جلوی خام‌فروشی معادن اسفندقه گرفته شود -اقطاع خبر

اقطاع خبر؛ صمدالله محمدی در نشست توسعه زیرساخت‌های معدنی استان کرمان با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان افزود: «در مورد تولید مشتقات کرومیت و فولاد ترکیبی می‌توان مطالعات کرد و این مطالعات در شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه با وجود ظرفیت‌ها قابل انجام است».

وی اظهار کرد: «۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شده‌اند و تمامی این معادن در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در گذشته جزو محدوده اسفندقه محسوب می‌شدند که امروز فعالیتی ندارند و نیروهای خود را بازنشسته کرده‌اند».

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: «از معادن اسفندقه بازدیدی داشتیم که مدیرعامل ایمیدرو وعده‌ی رفع مشکلات را داد و تا امروز اکتشاف مناسبی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه نشده و برخی پهنه‌ها متعلق به ایمیدرو است که می‌تواند مطالعات و اکتشافات روی آن انجام شود».

محمدی بیان کرد: «اکتشاف علمی تا امروز در منطقه‌ی اسفندقه انجام نشده که ظرفیت‌های ایمیدرو می‌تواند آن را محقق کند».

وی افزود: «فولاد بافت نقطه‌ی امیدی برای مردم محسوب می‌شود که راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه در دستور کار قرار گرفته و مسائل مربوط به آن پیگیری می‌شود».

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: «احداث صنایع پایین‌دستی فولاد می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری را در شهرستان بافت رفع کند و زمینه‌ی انجام کارهای خاص در این شهرستان وجود دارد».

وی از شرکت مس و ایمیدرو برای احداث جاده معدن درآلو – رابر – کرمان قدردانی کرد و گفت: «معدن درآلو ذخایر خوبی دارد و تولید شمش و سایر تولیدات این معدن در رابر می‌تواند مشکل اشتغال این شهرستان را رفع کند».

محمدی اضافه کرد: «انتظار داریم همان‌گونه که با انرژی مضاعف فعالیت می‌شود، پس از کارخانه‌ی کنستانتره نسبت به صنایع دیگر نیز در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اقدام شود».

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *