۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
حضور پررنگ کرمان در تاریخ ایران
حضور پررنگ کرمان در تاریخ ایران

حضور پررنگ کرمان در تاریخ ایران

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند و مستقل حضور داشته و کرمان در تاریخ ایران حضور پررنگی دارد. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ یه نقل از روابط عمومی ادراه‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی به‌همراه شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان […]


نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند و مستقل حضور داشته و کرمان در تاریخ ایران حضور پررنگی دارد.

حضور پررنگ کرمان در تاریخ ایران

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «اقطاع خبر»؛ یه نقل از روابط عمومی ادراه‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی به‌همراه شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان و نمایندگانی از اداره اوقاف و امورخیریه و شهرداری از محلات بافت تاریخی کرمان بازدید کردند.

این بازدید از محله قُبه سبز شروع و در ادامه از محور مذهبی سادات خوشرو، بنای قُبه سبز، بازار عزیز، خانه اعظمی، مسجد آیت‌الله، بازار حاج‌آقا علی، کاروانسرای جَر، کاروانسرای گنجعلی‌خان، بازار کرمان، چهار سوق بزرگ بازار، کاروانسرا و تیمچه هندوها، بازار قلعه محمود و مسجد امام خمینی (ره) انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در پایان این بازدید گفت: ایران در تاریخ جهان دارای پیشینه‌ای دیرینه است و هر کجا تاریخ را ورق بزنیم، ایران به‌عنوان کشوری قدرتمند و مستقل حضور داشته و کرمان در تاریخ ایران حضور پررنگی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: کرمان با داشتن میراث و قدمت دیرینه، جای آن دارد که مسئولان و متولیان از این دارایی حفاظت و این داشته‌ها را در معرض دید هم‌وطنان و مردم دنیا که به‌عنوان گردشگر به این شهر سفر می‌کنند، قرار دهند.

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد: آنچه امروز دیدیم، بخشی از تاریخ کرمان بود و امیدوارم مسئولان موثر در حراست و حفاظت از میراث‌فرهنگی در کنار هم جمع شده و با برنامه‌ریزی منظم در کنار اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قرار گرفته تا با تبدیل این مسیر یه گذر تاریخ و فرهنگ بخشی از تاریخ کرمان را به تصویر کشیده تا گردشگرانی که به کرمان سفر کرده به‌راحتی بتوانند از تاریخ واقعی، سابقه و قدمت این شهر آگاه شوند و امید آن دارم این امر به‌زودی محقق شود.

بافت تاریخی متنوع و خوبی در کرمان داریم

امیر حسن‌زاده در حاشیه این بازدید گفت: امروز در کنار نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان بخشی از بافت تاریخی کرمان را دیدیم و این مسیر بازدیدی فضای خوبی برای معرفی میراث‌ فرهنگی این شهر است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان افزود: کرمان بافت تاریخی خوب و متنوعی دارد، نیاز است با همدلی و همکاری استانداری، میراث‌فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و شهرداری کرمان با تعریف اولویت‌بندی در راستای مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی بافت تاریخی از یک منظر قدمت و فرهنگ مردم کرمان را زنده و در معرض دید عموم قرار داده و از یک نگاه با لحاظ کردن بعد اقتصادی به کمک دستگاه‌‌های متولی با توسعه صنعت گردشگری زنجیره ارزش در حوزه میراث‌ فرهنگی تکمیل و عامل اشتغال‌زایی و تولید ثروت در بخش گردشگری است.

انتهای خبر/م


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

20 − 2 =