ثبت نام گواهینامه دوره ارتقای توانمندی و افزایش مهارت بانوان شاغل و خانواده‌های آنها

ثبت نام گواهینامه دوره ارتقای توانمندی و افزایش مهارت بانوان شاغل و خانواده‌های آنها

نرجس بهر‌آسمانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: در اطلاع‌رسانی صورت گرفته به ادارات 2 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کردند و گواهینامه دوره ارتقای توانمندی و افزایش مهارت بانوان شاغل و خانواده‌های آنها نیز توسط اداره فنی و حرفه ای صادر می‌شود.

ثبت نام گواهینامه دوره ارتقای توانمندی و افزایش مهارت بانوان شاغل و خانواده‌های آنها

به گزارش “اقطاع خبر” تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به منظور ارتقای توانمندی و افزایش مهارت بانوان شاغل و خانواده‌های آنها به امضاء طرفین رسید. 

نرجس بهر‌آسمانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه این طرح از مرکز استان آغاز شده است، عنوان کرد: در اطلاع‌رسانی صورت گرفته به ادارات 2 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کردند و گواهینامه دوره نیز توسط اداره فنی و حرفه ای صادر می‌شود.
وی بیان کرد: دوره‌های مهارت‌آموزی به دلیل کرونا به صورت آنلاین و آفلاین هستند و خارج از ساعت اداری در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: 9 رشته طراحی صفحات وب، نت‌ورک، مانتودوزی، چادردوزی، پرورش قارچ، گیاهان آپارتمانی، کشت زعفران، جعبه‌سازی و پته‌دوزی در این مرحله در نظر گرفته شده است.

بهرآسمانی ابراز کرد: تفاهم‌نامه یک ساله با دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد شده است و با توجه به تقاضا احتمال تجدید دوره هست.

وی گفت: برخی از مشاغل نیاز به سرمایه‌های چندانی ندارد. طی دو سال گذشته، کرونا شرایطی را برای خانواده‌ها به ویژه خانم‌ها به لحاظ اقتصادی و روحی و عدم حضور در جامعه ایجاد کرد.

مصطفی جعفری رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار داشت: دغدغه اصلی دانشگاه مسئله اشتغالزایی است، فرهنگ مدرک‌گرایی باید کنار گذاشته شود.

وی بیان کرد: درصد بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری زیاد است و از طرفی با کمبود نیروهای تخصصی در رشته‌های فنی و مهارتی مواجه هستیم.  

جعفری ادامه داد: فرهنگ مدرک‌ گرفتن به سمت مهارت باید برود و رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای، کاربردی و دارای بازار کار هستند. 

انتهای پیام/تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *