حدود 80 درصد تصمیمات حوزه اجرایی با پشتوانه قضایی اجرایی می شود

حدود ۸۰ درصد تصمیمات حوزه اجرایی با پشتوانه قضایی اجرایی می شود

علی زینی وند گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تصمیمات حوزه اجرایی بدون حضور و پشتیبانی دستگاه قضایی ضمانت اجرایی ندارد زیرا با توجه به تعدد قوانین در کشور روزنه های فرار برای عدم انجام وظایف قانونی وجود دارد اما زمانی که دستگاه قضایی به موضوعات و پشتیبانی از اجرای مقررات ورود می کند، فراری در کار نیست و امور انجام می شود.

حدود 80 درصد تصمیمات حوزه اجرایی با پشتوانه قضایی اجرایی می شود

به گزارش “اقطاع خبر”علی زینی وند در دیدار اعضای شورای قضایی استان کرمان با استاندار و معاونین استانداری کرمان به مناسبت هفته دولت افزود: در برخی جاها که وظیفه دستگاه قضایی نیست که میدان دار شود اما ورود کرده و میدان دار است و از این جمله می توان به اقدامات انجام شده برای ساماندهی محله صنعتی و جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد که در این راستا سندهای خوبی تدوین شده و بااجرای آنها شاهد اثرات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی از ورود و همراهی دستگاه های نظارتی تحت مدیریت قوه قضاییه در استان کرمان با دید پیشگیرانه با مجموعه اجرایی استان کرمان نیز تقدیر کرد و گفت: روحیه مچ گیری را در دستگاه های نظارتی مرتبط با قوه قضاییه ندیده ام و همواره با نگاه پیشگیرانه در راستای حل مشکلات استان همراهی داشته اند که این روحیه جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همراهی دستگاه قضایی و شورای تامین، هیچ موضوع بسته ای را در استان ندیده ایم و هر جایی که رفته ایم راه ها باز بود و در این رابطه بسیار تشکر می کنم.

استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه زندان ها بسیاری از مسائل با اعتبارات استانی قابل حل نیست و باید در سطح کشوری نیز پیگیری های لازم را انجام داد.

وی عنوان کرد: درحوزه ساماندهی زندان های زرند و رفسنجان حتما باید فرمانداران مامور شوند که از امکانات شهرستان استفاده شود وما نیز کمک خواهیم کرد.

استاندار کرمان بر تکمیل اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان نیز تاکید کرد و گفت: اردوگاه کبوترخان باید بر اساس فازبندی تکمیل شود و تامین زمین ساختمان جدید دادگستری کرمان باید تا پایان شهریورماه تعیین تکلیف شود

زینی وند بیان کرد: در حوزه  انتخابات و کرونا نیز اوج همکاری دستگاه قضایی را داشته ایم و امیدواریم این ارتباطات تداوم داشته باشد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در نظامات اداری در تمامی دنیا مجموع قدرت حاکمیت و برون داد قدرت حاکمیت برگرفته از قدرت تمامی نهادهای حاکمیتی و مردمی است، گفت: هم افزایی توانمندهای کشور ، قدرت اداره امور کشور را به صورت تصاعدی پیش می برد.

زینی وند ادامه داد: اگر این هم افزایی در سطح ملی ذیل اصول و اسناد بالادستی انجام شود، امور کشور تصاعدی تر پیش می رود و این دوره از کشور را در پیشبرد امور کشور خوشبینانه تر می بینم.

انتهای پیام/تاج الدینی

———-
منبع:آرمان

درباره ی خبرنگار اقطاع خبر

مطلب پیشنهادی

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

لاله‌زار سردترین ایستگاه سرد کشور

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با یک درجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *