جا به جایی حدود 6 ميليون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده اي از مبدا استان

جا به جایی حدود ۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای از مبدا استان

سیدعلی حاج سیدعلیخانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و گردشگری استان کرمان گفت: این امر باعث شده که هرساله بیش از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر بوسیله ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای از مبداء شهرستان های حوزه شمال استان کرمان به داخل و خارج از استان جابه جا شوند.

جا به جایی حدود 6 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای از مبدا استان

به گزارش اقطاع خبر؛ سیدعلی حاج سیدعلیخانی گفت: در بخش حمل مسافر بر اساس آمار سال ۱۳۹۹، استان کرمان با جابجایی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر، جزو ۵ استان اول کشور قرار می گیرد، همچنین استان ما  با تعداد بیش از ۲هزارو ۲۰۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری،  بعد از استان مازندران بیشترین تعداد خودروهای سواری کرایه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: در بخش حمل ونقل نیز با توجه به کفایت تعداد خودرو های حمل بار و مسافر در استان، اولویت اول کاری ما پیگیری نوسازی ناوگان فرسوده است،  متوسط عمر ناوگان حمل مسافر با ناوگان اتوبوس ۱۳ سال، مینی بوس  ۴/۱۸ ( هجده ممیز چهار سال) ، سواری کرایه بین شهری ۴/۱۲ ( دوازده ممیز چهار) سال است لذا امیدواریم با اقدامات قابل توجهی که سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در راستای نوسازی ناوگان انجام داده است بتوانیم در سال جاری تعداد مناسبی از ناوگان حمل بار و مسافر را نوسازی کنیم.

وی با اشاره به وسعت زیاد راه ها وحجم قابل توجه ناوگان بار و مسافر در استان کرمان افزود: هزینه های بالای حمل ونقل و نگهداری راه ها، همچنین ارتقاء بهره وری در این بخش می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه ها ایفاکند. از این رو استفاده از سیستم های نوین  بهسازی آسفالت به جای شیوه های قدیمی و پر هزینه، افزایش بهره وری قابل توجهی در پی خواهد داشت.

حاج سیدعلیخانی یادآور شد: در حوزه حمل مسافر  با پیاده نمودن  سیستم مدیریت یکپارچه و متمرکز فروش بلیط و مهیا نمودن زمینه تهیه بلیط غیر حضوری در پایانه مسافر، دست جارچیان و دلالان مسافر که موجبات اخلال در روند جابه جایی مسافر و ضایع شدن حق و حقوق فعالان این حوزه شده بود کوتاه گردید و در نهایت با افزایش بهروه وری، درآمد حوزه حمل مسافر با رشد مناسبی توام شد. 

وی در انتها به پل ارتباطی مسافران با مسئولین بخش حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان اشاره کرد و گفت: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ آماده دریافت و پاسخگویی به  نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی است لذا مسافران می توانند در صورت مواجه شدن با هرنوع مشکل از طرف شرکت های مسافربری و یا مشاهده هر گونه برخورد نامناسب از طرف رانندگان و کمک رانندگان  مراتب را از این طرق به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *