تغییر هویت در رسانه
تغییر هویت از آنچه فکر میکنید به شما نزدیکتر است!
اگر ابزاری بود که میزان تغییرات رفتاری و فکری اشخاص را قبل از استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی،
با رفتار و تفکرات آن ها بعد از مدتی استفاده از این ابزار ها مشخص میکرد، بدون شک از نتیجه آن تعجب میکردید.
حقیقت این است که خواسته یا ناخواسته فضای مجازی و رسانه ها بر روی ما تاثیر میگذارند.
و در شکل های عمیق تر منجر به بوجود آمدن یک هویت نو برای فرد میشوند.
حضور میلیون ها فرد با افکار مختلف و نظرات گوناگون در بستر مجازی و مطالعه آن ها،
مطمئنا در شکل دادن طرز فکری متفاوت از آنچه همواره همراه ما بوده است دخیل است.
اما آنچیزی که به این موضوع اهمیت میبخشد راستای تغییر این هویت است.
اینکه این تغییر در چه مسیری رخ میدهد؟
آیا ما را به سمت انسانیت بیشتر و فرد بهتری شدن سوق میدهد؟
یا این که تغییری نافرجام به سمت گم کردن اصل و اساس خود و دور شدن از عقاید و باور های درستمان است؟
هیچ شخصی از این تغییرات مصون نیست و خود را جدا و متفاوت از سایرین دیدن نیز اشتباهی بزرگ خواهد بود.