۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » ويژه‌های خبری
خداشناسی اوج تقواست
خداشناسی اوج تقواست

خداشناسی اوج تقواست

امام جمعه موقت کرمان گفت: اوج تقوا این است که انسان هیچ چیز جز خدا نمی‌شناسد و نمی‌خواهد که بشناسد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر» حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان که در مصلای بزرگ امام علی (ع) برگزار شد، گفت: راه سعادتمندی […]


امام جمعه موقت کرمان گفت: اوج تقوا این است که انسان هیچ چیز جز خدا نمی‌شناسد و نمی‌خواهد که بشناسد.

خداشناسی اوج تقواست

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «اقطاع خبر» حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان که در مصلای بزرگ امام علی (ع) برگزار شد، گفت: راه سعادتمندی تقواست، تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات، تقوای اعضا و جوارح، اینکه نماز بخوانیم، روزه بگیرم و خمس بپردازیم، حج برویم، در مال مردم تصرف بی‌جا نکنیم، به والدین نیکی کنیم و… این‌ها مجموعه کارهایی است که اگر انجام دهیم با تقوا می‌شویم اما این کف قصه است.

وی بیان کرد: کف قصه این است که تقوا، تقوای ظاهر است؛ مرحله بالاتر تقوای اعضا و جوارح است، چشم باید تقوا داشته و نگاهش کنترل شده باشد؛ گوش باید تقوا داشته باشد چرا که هر صدایی را نباید شنید.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: متقی گوش و دستش کنترل دارد، دست به مال حرام نمی‌زند و بیت‌المال می‌شناسد؛ اگر تقوای دست بود، اختلاس‌گر، قاچاق‌چی و گران‌فروش پیدا نمی‌شد.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: تقوا همه شئون زندگی را در بر می‌گیرد؛ یک مورد هم تقوای قلب است؛ اینکه انسان در ظاهر شعائر و نشانه‌های خدا را تعظیم می‌کند، بخاطر این است که قلب باتقواست، قلب که باتقوا باشد، یعنی اخلاص دارد و ریا در کارش نیست، یعنی حسادت و کبر ندارد که این‌ها مریضی‌های قلب است.

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: تقوای قلب از تقوای عقیده است، یعنی توحید، یعنی خدا را بشناسیم و در مقابلش بندگی کنیم؛ اعتقاد به اینکه هر کس هر عملی انجام می‌دهد، نتیجه‌اش را در قیامت خواهد دید، بالاترین درجه تقواست و اوج تقوا این است که انسان هیچ چیز جز خدا نمی‌شناسد و نمی‌خواهد که بشناسد.

در حال تکمیل خبر…

انتهای خبر/ کارگرزاده


———-
منبع:آرمان

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

دو × 2 =