۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهربابک
تلاش مهم‌ترین عامل موفقیت است
تلاش مهم‌ترین عامل موفقیت است

تلاش مهم‌ترین عامل موفقیت است

دارنده رتبه ۶ کنکور تجربی امسال گفت: مهم‌تر از هر چیزی تلاش خود دانش‌آموز است که تست‌های بیش‌تری بزند و پیگیر رفع نقاط ضعفش باشد و پا پس نکشد. محسن شفیع‌پور از شهربابک که رتبه ۶ منطقه سه و رتبه ۵۱ کشوری را کسب کرده‌است، در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «اقطاع خبر» […]


دارنده رتبه ۶ کنکور تجربی امسال گفت: مهم‌تر از هر چیزی تلاش خود دانش‌آموز است که تست‌های بیش‌تری بزند و پیگیر رفع نقاط ضعفش باشد و پا پس نکشد.

تلاش مهم‌ترین عامل موفقیت است

محسن شفیع‌پور از شهربابک که رتبه ۶ منطقه سه و رتبه ۵۱ کشوری را کسب کرده‌است، در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «اقطاع خبر» گفت: احتمالاً در دانشگاه رشته پزشکی را انتخاب می‌کنم.

 
وی با بیان این‌که معدل دیپلم‌ من ۱۹/۷۷ شده بود، افزود: مطالعه جدی برای کنکور را از تابستان قبل از کلاس دوازدهم شروع کردم و در طول‌ شبانه‌روز حدوداً ۱۲ تا ۱۳ ساعت مطالعه می‌کردم.
 
شفیع‌پور اظهار کرد: در طی این یک سال مشاور تحصیلی داشتم و با کمک وی برنامه طول هفته‌ام را می‌نوشتم و اجرا می‌کردم.
 
وی درس‌های شیمی، فیزیک و گاهی زیست را نقطه قوت خود عنوان کرد و گفت: درس شیمی از نقاط قوت اصلی‌ام در کسب رتبه بالا بود و روش مظاله‌ام این‌گونه بود که اول سعی می‌کردم مفاهیم و حفظیات جزوه‌ام را یاد بگیرم و بعد از تسلط بر آن‌ها، کتاب را هم مطالعه می‌کردم.
 
شفیع‌پور بیان کرد: از جمله عواملی که باعث شد این نتیجه را بگیرم کتاب، تست و معلم‌هایی که داشتم بودند اما مهم‌تر از هر چیزی تلاش خود دانش‌آموز است، که تست‌های بیش‌تری بزند و پیگیر رفع نقاط ضعفش باشد و پا پس نکشد.
 
وی در پاسخ به این سئوال که چرا رشته تجربی را برای تحصیل انتخاب کرد، افزود: رشته تجربی را انتخاب کردم چون از دوران کودکی معمولا در ذهنم این باور را در وجوم می‌پروراندم که قرار است پزشک شوم و این باور تبدیل به هدفم شد.
 
شفیع‌پور یادآور شد: خانواده‌ام در مدت تحصیل به ویژه زمانی که برای کنکور مطالعه می‌کردم، نقش مهمی داشتند، حواسشان به من بود که افت شدید نکنم و عقب نیفتم و همچنین اظهارنظر ناآگاهانه که گاهی موجب اعصاب‌خردی دانش‌آموز می‌شود، نمی‌کردند.
 
این دانش‌آموز موفق تصریح کرد: بعد از هر آزمونی که برگزار می‌شد و نمره کافی را کسب نمی‌کردم، ناراحت می‌شدم، اما ناامید نه و دوباره با جدیت و روحیه بهتری شروع می‌کردم‌ و این مهم‌ترین نقطه قوتم بود.
 
شفیع‌پور تاکید کرد: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم برای شکست‌هایی که در طول سال تحصیلی مواجه می‌شوند، آمادگی داشته باشند تا غافلگیر نشوند و برای جبران آن برنامه داشته باشند.
 
انتهای پیام/ شهربابک


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

نوزده + پنج =