شان را انجام نمی‌دهند، پاسخگو باشند.

محمد محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت با انتقاد به طرح سجام که در این شرایط توسط دولت اجرا می‌شود و موجب تجمع‌ها شده است اظهار کرد: 30 درصد آمار کرونا  شهرستان بافت به خاطر شهرستان‌های ارزوئیه و رابر است چرا که بیمارستان شهرستان بافت معین سه شهرستان است و فشار این شرایط بر روی مردم شهرستان است و این فکر پیش می‌آید که مسؤلان در شهرستان هیچ کاری نمی‌کنند.

وی گفت :مکتب حاج‌قاسم به سمت خدمت‌رسانی به ویژه قشر نیازمند سوق داده شود و بیشتر  اخلاق و رفتار حاج‌قاسم شناسانده شود.

مجید زنداقطاعی فرماندار شهرستان بافت هم با بیان اینکه نظارت‌ها تشدید شود، اظهار داشت: تا اطلاع ثانوی هیچ جلسه‌ای برگزار نمی‌شود  و از 8 شب تا 4 صبح منع تردد در شهرستان‌ بافت اعمال می‌شود.

مجتبی افشار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان بافت با اشاره به فرهنگ‌سازی در مورد بیماری کرونا بیان کرد:از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه منع تردد برای افراد غیربومی را در شهرستان داریم و هر دهیار و شورای روستا موظف به قرنطینه روستای خود است و مدیران تا اطلاع ثانوی از  شهرستان بافت خارج نشوند.

 

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *