۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » بافت
تنها حوزه علمیه ۳ شهرستان‌ مستاجر است
تنها حوزه علمیه ۳ شهرستان‌ مستاجر است

تنها حوزه علمیه ۳ شهرستان‌ مستاجر است

مدیر حوزه علمیه امام حسین (ع) شهرستان بافت گفت: این مرکز فرهنگی که تنها نماینده سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر است، هنوز یک مکان ثابت و مستقل ندارد.  حجت‌الاسلام والمسلمین شجاع شهابی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «اقطاع خبر» در خصوص تاریخچه تأسیس حوزه علمیه شهرستان گفت: حوزه علمیه بافت در […]


مدیر حوزه علمیه امام حسین (ع) شهرستان بافت گفت: این مرکز فرهنگی که تنها نماینده سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر است، هنوز یک مکان ثابت و مستقل ندارد.

تنها حوزه علمیه ۳ شهرستان‌ مستاجر است

 حجت‌الاسلام والمسلمین شجاع شهابی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «اقطاع خبر» در خصوص تاریخچه تأسیس حوزه علمیه شهرستان گفت: حوزه علمیه بافت در سال ۱۳۶۲ به همت امام جمعه فقید آن زمان، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده، فعالیت خود را با ثبت‌نام ۱۰۰ نفر طلبه خواهر و برادر آغاز کرد، اما به دلایلی همچون نداشتن مکان ثابت، این مرکز پس از چند سال فعالیت روبه تعطیلی رفت و طلاب آن زمان به قم و شهرهای مختلف جهت ادامه تحصیل عزیمت کردند. گفتنی است در این مدت که کشور عزیزمان آماج حملات کشور عراق بود، این حوزه علمیه ده‌ها شهید طلبه و روحانی تقدیم نظام اسلامی کرد. پس از آن، دوباره در سال ۱۳۸۲ در مکان فعلی خود که استیجاری و متعلق به جهاد کشاورزی شهرستان است، آغاز به کار کرد و تاکنون در حال فعالیت است.

 مدیر حوزه علمیه امام حسین (ع) بافت در مورد رشته‌ها و دوره‌های آموزشی این مرکز تصریح کرد: در این حوزه علمیه، سطح یک یا مقدمات به طلاب آموزش داده می‌شود و رشته‌هایی همچون ادبیات عربی، علوم عقلی، فقه و اصول به طلاب ارائه می‌شود.

وی در خصوص روش‌های آموزشی و تربیتی این حوزه علمیه عنوان کرد: روش‌های آموزشی این مجموعه مانند سایر مدارس علمیه در سطح کشور بر مبنای فقه جواهری است اما با مِتد و روش‌های جدید در حال حاضر تعداد ۳۰ نفر در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند و نحوه پذیرش در این حوزه علمیه همانند سایر حوزه‌های علمیه کشور است، به این صورت که داوطلب ابتدا از طریق سایت مختص به پذیرش حوزه ثبت‌نام می‌کند، سپس در آزمون ورودی شرکت می‌کند و پس از آن در مصاحبه روان‌شناسی شرکت کرده و در نهایت بعد از قبولی در دوره میثاق به حوزه علمیه جهت ادامه تحصیل معرفی می‌شود.

شهابی‌نژاد در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این حوزه علمیه اظهار داشت: برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در حوزه علمیه، یادواره شهدای طلبه و روحانی، شهادت حضرت زهرا (س)، ۲۲ بهمن ماه و… و دعوت از عموم مردم جهت شرکت در این مراسم‌ها از برنامه‌های این حوزه علمیه است.

 مدیر حوزه علمیه امام حسین (ع) بافت در خصوص برنامه‌ها و اهداف آینده مرکز ابراز نمود: تبدیل شدن این حوزه علمیه به قطب تأمین‌کننده روحانی و طلبه‌های مؤمن و انقلابی جهت واگذاری مسئولیت‌های فرهنگی و تأسیس سطح عالی حوزه برای ادامه تحصیل طلاب در این شهرستان از اهداف آینده است.

وی تأکید کرد: یکی از چالش‌های پیش روی این مرکز نداشتن مکان ثابت است که می‌طلبد همه مسئولان بزرگوار شهرستانی و استانی برای این مهم همت کنند. اما وجود روحانی و اساتید صاحب نفس و تأسیس سطح عالی در این مرکز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از فرصت‌های پیش روی این حوزه علمیه است. امروزه با این همه هجمه فرهنگی در سطح کشور و شهرستان بافت، می‌طلبد جوان‌های مؤمن و مستعد برای تحصیل در این حوزه علمیه همت کرده و بیش از پیش نام شهرستان بافت را که مشهور به تَدین و فرهنگ است، اعتلا دهند. قطعاً سربازی امام زمان (عج) در این برهه، توفیقی است که نصیب هر کس نمی‌شود.

 مدیر حوزه علمیه امام حسین (ع) بافت در پایان افزود: علی‌رغم گذشت سال‌های بسیار از تأسیس این مرکز فرهنگی که تنها نماینده سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر است، هنوز یک مکان ثابت و مستقل ندارد و مستأجر جهاد کشاورزی این شهرستان است. زمانی بر این شهر گذشته است که برخی دانشگاه‌ها در این شهرستان نبوده اما این شهرستان حوزه علمیه داشته است، اما تعلل مسئولان وقت تا امروز باعث ماندن این حوزه در این وضع موجود است، لکن به لطف خداوند متعال و همکاری مسئولان شهرستان، امام جمعه و مدیر محترم حوزه علمیه استان ساخت پروژه حوزه علمیه در زمینی که متعلق به حوزه علمیه بافت است شروع شد و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در ادامه با توجه به برآورد هزینه اولیه به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان نیازمند توجه فعالان فرهنگی و خَیران دلسوز استانی و شهرستانی است تا شاهد تربیت طلاب مؤمن و انقلابی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم.

انتهای خبر/بارانی
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

دو × سه =