نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه میگوییم متولی امر دین جامعه، منظور همه شئون و جایگاههایی است که بر عهده عالمان دینی نهاده شده؛ از رهبریت دینی، مرجعیت دینی، تبلیغ دین و همه کارهایی که بر عهده عالم دینی است. حوزه متکفل این امر است.
وی بیان کرد: دانشگاه نیز متکفل تولید علم، تربیت انسانهای علمی و کارآمد برای ساماندهی امور کشور است. این دو نهاد علمی اگر با مقصد واحد که مقصد هر دو یکی است و آن اعتلای دنیای مردم است، با هم باشند، یکدیگر را کمک و تقویت کنند برای اعتلای کلمهالله، برای عزت دین و کشور، میتوان گفت همه امور جامعه سامان پیدا میکند و این امر خواست خدا و پیامبر اکرم (ص) است.
علیمرادی ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: خدا از ما خواسته است که با این مقصد واحد، هماهنگ عمل کنیم. قرآن کریم از ما خواسته است یکدیگر را در خوبیها و در حاکمیت دین خدا کمک کنید. پیغمبر اکرم (ص) از ما خواسته است که همه اقشار مؤمنین با هم متحد در برابر دشمنان اسلام و دشمنان ملت باشند.
وحدت یک حقیقت الهی و رحمانی است
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در مقابل، خواست همه شیاطین عالم، خاصه دشمنان دین، این بوده است که میان جمیع اقشار تفرقه باشد؛ از جمله میاندانشگاهی و حوزوی، میان شیعه و سنی، میان قومیتها تفرقه باشد و جدایی بیفتد تا این تواناییها به هم پیوند بخورد و منسجم شود برای مقاصد عالی انسانی و اسلامی، تواناییها صرف فرسایش، صرف درگیری و تخریب یکدیگر به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه وحدت یک حقیقت الهی و رحمانی است و تفرقه یک امر شیطانی، غیرانسانی و غیرالهی است، عنوان کرد: دانشگاهیان و حوزویان که متکفل تعلیم، تربیت و پرورش انسانهای کارآمد و تولید علم هستند؛ چه علم دین و چه علم زندگی مردم؛ با همدیگر کشور را به اوج قدرت و عزت برسانند.
علیمرادی گفت: رمز اصلی وحدت این است که خودیت در کار نباشد؛ خدا در کار باشد. این رمز وحدت در همهجاست. اگر خودیت در کار بود، چون خودخواهی نوعی شرک است. شرک تفرقه زاست، خودیت تفرقهزاست. توحید وحدتآفرین است. بر محور بندگی خدا، به خواست خدا عملکردن و زندگیکردن، همه قوای کشور را به هم پیوند میدهد؛ بلکه همه قوای ملل اسلام را به هم پیوند میدهد.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آن چیزی که ما را از هم جدا میکند، خودخواهی، مرزبندیها و نقشههای شیاطین است. باید هم از شیطان درونی که خودخواهیهاست، به خدا پناه برد و آنها را کنار گذاشت و هم از شیطانهای بیرونی به خدا پناه برد و با آنها مبارزه کرد.
انتهای خبر/ م








