۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه های خبری
جمع آوری معتادان متجاهر همت تمامی آحاد جامعه  را می طلبد/ارائه خدمات مطلوب و بیشتر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود
جمع آوری معتادان متجاهر همت تمامی آحاد جامعه  را می طلبد/ارائه خدمات مطلوب و بیشتر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

جمع آوری معتادان متجاهر همت تمامی آحاد جامعه را می طلبد/ارائه خدمات مطلوب و بیشتر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

صادق زاده گفت: به هر حال گرم خانه ها تبعات آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد اما به هر حال سعی می کنیم از این بعد خدمات بیشتر و با کیفیت تری به منطقه سرآسیاب فرسنگی ارائه شود تا بتوانیم آرامشی برای شهروندان ایجاد کنیم. به گزارش اقطاع خبر؛ متاسفانه تعداد زیادی از اهالی […]


صادق زاده گفت: به هر حال گرم خانه ها تبعات آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد اما به هر حال سعی می کنیم از این بعد خدمات بیشتر و با کیفیت تری به منطقه سرآسیاب فرسنگی ارائه شود تا بتوانیم آرامشی برای شهروندان ایجاد کنیم.

جمع آوری معتادان متجاهر همت تمامی آحاد جامعه  را می طلبد/ارائه خدمات مطلوب و بیشتر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش اقطاع خبر؛ متاسفانه تعداد زیادی از اهالی منطقه سرآسیاب فرسنگی از وجود و حضور معتادان متجاهر در این محله گلایه بسیار دارند.
 
به گفته یکی از اهالی بارها این مسئله به گوش مسئولینی همچون نیروی انتظامی و شهرداری منطقه  رسانده شده است اما هنوز هیچ اقدامی از سوی آنها صورت نگرفته و در این میان ورود بهزیستی به این مسئله را از اهم کار می دانند.
 
عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: صرف نظر از معتادان متجاهر باید بگویم که هر آسیب اجتماعی که در یک جامعه نمایان می شود مشکلاتی را برای آن محل و کل جامعه ایجاد می کند که این امر نیاز به حضور جمعی و نقش آفرینی همه دستگاه ها را دارد.
 
وی گفت:  اگر تمامی دستگاه ها در کنار هم قرار نگیرند قطعا  از عهده کار بزرگی همچون جمع آوری متکدیان یا معتادان متجاهر به خوبی بر نمی آیند بلکه باید تمامی آحاد جامعه در کنار هم باشند.
 
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه گفته شده بهزیستی در این زمینه کوتاهی کرده درست نیست، اذعان کرد: جهت اطلاع مردم و شهروندان عرض می کنم ما تنها استانی هستیم که دارای ۵ مرکز جمع آوری معتادان متجاهر هستیم.
 
صادق زاده ادامه داد: ۱۴ استان در کشور وجود دارند که هر کدام فقط یک مرکز جمع آوری دارند، اما در استان کرمان با  توجه به شرایط و پی گیری هایی که صورت گرفت توانستیم ۴ مرکز دیگر در استان ایجاد کنیم و در حال حاضر طبق  آمار ۷۰۰ نفر از این افراد در مراکز نگهداری می شوند.
 
وی تصریح کرد: ۳۲۰ نفر در مرکز بهزیستی، ۲۰۰ نفر در مرکز سیرجان و ۱۸۰ نفر در مرکز کرامت سپاه نگهداری می شوند و با همه وجودی که این تعداد کم نیستند باز این چهره خوشایندی برای شهر و استان نیست و معتادان همچنان در سطح شهرها حضور دارند.
 
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی را باید به صورت اجتماع محور و با حضور مردم دنبال کرد، خاطرنشان کرد: اخیرا بحثی در موضوعات متعدد مخصوصا معتادین متجاهر دنبال کردیم که اگر بنا را بر این بگذاریم که هر معتاد متجاهری که در سطح شهر وجود دارد  این پدیده معلول علتهای متعدد است و عللی باعث می شود که معتاد متجاهر شکل گیرد یا به هر حال نظیر این آسیب های اجتماعی متکدیان یا کودکان کار این ها همه علل هستند.
 
صادق زاده افزود : اگر بخواهیم معتادان متجاهر را ساماندهی اساسی کنیم باید به علت ها بپردازیم که این امر در سطح وسیعی است به هر حال ما از کمک خیرین و تشکل ها استفاده کردیم و تمامی ۷۰۰ نفر را ساماندهی کردیم.
 
وی گفت: در حال حاضر شهر کرمان را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کردیم که جنوب شهر کرمان را بهزیستی و شمال را دانشگاه علوم پزشکی به عهده دارد که راحت تر بتوانیم خدمات را به صورت پاتوق گیری ارائه کنیم.
 
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: برای جمع آوری معتادان وقت بسیاری باید گذاشت وقتی معتادان را در مراکز جمع آوری و درمان های پر هزینه روی آنها انجام می دهیم  باید بتوانیم بعد از خروج از مراکز آنها را مورد حمایت قرار دهیم زیرا زمانی که برای درمان یک معتاد هزینه های گزافی می شود اگر بعد از درمان مجددا در جامعه رها شود و شغل نداشته باشد و یا کسی او را حمایت و تحویل نگیرد منجر به بازگشت مجدد این شخص به اعتیاد می شود.
 
صادق زاده خاطرنشان کرد: ما بایستی حمایت های بعد از خروج را طراحی کنیم که خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است، اما متاسفانه جوابگوی حجم این کار نیست.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه حال برای منطقه سرآسیاب چه باید کرد، ادامه داد: هر چه به حاشیه شهر نزدیک تر می شویم با معضلات اجتماعی نیز بیشتر مواجه می شویم قاعدتا تدبیر کار این است که خدمات را در این محله ها بیشتر کنیم.پ
 
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: در شهر کرمان دو مرکز سرپناه شبانه داریم که یکی محل نگهداری زنان و دیگری مردان است.
 
صادق زاده عنوان کرد: یکی  از این سرپناه ها یا گرم خانه ها در منطقه سرآسیاب فرسنگی قرار دارد که به کسانی که به این محل مراجعه می کند غذای گرم و بسته های بهداشتی ارائه می شود، حال معتاد یا متکدی که شب ها محلی برای استراحت ندارد به این مکان ها پناه می برد و روز بعد مجددا به محل کار خود برمی گردند.
 
وی با تاکید بر اینکه این مراکز نیاز بیشتری به ارائه خدمات دارد، اذعان کرد: البته خدمات به شکل سیار انجام می شود به این صورت که خودروی سیار پس از شناسایی متکدیان یا معتادان متجاهر به محل زندگی آنها می رود و در همان محل به وی هر نوع خدماتی را که لازم داشته باشد ارائه می کند که این امر سبب می شود تا از تجمع معتادان در سطح شهر و مکان های دیگر جلوگیری شود که خدمات درمانی نیز شامل می شود.
 
مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: منتهی بایستی در برخی مناطق خدمات ثابت بیشتر شود و در این منطقه سرآسیاب قطعا این امر را می طلبد.
 
صادق زاده ادامه داد: گرم خانه ها مکانی هستند که معتادان در هر جای از شهر قرار دارند شب در آن محل قرار می گیرد از یک وعده غذای گرم و بسته های بهداشتی بهره مند خواهند شد که مسئول این گرم خانه ها نیز شهرداری است.
 
وی گفت: به هر حال این گرم خانه ها تبعات آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد اما به هر حال سعی می کنیم از این بعد خدمات بیشتر و با کیفیت تر به این محله ارائه شود تا بتوانیم آرامشی برای شهروندان ایجاد کنیم.
 
انتهای پیام/نامجو
 


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

سه + هشت =